Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Fun Cub fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Takk for det. Tenker jeg prøver litt fremover. Er for fersk til å fly med et fly som er tung i baken.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #17
      Hei

      bestiller inn deler til min funcub nå og lurer på hvordan de HD servoene du bruker holder mål er det et godt alternativ til hitec 65/82

      Comment


      • #18
        Bruker Dubro park fly utgaven at ski. Testet de vanlige skiene men de ble for store.


        Ellers har jeg ingenting å utsette på HD servoene som sitter i flyet. De fungerer perfekt. Ville kjøpt metallgir på minimum flap og høyderor og har du råd ville jeg hatt det rund baut
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #19
          hvor legger dere cg`n ? på cub`n

          på maiden hadde jeg cg på 80 bak LE og en motor påš153gram 20gram lodd i rumpa fløy ikke veldig bra
          tok av loddene fikk cg frem til 55 mm og da fløy den bedre men treg

          Har nå slanket den 80gram med en 106 gram motor/esc og nå er cg på 80mm igjen og vekta er ca 1kg (med flottører) men ikke prøveflydd

          Tenkte at dere gutta hadde testet ut dette.

          Comment


          • #20
            Med mitt originale oppsett la jeg batteriet så langt bak i kroppen som var praktisk mulig. Sjekket aldri cg da men den er jo rimelig ukritisk på cg så bare å prøve seg litt frem.
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #21
              hvis noen lurer så er 80mm bak le i en lett cub helt supert utrolig bra egentlig,oppsatt med en 106gr motor 40amp esc og 2200 bat
              hvor esc og bat er sjøvet helt bak.

              hadde i en 150gr motor,ikke så morsome stol egenskaper og fløy best med framflyttet cg 55mm (vingerøret) ikke vet jeg hvorfor?

              lett = morsom

              Takker for tipset om funcuben affa utrolig lettflydd fly med fantastiske stol egenskaper

              Comment


              • #22
                Tenkte å få dette flyet ferdig i kveld.. (begynner ca. nå)
                For å slippe å gjøre noe feil:

                HS-85BB på høyde + sideror
                HS-65MG på balanse og flaps?
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #23
                  Lakkering

                  Skal i gang med min Funcub snart, og tenkte å lakke den gul. Noen som har tips angående lakkeringen, lakke delene før man starter montasjen? Nødvendig med grunning, har kjøpt MPX sin lakk for Elapor?

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by xilian View Post
                    Tenkte å få dette flyet ferdig i kveld.. (begynner ca. nå)
                    For å slippe å gjøre noe feil:

                    HS-85BB på høyde + sideror
                    HS-65MG på balanse og flaps?
                    Legg ut bilder da av ferdig modell. Syns den er litt kul

                    Comment


                    • #25
                      Hei robikris, du trenger ikke grunne den men du kan godt pusse litt med 180-240 papir for å få bort (nuppene) da de blir enda mer synlige når du lakkerer den

                      Comment


                      • #26
                        Nå har jeg snart rivi bort de siste hårstråa på huet.
                        Finner F&/% sprette ikke halehjul + ståldingseboms dette skal stå på.
                        Ei heller plastdingsen som skal feste hovedhjula.

                        FY #"€" altså...... !#"€"€#"!!!


                        tar noe beroligende nå...
                        Last edited by xilian; 14-08-11, 00:24.
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #27
                          Jeg vet ikke om det er en greie med funcub at det skal mangle deler. Jeg manglet den ene delen til flapsa men det tok ikke lange tiden før jeg fikk tak i nye fra multiplex .



                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Min Hjemmeside..

                          http://sveininge.iflogg.com

                          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                          Comment


                          • #28
                            Bruker dere den motoren som er beregnet for FC? Jeg hadde en PZ Radian motor i min, som passet perfekt i skruhullene til motorfestet.
                            Den motoren tok kvelden etter noen harde møter med bakken. Har noen Turborix motorer liggende, men motorfestet passer ikke i det hele tatt. På grunn av det store hullet hvor akselen skal komme ut. Er det noen som har montert uoriginal motor i FC, som har funnet noen gode løsninger?
                            Jeg er også på jakt etter skruer til motor. 2,5 x 6 mm med forsenket hode. Hvor kjøper jeg slike? Lokale jernvare har ikke, forståelig nok.



                            Her er et eksempel på en motor jeg har. Hvis dere ser på skruefestene rundt akselen. Kommer de nesten innenfor hullet i midten av FC motorfestet.
                            Bruker jeg festet på bildet, stikker endene langt utenfor FC motorfestet. Noen ideer? Noen som har laget noe selv? Motoren som følger FC settet er også utsolgt fra Elefun. Må jeg kjøpe ny motor, selv om det er harde tider på grunn av restskatten?
                            Slike skruer som på bildet, skulle jeg gjerne hatt flere av også.
                            Har improvisert en løsning, med fly-finer skrudd fast på baksiden av FC festet. Men er usikker på om det holder i lengden.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #29
                              Jeg bruker en Turnigy 35-30 motor og den passer helt utmerket i motorfestet, men jeg ser på bildet at det ser ut som avstanden mellom hullene er lik, på Turnigy motoren er to av hullene lenger ut, slik som på bildet, og det er de hullene jeg har brukt til å feste motoren. Så hvis det stemmer har du problemet der.

                              Last edited by Kyrre; 14-08-11, 11:19.

                              Comment


                              • #30
                                Alle hullene i motoren kommer delvis innenfor hullet for aksel på FC motorfestet. Endene på kryssfestet stikker utenfor motorfestet. Men det kan jo files til. Kan jo være at jeg har sære Kina motorer.
                                Vennlig Hilsen
                                Arne Husby

                                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                                Comment

                                Working...
                                X