Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Fun Cub fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ArneH
    replied
    Surr vanlig tape rundt servoen før du limer. Så blir det lettere å ta den ut, og den er like hel, hvis du en gang skal skifte den ut. Eller bruke den til noe annet.

    Leave a comment:


  • RunarSL
    replied
    Ok...holder det å lime fast servoen med CA?

    Leave a comment:


  • Kyrre
    replied
    Det er en operasjon som tar 10-15 minutter og alt du trenger er en hobbykniv med ferskt blad. Merk deg hvor servoarmen står idag, ta ut servoen og press den mot foamen slik at du får et avtrykk å skjære etter.

    Leave a comment:


  • RunarSL
    replied
    Takk for raskt svar!

    Jeg har veldig liten lyst til å snu den ene servoen selv om jeg skjønner at det kanskje er det aller enkleste likevel hehe. Takk for tipset hvertfall!

    Leave a comment:


  • Kyrre
    replied
    Gear kanalen er ikke proposjonal som de andre, den gir fullt utslag enten den ene eller den andre veien. Det kan kanskje løses med en mix, men det enkleste er å snu den ene flapsservoen slik at de begge peker samme vei, alltså en med drevet inn mot kroppen og en ut fra kroppen (du må kutte til en ny "servolomme"). Da kan du bruke en y kabel og koble den til AUX kanalen, da får begge servoene samme signal.

    Leave a comment:


  • RunarSL
    replied
    Hei

    Jeg er helt ny bruker på forumet og hadde jomfrutur med min nye funcub på søndag. Aldri flydd før utenom på simulator, men alt gikk overraskende greit!

    Det jeg trenger hjelp til er å sette opp flaps. Jeg har en DX6i og Orange 6 kanals mottaker, balanseror er koblet med y-kabel og flaps er koblet i "gear" og "aux". Jeg er ikke i stand til å få flaps til å fungere synkront og med likt utslag uansett hva jeg finner på. Jeg har reversert en av servoene, men når jeg aktiverer flaps vil slaven ikke gi meg likt utslag.

    Noen som kan hjelpe meg steg for steg?

    Leave a comment:


  • anders e
    replied
    Meget fin jomfrutur Ser ikke ut til at du slet med nervene hvertfall

    Leave a comment:


  • Kjetil B
    replied
    Har akkurat tatt opp igjen flyvingen etter mange år uten luft under vingene. Etter litt vurdering frem og tilbake falt valget på Funcuben fra Multiplex som "den heldig utvalgte" modellen som skulle fjerne stikkerusten. Bedre valg tror jeg neppe kunne blitt gjort; for en herlig modell! Snill som bare det, men leken når man føler for!

    Legger ved video fra dagen jomfrutur:



    (Forøvrig ikke vært aktiv forbruker tildligere, men aktiv titter...)

    Leave a comment:


  • Grumps
    replied
    Noen som har en pent brukt FunCub til salgs? Gjerne på Østlandet!

    Leave a comment:


  • E&E
    replied
    Første flytur med Funcub.

    Ting tar tid men tilslutt så ble det en jomfrutur med Funcuben. Søndagen var det lovet bra vær fra yr, det stemte nesten. Litt mere vind enn lovet men ikke værre enn at det kunne flyes. Flyet er satt opp med følgende utstyr:

    Motor: TGY AerodriveXp 25 SK Series 35-42 1000Kv / 605w
    ESC: Hobbyking SS Series 40-50A ESC
    Batteri 3S 2200 mAh Lipo
    Prop 12x6 APC

    Før turen målte jeg 35A / 10V -> 350W med et halvladet 3S batteri. Vekta ble 1130g. Regnet med at det skulle være nok for å få flyet i lufta.

    Jomfruturen ja. Satte flyet på stripa mot vinden, sjekket ror nok en gang, ga litt gass og flyet var i lufta. Brukte ikke flaps. Flyet oppførte seg som jeg håpet. Lite gass og du daffer rundt og bare koser deg. Full gass og den går utrolig godt. Flaps er utrolig artig å bruke. Må fly det helt ned på stripa, det nytter ikke å throttle tilbake å la det seile inn for landing. Da kommer det ikke fram...

    Tyngdepunktet er omtrent i vingerøret ( kanskje litt foran), altså et bra stykke foran anbefalt i manualen.

    Her skulle jeg hatt et bilde av flyet men det får jeg ikke legge til. Ihvertfall er fargeskjemaet inspirert av et av minstemanns fly.

    Leave a comment:


  • xilian
    replied
    Ok. Da er det håp like vel. Takker og bukker

    Leave a comment:


  • Kyrre
    replied
    Jeg har cg på min et godt stykke foran anbefalt, på anbefalt fløy min så baktungt at den gikk i loop på full gass og var nærmest umulig å lande. Kan ha vært andre ting inne i bildet men alle problemene forsvant da jeg flyttet cg lenger frem, så det er ingen grunn til bekymring hvis den er framtung i forhold til anbefalt cg.

    Leave a comment:


  • sveininge
    replied
    cg er ikke så viktig på denne kjerra, flyr som en drøm uansett hvor jeg har batteriet. men jeg har det somregel så langt bak jeg får det i flyet.

    Leave a comment:


  • arhennie
    replied
    Jeg fikk cg på anbefalt. Jeg slet også med 2200 batteriene, men hadde 1850 batterier liggende som gjorde susen.

    Leave a comment:


  • lasse løberg
    replied
    Cg på fun cub bør være lenger frem enn angitt, 6,5 høres faktisk bedre ut, husker ikke helt bredden på vingen men cg på den bør være ca 25% av vingens bredde(forkant)

    Leave a comment:

Working...
X