Announcement

Collapse
No announcement yet.

pitts special 1/3 scala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pitts special 1/3 scala

    lurer på om noen her har eid ett pitts,lurte på anbefalinger av motor og videre spec som er ypperlig til ett sånt fly.? er dette ett fly som egner seg for aerobatic acro flyvning.håper på svar.er ny på forume

  • #2
    Har en 1/3 Pitts, og den er fullverdig acro. Hva slags motor har du tenkt deg? Bensin eller Glow? Jeg har OS Max FT 300 i min og det fungerer bra. Propell til den motoren er Meizlik 20x8. Når det gjelder servoer, så følg de anvisninger som manualen gir.
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment


    • #3
      takk for svar

      har ikke kommet så langt at jeg har bestemt meg for motor type enda ft300 er ikke det en 2 sylindret boxer? dette er vel ett fly som ikke er så vrient å fly? har selv en trainer med brede vinger utn flaps så er ikke nå mye utfordring lenger,har hørt at pittsen er det ultimate acroflye..er det noe som stemmer?

      Comment


      • #4
        jeg har ikke personlig erfaring med dobbel dekkere selv, men har hørt veldig mange som sier det er noe "spesielt" å fly de. Joda, det er nok noe av det villeste du kan få til av acro maskiner, mye ror og "kompakt" i forhold til vanlig en dekker.

        er det bare meg eller er alle slike fly forferdelig korte kropper på de? vanskelig å fly rett?
        Stein Arne Kjøraas

        Fly:

        1,6m trainer
        Graupner cherokee 1,6m "Brick"
        Multiplex Gemini
        Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

        Hitec Aurora 9

        På vei inn:

        Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

        Medlem av innherred modellflyklubb
        www.innherredmodellflyklubb.ning.no

        Comment


        • #5
          Pitts og Ultimate er de mest kjente todekker acromaskiner so finns. Den første Pitts er fra 1944, så den vekker nostalgiske følelser hos oss litt eldre modellflygere. Ultimate er en nyere konstruksjon som kanskje er enda råere.
          Pitts Challenger og Christen Eagle er vidreutvikling av den klassiske Pitts.
          Todekkere er som nevnt litt kortere i kroppen, noe som gjør at takeoff og landing, krever litt mer påpasslighet. Ellers er de helt nydelige å fly.
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment


          • #6
            artig å hør at det er flere her som liker pittsen..har forstådt at det er flere modeller ute å går,størrelser osv. såg ein film om ein pitts bulldog,såg ut som det var ein go del større ein pitts special 1/3.noen som kan fortellle meg vilke modeller som finnes av pittsen,og hvilken er å anbefale?

            Comment


            • #7
              Pittsen finnes i alle størrelser fra depron til:
              Attached Files
              Karl Hans Glommen.
              Mjøsa Modellflyklubb

              Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

              Comment

              Working...
              X