Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Andungen" (Conwing L 16)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "Andungen" (Conwing L 16)

    God dag

    Begynner på et nytt fly nå (igjen), siden motivasjonen for X-wing prosjektet ikke er så stor lengre. X-wing Starfighter - (MFN) ModellflyNytt.no

    Denne gangen har jeg fått i oppgave av skolen å bruke 50 timer på noe kreativt, og da valgte jeg å lage et modellfly. Jeg tenkte først på å tegne flyet helt selv fra grunnen av, men fant ut at jeg ikke er god nok (enda!).
    Derfor valgte jeg et fly som jeg har likt helt fra jeg var liten, fra serien "Luftens Helter" eller "Talespin" på engelsk. Flyet i serien er basert på Conwing L 16. Dette er et amfibiefly som er både passasjerfly og som fraktfly.

    Jeg har lastet ned og redigert noen tegninger fra en fanside: i8.com

    Noen fakta på min modell:

    Lengde: 45 cm
    Vingespenn: 51.6 cm
    Motorer: 2 elektriske

    Ellers kan dere se på tegningene. Dette prosjektet lover jeg å bli ferdig med! Jeg må jo det, ellers stryker jeg på skolen. Holder nå på å tegne deler, regner med det tar noen dager, om ikke uker. Jeg får låne en laserskjærer, så dette skal bli ganske nøyaktig.
    Attached Files
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

  • #2
    Det går sakte, men sikkert framover. Jobber med å tegne deler, har tegnet rundt 5-6 nå. Håper på å få skåret dem ut neste uke eller uken etterpå.
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

    Comment


    • #3
      Hvilke materialer skal du bruke? 50 timer blir vel litt snaut til noe annet en depron?
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        En link du kanskje kunne ha nytte av:
        Conwing L-16 (SeaDuck) - RC Groups

        Lykke til!
        Jon Kristiansen

        Comment


        • #5
          Takk for svar. Jeg har allerede sett litt på den tråden

          bad scientist: Jeg har tenkt på bruke kryssfinér og balsa. Jepp, det vil bli for lite med 50 timer sannsynligvis, men jeg bruker fritiden min og det har ingenting å si om jeg jobber mer enn 50 timer, det må bare være minst 50.

          Ellers har jeg vært hos han som skal laserskjære delene og fikk vite hvordan han ville ha dem. Jeg må tegne delene litt annnerledes og selvfølgelig tegne alle. Foreløping har jeg tegnet dem som er til cockpiten. Regner med å ha det ferdig i løpet av noen uker, har det sinnsykt travelt for tiden.
          I don't think there's a punchline scheduled, is there?

          Comment


          • #6
            det er spennende og følge med hvertfall
            arvid

            Comment

            Working...
            X