Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bte Venture 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bte Venture 60

    Spesifikasjoner:
    Modell: Venture 60Type: IC Sport modell
    Produsent: Bruce Tharpe Engineering Forhandler: kjøpt via Griffin
    Vingespenn: 72 inches (182.88 cm)
    Lengde: 54 inches (137.16 cm)
    Vingeareal: 876 square inches (56.5 dm2)
    Vekt: 7 to 7-1/4 pounds (3,15-3,30 Kg)
    Anbefalt motorstørrelse: 60 - .65 2-takt eller .65 - .80 4-taktMotor
    brukt: Saito FA-82aPropell brukt: 14X? (ikke prøvd ut ennå)
    Radio min: 4 kanaler, 4 servoerRadio brukt: Sanwa RD8000, 5 servoer
    Pris: minimum $150,- + frakt og toll, eller snakk med Ken .
    Går ut av produksjon nå, så vil du ha en må du skyndte deg !!

    Hva inneholder settet:
    Her er ingen deler ”formknust” eller ”laserbrent”, alt er pusset til riktig form, utrolig.
    Alt treverk virker å være av god kvalitet. Canopy, rorhorn, understell i aluminium, og diverse skruer og bolter følger med.
    Tegning og byggebeskrivelse er helt OK.

    Bygging
    Vinger:
    Høyre halvdel gikk greit som bare det, så jeg slappa vel for mye av med venstre ? Ble rett og slett venstrehånds arbeid ? og slett ikke rett Bakkantlista så ut som en vestlandsvei. Splitte, presse, lime på ny.
    Skjøting av halvdelene gikk greit, men nå begynner jeg å skjønne hvor stort dette blir.
    Attached Files
    'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

    Ørjan Rapp

  • #2
    Dette prosjektet er veldig forsinka, skulle vært ferdig for lenge siden Men nå er i alle fall kroppen klar, og ting begynner å se sånn høvelig rett ut (+- en 1/2 mm)
    Attached Files
    'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

    Ørjan Rapp

    Comment


    • #3
      Sikker på at ikke mange andre ville valgt disse fargene
      Profilm fester dårlig på Monokote, ennå en erfaring, cromfarger tilgir ingen ujevnheter i underlaget.
      Dubro rorhorn, endehylser fra "abellrc.com", 5 mm karbonrør støtstenger, sikkert ikke for lite
      Mangler ennå litt småting, men det går da framover.
      Attached Files
      'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

      Ørjan Rapp

      Comment


      • #4
        Oi.

        Litt av et fargevalg! Denne Blir ikke borte i mengden.
        Ujevnhetene på siste bilde ser ikke ut som dårlig pusset balsa, det ser mer ut som luft bobler. Hvis du stikker et bittelite hull på midten av bobla, og bruker strykejern på lav varme og jobber jernet fra utkanten av bobla inn mot det lille hullet, så tror jeg du kan få vekk det meste. På undersiden av vingen ser det også ut som at du trygt kan bruke jernet og stramme opp trekket en hel del. Det kommer også til å styrke vingen. Bare pass på å stramme trekket på begge sider av vingen, så den holder seg rett.
        Det ser forøvrig ut som et fly som kommer til å være en fryd i lufta!
        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

        Steinar B Johansen
        Lillehammer mfk

        Comment


        • #5
          Balanserorlinket og tank på plass. Sommer er jo egentlig ikke byggetid, så ting tar tid.
          Attached Files
          'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

          Ørjan Rapp

          Comment


          • #6
            Egentlig skulle det stått en .60 totakter her, men det er en Saito 82a, plundra fælt med den trottel linken.
            Attached Files
            'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

            Ørjan Rapp

            Comment


            • #7
              Ting tar tid

              Da har Venture 60en endelig vært i lufta, med hr testpilot Thinn ved spakene. Motoren er nok ikke helt innkjørt og fredigjustert ennå, så den første takeoffen ble lang og treg... resultatet ble en dead stikk etter ca 3 minutter... og det viste seg at fjuel-slangene var feilkobla... Litt justering og opp igjen, denne gangen med noe mere motorkraft. Så noe lite og sort falle av modellen, venstre hjul falt av... for lite locktight... fikk prøvd den litt selv nå og den flyr lett og rett, svinger pent og tett så gikk den dead stikk igjen hr testpilot Thinn overtok og landet silkemykt, på et hjul . Har nå installert forlenget dysenål (glemt ) byttet hjul, lagt om fjuel-slanger, øst på med locktight, og byttet til 13/7 APC propell, håper å få den opp igjen innen en uke
              'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

              Ørjan Rapp

              Comment


              • #8
                BTE - Venture 60
                BTE Har satt Venture 60en i produksjon igjen.
                'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

                Ørjan Rapp

                Comment

                Working...
                X