Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Extreme Flight RX Edge 540T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei.
    Hoverer foreløpig kun i gooood høyde. Følte selv den var vinglete i hover, men synes det kommer seg nå. CG er på anbefallt og knifeedge flyr jeg på noe over halv trottel med en del trekk mot canopy.
    Er fornøyd.
    Husker ikke totalvekt, må sjekke i kveld. Mener den endte på 1150g eller noe.

    Peter
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

    Comment


    • #17
      Originally posted by Propepperell View Post
      Følte selv den var vinglete i hover, men synes det kommer seg nå. CG er på anbefallt og knifeedge flyr jeg på noe over halv trottel med en del trekk mot canopy.
      Har prøvd Yak'en til Jørgen, og synes også at den var vinglete i hover. Men da jeg skulle prøve knivegg trakk den mye mot understellet. Hvorfor drar to like modeller motsatt vei i knivegg?
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #18
        Sjekket med vekta nå. 1190g med 3S. Noe mer en jeg mente.
        Når du sier det så William blir jeg litt usikker. Mot canopy eller mot understell, hmmm. Lenge siden denne var i lufta. Husker ikke helt men den trekker i hvert fall. Jeg mener det ikke er mye, et lite uns av høyderor gir meg rette knivegger.

        Peter
        Peter Rahm
        Siggerud
        Cirrus RCFK

        Comment


        • #19
          hadde du orket å målt CG? Annbefalt CG ligger fra vingerøret til 1 tomme bak, hvis jeg ikke tar helt feil. vekta vår er vel ikke så veldig avvikende heller. så med lik CG så skulle vel modellene fly ganske likt
          Jørgen Wake Stensen
          Bodø MFK
          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

          Comment


          • #20
            Hei igjen. Som jeg sa, CG på anbefallt. Det skal sies at jeg ikke er all verdens av pilot Jørgen, så at vi mener forskjellig kan godt ha med det å gjøre. Tenkte faktisk skrive det med smiley i første inlegg men holdt kjeft. Hehehe.
            Uansett, greier ok knivegger med litt høyderor og hoveren begynner å komme seg.
            I morra forventer jeg meg å forbruke noen tusen mah med denne leken før moroa starter i Ski. Kan kanskje komme med mer feed-back etter det.
            Hvis vær-gudene vil da.
            Insh' Allah.

            Peter
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

            Comment


            • #21
              Værgudene tillot flyving og jeg fikk flydd 5 batterier på lørdag.
              Jo da, den trekker mot understell i KE. Syntes det var verre en vanlig.
              Hover er fortsatt vanskelig, men mye står meg som ikke er fullt så vant med modellen.

              Peter
              Peter Rahm
              Siggerud
              Cirrus RCFK

              Comment


              • #22
                Har både Extra 88" og Yak samme størrelse. Den første Extra solgte jeg da det var større tunell på den nye som canister gikk rett inn i . Monterer denne nå og er straks ferdig. Begge flyr meget bra. En kan lande i ganghastighet og ta rotta på det meste om en tør! Yak har en 55 DLE og Extra en 58MVVS med canister. Tilslutt så er det ens flystil som oftest avgjør om hva som er bra og ikke bra.
                Mvh.
                Rolv Leirro

                Comment

                Working...
                X