Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Extreme Flight RX Edge 540T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Erfaringer med Extreme Flight RX Edge 540T

    Jeg har akkurat bygget og flydd en modell av denne versjonen, er det andre der ute med erfaringer fra Extreme Flight modeller?

    Kan ihvertfall bare si godt om de og de er straks for salg fra Norwegian Modellers, sjekk ut Hjem - Norwegian Modellers !
    Last edited by affa; 29-10-07, 21:55.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Det kommer selvfølgelig ett fult review her på mfn, men litt tekst som trengs først.

    Her er i hvertfall noen bilder fra testflygingene.



    Ikke trå på plenen !
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Fin den Edgen! Har selv prøvd elektro Yak'en til EF, og jeg synes ikke den fløy bra i det hele tatt. Jørgen123 kan kommentere mer om flyegenskapene på den!
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #4
        Har ikke testa Yaken, men det forundrer meg om de flyr dårlig. Chris Hanson som konstruerer disse er en ganske dreven mann og modellene er i en god produksjon. Men ting kan selvfølgelig lages dårlig for det. Pauzuolis fra Litauen har testa en av disse og den får ikke annet enn strålende kritikk og mannen kan fly..... .Pauzuolis RC - Pauzuolis RC Shop

        Min Edge er som de fleste edger ganske responsiv i pitchplanet, det er også fullsize Edge

        Men den er kontrollert og rolig, flyr bra de få turene jeg har prøvd den. Førtste tur foregikk med CG 1,5 cm bak anbefalt CG, dette er ikke å anbefale !!!!!!!!!!!!!
        En hårreisende runde før den var trygt nede.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by affa View Post
          Kan ihvertfall bare si godt om de og de er straks for salg i Norge !
          Hvem skal selge dette merket?
          Last edited by RoSt; 29-10-07, 21:48. Reason: Feilskriving
          Roger Strand

          Comment


          • #6
            Originally posted by affa View Post
            Kan ihvertfall bare si godt om de og de er straks for salg i Norge !
            Hvem skal selge dette merket?
            Roger Strand

            Comment


            • #7
              Norwegian Modellers har i hvertfall bestilt inn en stor bulk modeller fra de minste og i hvertfall inntil 74" Yak. Er på lager i løpet av en uke eller to.
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                hei!

                jeg hadde akkurat samme hendelse som deg, men jeg hadde CG 3mm bak bakerste anbefalt, og i mine øyne så det ikke spesielt langt bak ut heller... jeg fløy min 3 turer med CG rundt bakerste anbefalt, og alle holdt på å ende i totalhavari! De første turene fløy jeg med et slapt 3S 1800, som var plassert nesten helt inne cowlingen. Den turen jeg hadde med CG lengst bak var noe av det mer spennende jeg har vært bortig! Modellen flikket bare jeg tenkte på høyderorstikka!

                Det William sikter til er vel først å fremst farten den trenger i knife edge, at den ikke vill inn i flatspinn, og at den ikke er spesielt lett å hovre.

                For alt jeg vet kan det hende at modellen rett og slett er tung... Vekta viste ganske akkurat 1000g komplett uten batteri... Modellen er tross alt 47.5inch, eller 120cm over vingene.
                At jeg kunne spart opp til 50g i lettere mottaker, servoer, regulator er vel ikke usannsynlig. Det kommer jeg ikke til å gjøre av den enkle grunn at jeg vurderer en Katana MD i stedet for YAKen.

                utstyret som sitter i flyet er;
                3stk HS-81 (rudder og aileron)
                2stk Futaba 3145 (elevator)
                Schultze 835
                AXI 2820-12
                Synergy 75A
                Hextronic 2200 4S (før, et dårlig 3S 1800)

                problemet med 1800 pakken min var at den var "utgått på dato", eller det vil si at den ikke passet til 3D, men fungerte fint i en Easy Glider EL... 1800 pakken var også for lett, og det var egentlig det som i utgangspunktet gjorde at flyet ble baktungt...

                For all del, flyet et dritfint, og det er vel også en av grunnene til at jeg kjøpte flyet i utgangspunktet. Hvis jeg ikke tar helt feil så ble det vel også kåret til "årets nykommer" under SEEF i 2006, så det har vel potensiale til å fly bra. De filmene jeg har sett av den så flyr den helt nydelig!!!

                Som noen sikkert vet, så holder jeg på å skrive test på YAKen, men det har gått litt tregt siden jeg mistet motet litt når modellen ikke fløy som den egentlig burde ha gjort. Testen blir skrevet ferdig hvis jeg føler at jeg har nok grunnlag til å gjøre den ferdig.
                Jørgen Wake Stensen
                Bodø MFK
                Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                Comment


                • #9
                  Hei Jørgen,

                  Ja det er nok totalvekta di som ødelegger. Jeg gjorde ett enkelt overslag på utstyret ditt og det bør ikke være vanskelig å få ned vekten 150 gram. Og det er mye, det er 15% av flyvekta !!!!

                  3xHS81 mot 3 HS65HB = 21g
                  AXi 2820 mot Thrust 30 = 46 g
                  Hextronic 4S2200 mot PA 3S2200 = 79 G !

                  I tillegg flyr du med en 75A kontroller hvor jeg ikke fant noen vekt, men antok 50 gram og der bør du enkelt komme ned til 30 g, også 20 g spart.

                  Det samme gjelder servoene dine, er litt usikker på hva de veier, men de bør holdes på 10-11 g

                  Og tunge servoer i halen på en arm på 50 cm utgjør MYE vekt foran om du skal få den veid ut.

                  Skal dui hive den så får du si ifra så skal jeg stuffe den lett og fly den
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    vurderer å selge den, men jeg skal fly den et par turer til før jeg bestemmer meg helt...

                    Forresten, du har ikke lyst til å overta den å gjøre ferdig testen? Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det bare å skrive om flyegenskapene igjen på testen...
                    Jørgen Wake Stensen
                    Bodø MFK
                    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                    Comment


                    • #11
                      Skulle gjerne likt å testet den jeg, den ser jo bra ut også.

                      Men det er for øyeblikket 2 reviewer som avsluttes nå med fotosession++
                      Og deretter er det 4 stk nye modeller som skal prøves og reviewes utover høsten så det er nok å henge fingra i.

                      Men til saken, tror vingebelastningen din er altfor høy. Du vil aldri få en tung maskin til å fly bra 3D, normal akro vil gå greit, men vekta må reduseres
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        hva var det jeg sa Jørgen Jeg kan overta hvis jeg får kjøpt den tom
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

                        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                        Comment


                        • #13
                          Vi får se hva vi får til, men som sagt så skal jeg prøve modellen et par turer til før jeg bestemmer meg hva jeg gjør med den.
                          Jørgen Wake Stensen
                          Bodø MFK
                          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                          Comment


                          • #14
                            Vi bør vel for ordnes skyld fortelle at disse også finnes hos Griffin.
                            Min Yak flyes såvel med 3S 2200mah som emed 4S 2500mah og jeg opplever den mye mer lettflydd med 3S og 100gr mindre.

                            Peter
                            Peter Rahm
                            Siggerud
                            Cirrus RCFK

                            Comment


                            • #15
                              Hvor har du CG på modellen din? får du til å hovre den? det føles som om at min modell må fly knife edge i 200 for at den ikke skal skal bli ekstremt vinglete! hva endte totalvekta på flyet ditt uten batteri?
                              Jørgen Wake Stensen
                              Bodø MFK
                              Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                              Comment

                              Working...
                              X