Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Extreme Flight RX Edge 540T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor
    replied
    Har både Extra 88" og Yak samme størrelse. Den første Extra solgte jeg da det var større tunell på den nye som canister gikk rett inn i . Monterer denne nå og er straks ferdig. Begge flyr meget bra. En kan lande i ganghastighet og ta rotta på det meste om en tør! Yak har en 55 DLE og Extra en 58MVVS med canister. Tilslutt så er det ens flystil som oftest avgjør om hva som er bra og ikke bra.

    Leave a comment:


  • Propepperell
    replied
    Værgudene tillot flyving og jeg fikk flydd 5 batterier på lørdag.
    Jo da, den trekker mot understell i KE. Syntes det var verre en vanlig.
    Hover er fortsatt vanskelig, men mye står meg som ikke er fullt så vant med modellen.

    Peter

    Leave a comment:


  • Propepperell
    replied
    Hei igjen. Som jeg sa, CG på anbefallt. Det skal sies at jeg ikke er all verdens av pilot Jørgen, så at vi mener forskjellig kan godt ha med det å gjøre. Tenkte faktisk skrive det med smiley i første inlegg men holdt kjeft. Hehehe.
    Uansett, greier ok knivegger med litt høyderor og hoveren begynner å komme seg.
    I morra forventer jeg meg å forbruke noen tusen mah med denne leken før moroa starter i Ski. Kan kanskje komme med mer feed-back etter det.
    Hvis vær-gudene vil da.
    Insh' Allah.

    Peter

    Leave a comment:


  • jørgen123
    replied
    hadde du orket å målt CG? Annbefalt CG ligger fra vingerøret til 1 tomme bak, hvis jeg ikke tar helt feil. vekta vår er vel ikke så veldig avvikende heller. så med lik CG så skulle vel modellene fly ganske likt

    Leave a comment:


  • Propepperell
    replied
    Sjekket med vekta nå. 1190g med 3S. Noe mer en jeg mente.
    Når du sier det så William blir jeg litt usikker. Mot canopy eller mot understell, hmmm. Lenge siden denne var i lufta. Husker ikke helt men den trekker i hvert fall. Jeg mener det ikke er mye, et lite uns av høyderor gir meg rette knivegger.

    Peter

    Leave a comment:


  • william123
    replied
    Originally posted by Propepperell View Post
    Følte selv den var vinglete i hover, men synes det kommer seg nå. CG er på anbefallt og knifeedge flyr jeg på noe over halv trottel med en del trekk mot canopy.
    Har prøvd Yak'en til Jørgen, og synes også at den var vinglete i hover. Men da jeg skulle prøve knivegg trakk den mye mot understellet. Hvorfor drar to like modeller motsatt vei i knivegg?

    Leave a comment:


  • Propepperell
    replied
    Hei.
    Hoverer foreløpig kun i gooood høyde. Følte selv den var vinglete i hover, men synes det kommer seg nå. CG er på anbefallt og knifeedge flyr jeg på noe over halv trottel med en del trekk mot canopy.
    Er fornøyd.
    Husker ikke totalvekt, må sjekke i kveld. Mener den endte på 1150g eller noe.

    Peter

    Leave a comment:


  • jørgen123
    replied
    Hvor har du CG på modellen din? får du til å hovre den? det føles som om at min modell må fly knife edge i 200 for at den ikke skal skal bli ekstremt vinglete! hva endte totalvekta på flyet ditt uten batteri?

    Leave a comment:


  • Propepperell
    replied
    Vi bør vel for ordnes skyld fortelle at disse også finnes hos Griffin.
    Min Yak flyes såvel med 3S 2200mah som emed 4S 2500mah og jeg opplever den mye mer lettflydd med 3S og 100gr mindre.

    Peter

    Leave a comment:


  • jørgen123
    replied
    Vi får se hva vi får til, men som sagt så skal jeg prøve modellen et par turer til før jeg bestemmer meg hva jeg gjør med den.

    Leave a comment:


  • william123
    replied
    hva var det jeg sa Jørgen Jeg kan overta hvis jeg får kjøpt den tom

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Skulle gjerne likt å testet den jeg, den ser jo bra ut også.

    Men det er for øyeblikket 2 reviewer som avsluttes nå med fotosession++
    Og deretter er det 4 stk nye modeller som skal prøves og reviewes utover høsten så det er nok å henge fingra i.

    Men til saken, tror vingebelastningen din er altfor høy. Du vil aldri få en tung maskin til å fly bra 3D, normal akro vil gå greit, men vekta må reduseres

    Leave a comment:


  • jørgen123
    replied
    vurderer å selge den, men jeg skal fly den et par turer til før jeg bestemmer meg helt...

    Forresten, du har ikke lyst til å overta den å gjøre ferdig testen? Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det bare å skrive om flyegenskapene igjen på testen...

    Leave a comment:


  • affa
    replied
    Hei Jørgen,

    Ja det er nok totalvekta di som ødelegger. Jeg gjorde ett enkelt overslag på utstyret ditt og det bør ikke være vanskelig å få ned vekten 150 gram. Og det er mye, det er 15% av flyvekta !!!!

    3xHS81 mot 3 HS65HB = 21g
    AXi 2820 mot Thrust 30 = 46 g
    Hextronic 4S2200 mot PA 3S2200 = 79 G !

    I tillegg flyr du med en 75A kontroller hvor jeg ikke fant noen vekt, men antok 50 gram og der bør du enkelt komme ned til 30 g, også 20 g spart.

    Det samme gjelder servoene dine, er litt usikker på hva de veier, men de bør holdes på 10-11 g

    Og tunge servoer i halen på en arm på 50 cm utgjør MYE vekt foran om du skal få den veid ut.

    Skal dui hive den så får du si ifra så skal jeg stuffe den lett og fly den

    Leave a comment:


  • jørgen123
    replied
    hei!

    jeg hadde akkurat samme hendelse som deg, men jeg hadde CG 3mm bak bakerste anbefalt, og i mine øyne så det ikke spesielt langt bak ut heller... jeg fløy min 3 turer med CG rundt bakerste anbefalt, og alle holdt på å ende i totalhavari! De første turene fløy jeg med et slapt 3S 1800, som var plassert nesten helt inne cowlingen. Den turen jeg hadde med CG lengst bak var noe av det mer spennende jeg har vært bortig! Modellen flikket bare jeg tenkte på høyderorstikka!

    Det William sikter til er vel først å fremst farten den trenger i knife edge, at den ikke vill inn i flatspinn, og at den ikke er spesielt lett å hovre.

    For alt jeg vet kan det hende at modellen rett og slett er tung... Vekta viste ganske akkurat 1000g komplett uten batteri... Modellen er tross alt 47.5inch, eller 120cm over vingene.
    At jeg kunne spart opp til 50g i lettere mottaker, servoer, regulator er vel ikke usannsynlig. Det kommer jeg ikke til å gjøre av den enkle grunn at jeg vurderer en Katana MD i stedet for YAKen.

    utstyret som sitter i flyet er;
    3stk HS-81 (rudder og aileron)
    2stk Futaba 3145 (elevator)
    Schultze 835
    AXI 2820-12
    Synergy 75A
    Hextronic 2200 4S (før, et dårlig 3S 1800)

    problemet med 1800 pakken min var at den var "utgått på dato", eller det vil si at den ikke passet til 3D, men fungerte fint i en Easy Glider EL... 1800 pakken var også for lett, og det var egentlig det som i utgangspunktet gjorde at flyet ble baktungt...

    For all del, flyet et dritfint, og det er vel også en av grunnene til at jeg kjøpte flyet i utgangspunktet. Hvis jeg ikke tar helt feil så ble det vel også kåret til "årets nykommer" under SEEF i 2006, så det har vel potensiale til å fly bra. De filmene jeg har sett av den så flyr den helt nydelig!!!

    Som noen sikkert vet, så holder jeg på å skrive test på YAKen, men det har gått litt tregt siden jeg mistet motet litt når modellen ikke fløy som den egentlig burde ha gjort. Testen blir skrevet ferdig hvis jeg føler at jeg har nok grunnlag til å gjøre den ferdig.

    Leave a comment:

Working...
X