Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test av Hyperion Helios F3A 63e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Test av Hyperion Helios F3A 63e

    Slenger meg på her siden Alf snart kommer med mer info om Hyperion sin lille utgave av dette flyet, dette er en F3A kjerre i mellomklasse som skal kjøres på elektromotor og 5s lipo, mulig det også blir testet med A123 celler i dette flyet for å se om dette kan være en bedre løsning med tanke på batterier. Siden dette på ingen måte er noen 3d fly vil ike vekten være så kritisk og 123 celler kan da være godt egnet til denne type fly.

    Dette flyet kommer også i en 90size størrelse som kan flys på 6s om ønskelig.

    Annkomstdato er rett rundt hjørnet og vil legge ut en liten byggetråd her på forumet samt lage en testartikkel til forsiden.

    Kommer også til å kjøre de nye digitale atlas servoene i dette flyet og vil dele mine erfaringer med disse her.
    Attached Files
    Last edited by flypilot; 01-11-07, 13:20.
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

  • #2
    Da har endelig maskinen etter et par forsinkelser havne på hobbyrommet og må si saken ser jo virkelig lekker ut, dette blir morsomt å teste...

    Det at det er et sett fra Hyperion som innebærer fritt tilgang til motorkit som passer rett inn gjør at denne maskinen er ektremt rask å sette sammen. Det at manualen kun er på tre sider sier vel det meste

    Legger ved noe bilder fra byggingen så langt...regner med å få testa denne i løpet av uka..
    Attached Files
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      flere bilder fra idag..

      LEgger bare fortløpende bilder uten å kommentere dem så mye da det vil komme en ful test på forsiden så fort den er klar og vil da gå mer i detalj om utstyret som er brukt..
      Attached Files
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Og så de siste for denne gang..mer utover i uka..
        Attached Files
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          Har fått montert hjulkåper og overføringer til bal.ror i dag.

          Det viser seg at Hyperion Atlas servoene er for store for de ferdigkuttede hullene bak på klykroppen så der må jeg gå for Hitec 225Mg servoer i steden.
          Attached Files
          - Håvard Glad Andreassen
          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

          Comment


          • #6
            I kveld har jeg montert cowling, regulator med bryter og et par andre småting... Når jeg så får de siste servoene blir det prøving fortløpende..
            Attached Files
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #7
              Da er maiden utført og har nå fått justert inn cg sån nogenlunde, skal fly noen batterier til i morgen for få den så bra jeg klarer.

              Ser man bort fra feil spinner, den anbefalte spinneren er for liten som synes, en 63 mm spinner skal passe bedre og er bestillt.

              Tenkte ta med flyet til fagernes for de som måtte ønske å teste det der er det mulighet da.
              Attached Files
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #8
                AUW og effekt?
                Hadde vært knall å sammenlignet denne og Sebart Angel...
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Vekta på flyet er cirka 1850 eksl. batteri....batteri veier fra 400 til 450 gram for et 5s 3700mah

                  Når det gjelder effekt har jeg desverre ikke noe utstyr å måle med da mitt Emeter er solgt men kan bekrefte at med 13x6.5APCe så har modellen uendlig vertikal og med den anbefalte 13x8 kan det bare bli bedre...Jeg fløy i cirka 6 minutter og batteriet tok til seg 1600mah når jeg ladet det nå nettopp. Dette tyder jo på at man kan ta mer effekt ut av systemet uten å bekymre seg for batteriene sine.

                  Hvis det er noen med Emeter som skal til Fagernes på Lørdag er jeg interessert i å få tatt en statisk måling.
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                  Comment


                  • #10
                    Er det 4 std servoer som er brukt i dette flyet?

                    Comment


                    • #11
                      Hjulaksel - hvor...?

                      Originally posted by flypilot View Post
                      Har fått montert hjulkåper og overføringer til bal.ror i dag.

                      Det viser seg at Hyperion Atlas servoene er for store for de ferdigkuttede hullene bak på klykroppen så der må jeg gå for Hitec 225Mg servoer i steden.
                      Det er med både fornøyelse og inspirasjon jeg leser og gafler i meg fra byggebloggene
                      dine ( og Alf's og Olav's...) Håvard og den flid og ryddighet du utviser! En fryd for
                      øyet og info mere enn i massevis for oss novice...

                      Den hjulakslingen som er vist i denne bolken, vet du om det er noe sånt og få kjøpt i
                      "løsvekt" noen steder?

                      Mvh Einar - ikke mye cavok i Tromsø nei...0/8 del...

                      Comment


                      • #12
                        Hei,
                        Som Einar så elegant siterer over:
                        Har brukt to stk standardservoer på balanserorene og mini servoer på høyde og sideror da det var alt som det var plass til.

                        Når det gjelder akslinger så tror jeg nok helt Sikkert at DUBRO har noen lignende..

                        Og takk Einar for de hyggelige kommentarene, fint å høre at folk setter pris på den innsatsen vi gjør i forbindelse med tester av nye fly..
                        - Håvard Glad Andreassen
                        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                        Comment


                        • #13
                          Her Einar,
                          akslinger: http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=5638
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #14
                            Takk!

                            Originally posted by flypilot View Post
                            Tusen takk for hjelpen Håvard...Service langt utover hva man har fortjent!

                            Mvh Einar - ha en fin dag både i lufta og på bakken

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Mk.V View Post
                              Den hjulakslingen som er vist i denne bolken, vet du om det er noe sånt og få kjøpt i "løsvekt" noen steder?
                              Det kan av og til ta laaaang tid før HC får dem tilbake på lager så jeg hentet et par fra Esprit model i USA
                              Dette er Du-Bro produkter som også selges i Norge av flere forhandlere.
                              Vær ops på at disse er relativt store og "klumpete" så du bør ha en viss størrelse på modellen for at de ikke skal virke dominerende.
                              Last edited by Quadrocopter; 17-04-08, 23:14.

                              Comment

                              Working...
                              X