Announcement

Collapse
No announcement yet.

3W Extra 330S 40%

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Forhåpentligvis får jeg anledning til å komme på et treff eller 5.
    Jeg må bare få gjort ferdig disse Edgene først.
    Og ja, Edgen flyr utrolig bra, kan iallefall si at den flyr bedre enn Comp Arf Extraen, da jeg har hatt begge deler.

    Det er litt fortvilelse i heimen akkurat nå. Har jobbet store deler av helgen, men fikk en time i går, som jeg brukte til å starte motor. Men jeg får ikke start
    Har prøvd alt mulig, og det som er galt er bensin tilførselen. Motoren starter med choke på, som normalt, choke av, 5 flikk og start. 1 sekund senere stopper motoren, og thats it. Sånn kan jeg holde på hele dagen. Har demontert og rengjort forgasser, men finner ingen feil, har sendt noen mailer hit og dit, og skal i morgen prøve en siste løsning.
    Starter den ikke da, blir det å kjøpe en ny forgasser.
    Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har en Walbro forgasser til 150cc å låne meg? Starter den da, vet jeg med sikkerhet at det er forgasseren.

    Ellers er flyet helt ferdig, og jeg må si meg veldig fornøyd. Man lærer litt for hver gang man setter sammen en sånn modell, og dette flyet er vel det jeg er mest fornøyd med, løsningsmessig,av de flyene jeg har satt sammen hittil. Disse 3W flyene er langt fra så ferdigstilte, som tilsvarende Thai fly. Klart, man får jo kjøpe ferdiglakkerte 3w modeller også,men da til en langt mer uhyggelig pris. Killswitchen blir montert til helgen, av en som kan det.

    Driver og forhandler om pris på en langt større modell. En kar i Canada skal selge en 52% Extra, med 420cc ZDZ motor. Vi har blitt enige om prisen på frakt og bygging av transport kasse, men jeg pruter fremdeles på prisen på flyet.

    Prøvde også å kjøpe en Comp Arf 3,3 meter Yak, som var til salgs for 1000 dollar, men ble for sein. Den var kliss ny, uflydd, men med en liten skade i kroppen.
    Så nye prosjekter tikker hele tiden inn, bare man leter litt.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

    Comment


    • #47
      Har du en link til de sidene som de modellene blir solgt på? artig å følge med på markedet og prisene over there
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #48
        Jeg kikker på bruktmarkedet hos:

        RCU Forums
        FlyingGiants

        Der ligger det alt mulig for salg, og de fleste sender til Norge, selv om de skriver USA and Canada only. Det er bare å forteller dem at du betaler frakt og 3 prosent avgift ved bruk av Paypal.

        Gode nyheter.
        Motoren går Det kjedelige er at jeg vet ikke hvorfor den plutselig virket. Den har litt rar oppførsel, men har fått noen tips fra gutta "over there", som jeg skal sette ut i livet til helgen. Start sekvensen er litt rar, da jeg etter å ha brukt full choke, fått start og stopp, bare kan åpne litt på choken, noen få millimeter, og så flippe igjen. Da starter den, men jeg må opne choken mens motoren går. Det er litt skummelt når cowlingen er montert. Kunne nok ha hatt en servo på choken, men regner med å få bukt med problemet etter hvert. Kluet er iallefall, at motoren sansynligvis ikkke får nok bensin. Grunninstillingen på nålene er L 1-1/2, H 1-1/4. Motoren min går helt fint når nålene er L 3-3/4 H 4-1/4. Noe som tyder på lite bensin ett sted.

        I morra pakker jeg i bilen, og setter snuten mot Fagernes. Satser på å få prøvefløyet der i løpet av lørdag eller søndag, om været blir bra. Uansett, blir godt å komme seg bort en helg. Skal få filmet litt, og tatt masse bilder.

        Apropos støy. Pottene gir fra seg en knattrende lyd på tomgang, ikke helt ille, men litt mer enn vanlige Canister Mufflere, men på full gass, er det propellen som dominerer lydbildet, og den er ikke i nærheten av 0,6 mach. Mulig den blir det i lufta, men det finner jeg ut. Er iallefall et vanvittig drag i den propellen på fullgass. Blir spennede å se effekten i lufta, spesielt i hover, der denne propellen kommer til sin rett.

        Until then
        Last edited by Eagle; 16-01-08, 23:10.
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • #49
          Etter en helg med litt vind og en trøblete forgasser på Fagernes, ble det denne helgen en ny anledning til å teste den nye 3 meteren.

          Og det var en kjempe opplevelse. Modellen flyr som forventet meeeget bra, og allerede på første turen var både KE og torqueroll nede på bakkenivå. Modellen er kanskje en smule baktung, når jeg legger den på rygg, stiger den litt. Men jeg merker ingenting på flyegenskapene, bortsett fra at når jeg er på topp i looper, så må jeg presse flyet ned igjen, ellers stiger den, og loopen blir trekantet. Den trekker litt mot understellet i KE, noe jeg skal mixe bort. Seikoen er iallefall sterk nok, KE loop både mot og med vind i høy og lav fart, og det var ikke nødvendig å mate på mer utslag når modellen nærmer seg kl 5-8 på vei ned. På andre fly med "vanlige" servoer, har det virket som om at servoen gir etter ørlitegrann på vei ned i KE loop, og man må øke utslag for å holde sirkelen. Så den er jeg meeget fornøyd med. Ny Seiko er på vei over dammen, skal inn en sånn i 3,5 meter Edgen også.

          Motoren jeg kjøpte fra USA går nå som en klokke, feilen var at gass armen på forgasseren var litt løs, slik at når jeg bruker throttlecut, så trekkes armen lenger bakover enn det spjeldet går, noe som da forandrer endepunktet på tomgang og full gass. Og dette ble bare verre og verre for hver gang jeg stoppet motoren. Har nå ordnet problemet, og nå funker alt som det skal. Motoren er lettstartet og har krefter så det holder. Har ikke fått målt RPM ennå, men med Vess 32B er vertikalene uendelige, og den aksellererer bra ut av hover. Hadde vært spennende å prøvd en 32A, men har kjøpt en 30x12, som jeg vet er veldig effektiv på disse motorene.

          Støy.
          Ja, så var det dette med lyden da. Motoren er helt klart mer høylytt med disse pottene, men ikke på en slik måte at jeg synes det er for mye lyd. Merker mest lyden når motoren er rett rundt tomgang, på 50% throttle og oppover, er det som tidligere nevnt, mest propellen som dominerer. Men klart, om man skal stå og høre etter motorstøyen hele tiden, og vil irritere seg over den, så er den nok litt i det høyeste laget.
          Noen turgåere som kom oppom stripa, syntes at lyden var mektig, de hørte at her var det krefter, sa de.

          Tror nok jeg kommer til å kjøpe disse pottene til neste modell, som jeg anskaffet på fredag.
          Det blir nok heller ingen Imac deltaker da, tenker jeg.
          Attached Files
          Knut Erik
          But it flies, so who cares??
          www.torqueroller.com
          Steikje galen
          www.skalamodellflyklubb.no
          www.teamflyingcircus.com

          Comment


          • #50
            Her er noen bilder fra dagens flyturer. Den begynner å sitte litt mer i fingrene nå. Fremdeles noen småjusteringer som må til. Heftig lyd
            Attached Files
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment

            Working...
            X