Forhåpentligvis får jeg anledning til å komme på et treff eller 5.
Jeg må bare få gjort ferdig disse Edgene først.
Og ja, Edgen flyr utrolig bra, kan iallefall si at den flyr bedre enn Comp Arf Extraen, da jeg har hatt begge deler.
Det er litt fortvilelse i heimen akkurat nå. Har jobbet store deler av helgen, men fikk en time i går, som jeg brukte til å starte motor. Men jeg får ikke start
Har prøvd alt mulig, og det som er galt er bensin tilførselen. Motoren starter med choke på, som normalt, choke av, 5 flikk og start. 1 sekund senere stopper motoren, og thats it. Sånn kan jeg holde på hele dagen. Har demontert og rengjort forgasser, men finner ingen feil, har sendt noen mailer hit og dit, og skal i morgen prøve en siste løsning.
Starter den ikke da, blir det å kjøpe en ny forgasser.
Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har en Walbro forgasser til 150cc å låne meg? Starter den da, vet jeg med sikkerhet at det er forgasseren.
Ellers er flyet helt ferdig, og jeg må si meg veldig fornøyd. Man lærer litt for hver gang man setter sammen en sånn modell, og dette flyet er vel det jeg er mest fornøyd med, løsningsmessig,av de flyene jeg har satt sammen hittil. Disse 3W flyene er langt fra så ferdigstilte, som tilsvarende Thai fly. Klart, man får jo kjøpe ferdiglakkerte 3w modeller også,men da til en langt mer uhyggelig pris. Killswitchen blir montert til helgen, av en som kan det.
Driver og forhandler om pris på en langt større modell. En kar i Canada skal selge en 52% Extra, med 420cc ZDZ motor. Vi har blitt enige om prisen på frakt og bygging av transport kasse, men jeg pruter fremdeles på prisen på flyet.
Prøvde også å kjøpe en Comp Arf 3,3 meter Yak, som var til salgs for 1000 dollar, men ble for sein. Den var kliss ny, uflydd, men med en liten skade i kroppen.
Så nye prosjekter tikker hele tiden inn, bare man leter litt.
Jeg må bare få gjort ferdig disse Edgene først.
Og ja, Edgen flyr utrolig bra, kan iallefall si at den flyr bedre enn Comp Arf Extraen, da jeg har hatt begge deler.
Det er litt fortvilelse i heimen akkurat nå. Har jobbet store deler av helgen, men fikk en time i går, som jeg brukte til å starte motor. Men jeg får ikke start
Har prøvd alt mulig, og det som er galt er bensin tilførselen. Motoren starter med choke på, som normalt, choke av, 5 flikk og start. 1 sekund senere stopper motoren, og thats it. Sånn kan jeg holde på hele dagen. Har demontert og rengjort forgasser, men finner ingen feil, har sendt noen mailer hit og dit, og skal i morgen prøve en siste løsning.
Starter den ikke da, blir det å kjøpe en ny forgasser.
Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har en Walbro forgasser til 150cc å låne meg? Starter den da, vet jeg med sikkerhet at det er forgasseren.
Ellers er flyet helt ferdig, og jeg må si meg veldig fornøyd. Man lærer litt for hver gang man setter sammen en sånn modell, og dette flyet er vel det jeg er mest fornøyd med, løsningsmessig,av de flyene jeg har satt sammen hittil. Disse 3W flyene er langt fra så ferdigstilte, som tilsvarende Thai fly. Klart, man får jo kjøpe ferdiglakkerte 3w modeller også,men da til en langt mer uhyggelig pris. Killswitchen blir montert til helgen, av en som kan det.
Driver og forhandler om pris på en langt større modell. En kar i Canada skal selge en 52% Extra, med 420cc ZDZ motor. Vi har blitt enige om prisen på frakt og bygging av transport kasse, men jeg pruter fremdeles på prisen på flyet.
Prøvde også å kjøpe en Comp Arf 3,3 meter Yak, som var til salgs for 1000 dollar, men ble for sein. Den var kliss ny, uflydd, men med en liten skade i kroppen.
Så nye prosjekter tikker hele tiden inn, bare man leter litt.
Comment