Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test av Hyperion Mustang P51D "Miss America"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Test av Hyperion Mustang P51D "Miss America"

    Elefun ville ha test av en warbird i den nye Hyperion Warbird serien og det var en overraskelse hva som kom til jeg åpnet esken, men etter å ha vært med fullsize Mustang ett par deilige runder så kan jeg si meg godt fornøyd med valget som ble en P51D lakkert i unlimited racer versjonen som heter Miss America !

    Skal få tatt litt bilder senere idag og veie kitet samt alt utstyr som er levert med til denne.

    Selvfølgelig skal det monteres opptrekkbart i en slik modell !
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Har veid alle deler av kitet som er 1050 gram samt alt utstyr som skal ombord som gir en totalvekt på 1650 gram

    Flyet skal bestykkes med følgende utstyr:

    Hyperion Z3025.8 børsteløs motor
    Hyperion Titan 50A kontroller
    4 stk Waypoint 150 Powerservoer
    1 stk Waypoint 150 MGR retractservo
    3S3700 mah Hyperion batteri
    Spektrum 6200 RX
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Bilder a settet

      Her er noen enkle bilder av settet før jeg setter i gang monteringen
      Attached Files
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Og litt av utstyr og tilbehør

        Som dere kan se på bildene finnes det også fueltank og motorbukk for glowmotor med for de som liker det
        Attached Files
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Verden går videre..... og jeg har fått den på det provisoriske byggebordet i den kommende kjellerstuen....

          Understellsbrønner og utstyr er plukket frem, filmen er kuttet og linker er tredd på plass for den midtmonterte retractservoen.
          Attached Files
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Da er vingen med understell mer eller mindre klar. Jeg limte balanserorene og linket de ferdig. Waypoint 150 servoene er ett par mm for brede og jeg laget bare åpningen i vingen ett par mm større.

            Retract med linker tres på plass og skrus fast.
            Deretter kan vingen limes sammen med epoxy. Her er det ferdig vinkel med som limes inn i vingen.

            Servobrett til retract limes fast og servo skrus fast. Linking er selvfølgelig litt knotete, men med litt god tid og tålamod så endte det bra


            Da mangler det bare plastcoverne til balanserorslinkene og hjulbrønnene som skal limes med epoxy mot vingen
            Attached Files
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Stab og sideror.

              Kroppen er i glassfiber og staben limes på plass med epoxy.

              Og se gjerne på bildene, men ikke bruk de som mal da byggeren av denne bloggen er en idiot....(ihvertfall i noen sene nattetimer!!)

              Staben skal være hvit og blå over og ikke rød/hvit og blå som jeg klarte å sny den. Filmen ble skåret riktig og målt ut på riktig side, men klarte i kampens hete lime den opp ned. Gjør jo ikke noe forskjell untatt selvfølelsen og litt estetisk. Men slik jeg limte den ble vinge og stab symmetrisk ihvertfall.....


              Ellers så er det bare å skjære 3 slisser for CA hengslene i kroppen, montere halehjul og lime det på plass. Festebraketten skrus fast under halen.
              Attached Files
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Noen flere bilder av kropp og stab/finne
                Attached Files
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Hei hvordan går de med modellen?? er den ferdig? så ut som en flott modell skal bli spennende og høre hvordan den flyr.
                  mvh stin
                  Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                  På vei inn i Hangaren.
                  Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                  Comment


                  • #10
                    Modellen er egentlig mer eller mindre ferdig, litt justering av opptrekkbart og rorutslag også testflyging.

                    Er litt mer trøblete med stripe om dagen, mye hvitt bløtt belegg......
                    Hvis det holder seg får jeg vurdere å kaste den og buklande den
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Ja, og hvordan gikk det?

                      Comment


                      • #12
                        Fantastisk!!

                        Originally posted by Torsen View Post
                        Ja, og hvordan gikk det?


                        Har samme fly, og oppsett.
                        Flyr rett og slett fantastisk!

                        Trenger en del plass. Krever litt fart på landingene
                        Svein Kjetil Litlehamar
                        Stavanger

                        Futaba 10C Fasst
                        -------------------
                        Demon F5D

                        Comment


                        • #13
                          Jeg er helt enig!

                          Da er den prøvefløyet og resultatet var bra. Det blåste til tider ganske friskt, men inntrykket er godt. Den flyr bra og er ikke helt enig med at den må ha høy hastighet. For meg virket den utrolig snill. Men bland den ikke sammen med noe sakteflygende 3D maskin. Det er en maskin og en vinge som trenger en viss fart, men overhodet ingen slemme tendenser som ofte hotte wabird kan ha.

                          Legger ved noen bilder også kommer det mer etterhvert
                          Attached Files
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Er det noen andre her hjemme på berget som har fått testa den? Vet det er solgt endel så noen bør jo ha klart å stablet den sammen ?
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              Har drevet med en Hyperion Spit i en liten evighet, nåja mest samler den støv da.
                              Men jeg lurte, opptrekket mitt er det ganske mye slark i. Det ene hjulet er det vondt å få dratt helt inn. Hvordan var det på Mustangen? Var hjulstørrelsen grei? Jeg har etter anbefaling satt på en aning større hjul enn std.

                              Comment

                              Working...
                              X