Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luna Seaplane - En lang liten historie...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Problemet ligger i at hullet ligger sinnsykt langt bak på halen(designtabbe)... derfor må jeg flytte rorhornet bakover for å kunne løfte/trekke i roret... Men jeg har tenkt litt på en løsning med å skjære meg inn til røret på innsiden, og få ut tråden...men vil ikke ødelegge den fine profilen på halen... er en sånn situasjon der alt liksom blir galt føler jeg
    Kjør hardt, Kjør stiiiil !
    Kjør i grøfta med ett SMIIIIL !
    Og ring deretter Falck

    Comment


    • #17
      Kan du ikke legge ut noen fler bilder av problemområdet, så kanskje det dukker opp noen gode ideer her?
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #18
        Will do må bare vente til noe sparkel tørker, så skal jeg montere og ta bilder
        Kjør hardt, Kjør stiiiil !
        Kjør i grøfta med ett SMIIIIL !
        Og ring deretter Falck

        Comment


        • #19
          Bilder av den lille tabben min...

          Her er noen bilder av det som skaper litt hodeby for meg... Gode råd mottas med takk, men jeg har forsøkt det meste allerede...
          Eneste løsning jeg kan se er å flytte hornet freomver til kanten av roret, slik at det blir mest mulig rett over hengslet. MEN dette skapte problemer med at ståltråden ikke kom langt nok fremover til å dra roret helt opp...
          Attached Files
          Kjør hardt, Kjør stiiiil !
          Kjør i grøfta med ett SMIIIIL !
          Og ring deretter Falck

          Comment


          • #20
            Ligger utgangen til sideroret like langt bak, eller går det an å bruke høyderorutgangen på sideror og sette rorhornet på undersiden av høyderoret? Kan ikke se siderorløsningen på bildene.
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment


            • #21
              Den ligger like lagt bak, men under høyderoret.....
              Kjør hardt, Kjør stiiiil !
              Kjør i grøfta med ett SMIIIIL !
              Og ring deretter Falck

              Comment


              • #22
                DA var trekkingen av flykroppen gjort

                Endelig var den verste jobben jeg vet gjort... Trekkingen av flykroppen...
                Blei sånn passe fornøyd... endel luft her og der, men ikke mer enn at jeg kan akseptere det...
                Tenker å lakke bunnen, motorcowlings og haleror blå eller rød
                Tenker også på å legge ett lag med klarlakk eller to på hele flyet...
                Attached Files
                Kjør hardt, Kjør stiiiil !
                Kjør i grøfta med ett SMIIIIL !
                Og ring deretter Falck

                Comment


                • #23
                  Rapport fra østfronten

                  Har gjort mye i den siste uka, men tatt lite bilder, så jeg tok noen bilder i dag.
                  Fikk løst problemet med montering av control horn på høyderoret. Ihvertfall forbedret det. Skulle gjerne trukket det nærmere midten av roret, men det går ikke, da det ikke er noe å skru det fast i der... bare luft under 1mm balsa...
                  Har gjort ferdig montering av hale- og høyderor. Har gjort ferdig monteringsfester til vingeservoer, motorfester og luker til vingeservoene. Jobber nå med luke til motorene, og det går strålende Regner med å begynne trekking av vinge snart.
                  I tillegg gjenstår jo selvsagt endel finpuss etc...
                  Venter på pakke fra hong-kong med fartsregulatorer, batterier etc.

                  Noen som vet om en billig 4 kanals mottaker ? Helst hitec ?
                  Attached Files
                  Kjør hardt, Kjør stiiiil !
                  Kjør i grøfta med ett SMIIIIL !
                  Og ring deretter Falck

                  Comment


                  • #24
                    Kledning av vinge

                    Jobber med å kle vingen, og det går sakte fremover
                    Samtidig lager jeg pontonger, og ailerons. Blir litt forvirra til tider, men det går... hehe
                    Noen gode tips til hvordan feste pontonger til vinge ? Planen er å sette en liten kryssfiner plate i vingen med to ankermutter bak. Deretter lage en tilsvarende, men tynnere(2mm) plate på toppen av "beina" på pontongen. Tenkte så å skru den fast med to skruer. I tilleg skal jeg (mest for kosmetisk årsak) ha to tråder (en til hver side) som barduner. dette for maksimal retningsstabilisering...

                    Slenger med noen bilder
                    Attached Files
                    Kjør hardt, Kjør stiiiil !
                    Kjør i grøfta med ett SMIIIIL !
                    Og ring deretter Falck

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by LN-EAA View Post
                      Noen som vet om en billig 4 kanals mottaker ? Helst hitec ?
                      Kanskje denne kan brukes (5ch)? Siden finnes ikke
                      -= www.samundsen.net =-

                      Comment


                      • #26
                        Takker og bukker

                        Originally posted by Aerial View Post
                        Kanskje denne kan brukes (5ch)? Siden finnes ikke
                        Har ikke lagt merke til at den har en rekkevidde på 1 mile+
                        Har alltid sett på slike micro greier som kort rekkevidde

                        så takk for tipset !
                        Kjør hardt, Kjør stiiiil !
                        Kjør i grøfta med ett SMIIIIL !
                        Og ring deretter Falck

                        Comment


                        • #27
                          Endelig var vingen ferdig bygget !!!

                          Har fri-uke i skiftplanen min denne uka, og har jobbet som en helt med vingen hele tiden mer eller mindre... Tar lang tid med den plankingen...

                          Har laget og tilpasset ailerons, og har begynt arbeidet med å justere dem til servoen. Har prøvemontert motor i festet, og er snart ferdig med første pontong.

                          Nå gjenstår det jeg alltid gruer meg MAKS til: SPARKLING OG PUSSING

                          I tilleg gjenstår bygging av en luke som skal plasseres bak vingen, og en cockpit. Har tegninger til begge to, og det skulle være gjort på en-to-tre...

                          Legger ved noen bilder...
                          Attached Files
                          Last edited by LN-EAA; 01-04-08, 22:58. Reason: Glemte en liten detalj....
                          Kjør hardt, Kjør stiiiil !
                          Kjør i grøfta med ett SMIIIIL !
                          Og ring deretter Falck

                          Comment


                          • #28
                            Endelig !

                            Har lodda alt av plugger, kontakter og slikt i dag. Klarte ikke motstå fristelsen for å koble opp alt og teste motorene... heheh

                            Og gjett om de sparka godt fra ! Glede meg som en unge til eg får noen propeller på dem hehe

                            Men må sprakle vingen, og pusse den ned, og trekke den først...

                            Har justert og koblet alle ror og servoer også i dag. Det er så morsomt å fyre det igang første gang, og se alt bevege seg
                            Kjør hardt, Kjør stiiiil !
                            Kjør i grøfta med ett SMIIIIL !
                            Og ring deretter Falck

                            Comment


                            • #29
                              Fremdeles spennende og følge med på denne tråden. Fortsett og fortell, det gir inspirasjon til og gidde og bygge litt igjen

                              Comment

                              Working...
                              X