Announcement

Collapse
No announcement yet.

HET-RC F-20 Tigershark EDF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ready for take off
    maiden i morgen så får vi se hvordan det går.
    Attached Files
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #17
      stilig
      du får ha lykke til med jomfruturen!
      -= www.samundsen.net =-

      Comment


      • #18
        Lykke til Tom!

        Venter på utfyllende rapport i morgen
        http://www.phoenix-rc.org/
        http://www.glamdalrck.net
        http://www.scalewarbird.org/
        ---------------------------------------------------
        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

        Comment


        • #19
          hihi ble ikke så utfyllende. Var alt for dårlig vær i går så jeg tenkte å prøve i dag. Fikk det ikke opp, tror jeg bommet litt på kaste vinkelen slik at det ble for mye oppover. Fløy omtrent 10m med hengende hale, så vippet snuta ned og ned i snøen. Heldigvis ikke så store skader, bare nesa Litt ca så sitter den igjen.

          Ikke lett å kaste dette flyet selv, tyngdepunktet blir så langt frem i forhold til der du får tak på flyet. Skal få med meg en kaster til helgen så blir det vel tenker jeg. Skulle være mer en nok motor til å håndstarte. bare man får rette snerten i kastet.
          Attached Files
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            Det mest positive jeg kan si om snø er at det av og til kan fungere som et sikkerhetsnett ved nødlanding

            Ikke alltid så lett å kaste selv, og dette gjelder selvfølgelig spesielt jomfuturer. Min erfaring er stort sett at man kaster for hardt, og da blir det lett en ufrivillig snert i kastet.

            For meg fungerer det som regel best å sende flyet av gårde, fremfor å kaste det.

            Lykke til med rep og neste tur!
            http://www.phoenix-rc.org/
            http://www.glamdalrck.net
            http://www.scalewarbird.org/
            ---------------------------------------------------
            Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

            Comment


            • #21
              Heisann , gratulerer med stlig fly Synd med skaden men det gikk forholdsvis bra. Det å håndstarte disse er "bingo" - har du en god kaster så mulig , jeg har prøvd men bare feila. Ingen vits i ødelegge modellen på "sleivkast" ?
              Har brukt en heimlaga katapult i flere år og det funker perfekt bestandig ! Kosteskaft, strikk og en enkel selvutløser. Mitt råd er å lage en.

              Har selv flydd mye HET F-16 + en F-104 (bygget etter tegning) denne sesongen. Har også gått over til 2,4 ghz radio i elektrofly , særlig EDF med lange ledninger som det ofte blir. Det satte en stopper for seriøse støyproblemer jeg har hatt tidligere - har tapt en modell eller to på det
              Blide av mine to + videolink av en av turene med F-104 i sommer:
              http://athena.bygg.ntnu.no/~tsundli/...04_tbo_wmf.wmv


              Trond Bruun-Olsen
              Attached Files

              Comment


              • #22
                Originally posted by trondb View Post
                Heisann , gratulerer med stlig fly Synd med skaden men det gikk forholdsvis bra. Det å håndstarte disse er "bingo" - har du en god kaster så mulig , jeg har prøvd men bare feila. Ingen vits i ødelegge modellen på "sleivkast" ?
                Har brukt en heimlaga katapult i flere år og det funker perfekt bestandig ! Kosteskaft, strikk og en enkel selvutløser. Mitt råd er å lage en.

                Har selv flydd mye HET F-16 + en F-104 (bygget etter tegning) denne sesongen. Har også gått over til 2,4 ghz radio i elektrofly , særlig EDF med lange ledninger som det ofte blir. Det satte en stopper for seriøse støyproblemer jeg har hatt tidligere - har tapt en modell eller to på det
                Blide av mine to + videolink av en av turene med F-104 i sommer:
                http://athena.bygg.ntnu.no/~tsundli/...04_tbo_wmf.wmv


                Trond Bruun-Olsen

                Dette gikk på skinner! Overbevisende flyging og flott filming...Den derre startinnrettningen
                din...Tror du det er mulig og få deg til og legge ut et par bilder her på forumet?
                Det er garantert flere enn meg som er interessert i den...

                Mvh Einar - levde med bråket fra "hundreogfirer'n" i mange år...savner flyet - ikke bråket!

                Comment


                • #23
                  Nydelig Trond! Den F-104'en din gikk bra mye fortere en min F-18 EDF! Hva slags oppsett har du i den?

                  Tyor: en enkel rampe er virkelig å anbefale. Har en i klubben som er veldig god, og gir perfekte kast hver gang. Rampen kan lages på en kveld. Hvis du er interessert kan jeg sikkert fikse et par bilder neste gang jeg er på stripa
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #24
                    Ja tror jeg må lage meg en slik rampe. men hvor kjøper dere strikken?
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #25
                      Legg ut noen bilder av disse utskytningsrampene da, please!

                      Har en sånn viftegreie på gang selv
                      http://www.phoenix-rc.org/
                      http://www.glamdalrck.net
                      http://www.scalewarbird.org/
                      ---------------------------------------------------
                      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                      Comment


                      • #26
                        skal fikse bilder, bare jeg husker kameraet
                        William Jul Ringkjøb
                        Bodø MFK

                        If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                        Comment


                        • #27
                          Mk. V : Skal se om jeg kan finne bilde som viser innretningen. Ev. en skisse hvordan jeg har gjort det er vel mulig å snekre sammen
                          Finns vel masse å finne på rcgroups.com - EDF forumet også. Stjal vel ideen der for lenge siden. Gjør et søk - du finner garantert en del

                          william 123: Den er en drøm å fly og ja jeg vil anta at den passerer 150km/t level ? Oppsett/data på den: HET 6904 vifte - Mega 16/15/2 motor - 3S 3200mah 20C batteri. Strømforbruk ca 50A( i starten) ca 500W. Startvekt 980gr.

                          tyor : Strikken jeg bruker er av typen 6mm firkant lagt dobbel -lengde ca 10m(slakk) Har også brukt 6mm rundstrikk som er "spunnet" med et slags tekstil. Denne er også grei selv om den første gir et mer "soft" og lengre drag. Hør hos de som selger seilfly/høystartutstyr , eks. Thorbjrøn& Kåre , Øgrey.
                          Spunnet type rundstrikk fikk jeg tak i hos en båtforretning, de solgte dette i metervare.

                          Comment


                          • #28
                            Her er noen bilder jeg fant i farten, skissen her viser det prinsippet jeg har brukt. Koteskaft til "rails"
                            Selvutløser er laget av en bit badromsplate og et sett med " Clam Cleats" . Dette er seilbåt vare - en velutstyrt båtsjappe kan nok ha sånt . Boret og limte en 4 mm pianotrådsbit i den for å "åpne" for lina så skytes det hele av gårde.
                            Sikringspinne for å unngå uønsket take off Teltplugger holder plata på plass.
                            Bilder sier vel mer enn ord her
                            Attached Files

                            Comment


                            • #29
                              Hei! Hvordan er selve line-anordningen her? Den lina som går inn i utløserplata di, er det en "egen" line? Altså, er det en strikk, en line til selve flyet og en line til selve utløserplata?
                              Frank Thingelstad
                              2050 Jessheim

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by trondb View Post
                                Her er noen bilder jeg fant i farten, skissen her viser det prinsippet jeg har brukt. Koteskaft til "rails"
                                Selvutløser er laget av en bit badromsplate og et sett med " Clam Cleats" . Dette er seilbåt vare - en velutstyrt båtsjappe kan nok ha sånt . Boret og limte en 4 mm pianotrådsbit i den for å "åpne" for lina så skytes det hele av gårde.
                                Sikringspinne for å unngå uønsket take off Teltplugger holder plata på plass.
                                Bilder sier vel mer enn ord her

                                Takk skal du ha Trond! - Begynner og få en forståelse av prinsippet nå. Som du sa ved
                                forrige innlegg; det ligger info om dette på rcgroups...(Måtte innmelding til for og finne
                                det...) Dog - jeg synes din utgave er betydelig enklere og smartere enn all "plumbingen"
                                på EDF-forumet!

                                Når det gjelder F-104 til formålet finnes det en laserskåret utgave til rundt 90.oo USD
                                og en glassfiber ditto til rundt 200.oo USD...Sistnevnte varierer til over 400.oo USD...

                                Mvh Einar - hekta!

                                Comment

                                Working...
                                X