Announcement

Collapse
No announcement yet.

HET-RC F-20 Tigershark EDF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by TapZ View Post
    Hei! Hvordan er selve line-anordningen her? Den lina som går inn i utløserplata di, er det en "egen" line? Altså, er det en strikk, en line til selve flyet og en line til selve utløserplata?
    Hvis vi starter i enden lengst unna rampa (der vi plugger fast strikket i jorda):
    10-15 m strikk - så en nøkkelring (knyter strikk her) - så derfra knytes ca 5m nylonline (5mm diam. ) som går inn i utløserplata som vist. Og riktig som du sa en egen line igjen fra ringen mellom strikk/5mm line og "opp" til flyet. Nøkkelring i enden på den og for å hekte innpå kroken under modellen ,da slipper det lett.


    Einar ,
    Hvor har du funnet laserskåret kit av F-104 ? Interessant.
    HET sin F-104 ser veldig fin ut i glassfiber.

    Trond

    Comment


    • #32
      Har også siklet på het sin F-104. Synes også het sin me262 er ser fin ut 403 Forbidden

      håper rc-net tar inn flere het sine modeller.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #33
        HET fly

        Hei, har fulgt med litt i tråden den siste tiden. Joda, vi tar inn flere HET fly, akkurat nå er HET-RC ME262 ARF Air Brush Version og HET-RC Rafale A på vei inn på lager.

        Mvh
        Harald Magne
        Rcnet AS

        Comment


        • #34
          hehe da er det bare å spare til julegave til meg fra meg :P
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #35
            Farsken da Tyor

            Nå som jeg drukner i prosjekter (ASW 27B, Dual Ace, Funfighter Spit, 1:5 Beechcraft B55 Baron. Ingen av dem påbegynt bygging enda. + noen restaureringsprosjekter som bare er halvferdige, og en halvbygd Limit EX som jeg har planer om å motorisere) så kommer du med denne byggetråden som frista ikke så rent lite. Nesten så jeg vurdere å selge unna noen av de tingene jeg ikke har begynt på enda for å skaffe meg en sånn EDF-sak isteden. Kommer du til Udduvoll for å fly den så må du kauke ut. Skulle likt å sett den live.

            Knalltøff maskin var det i alle fall
            Mvh
            Torbjørn Gustafson
            www.trmfk.no



            Will fly for food

            Comment


            • #36
              Prøvde 3 ganger til i dag. er masse løssnø her så jeg tok sjansen. men har ikke sjans til å kaste den igang. Så må ha strikk og rampe i hvertfall.

              Kanskje det blir tur til udduvoll på søndag. er vel kanskje noen der som har bungee å låne bort
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #37
                Originally posted by tyor View Post
                Prøvde 3 ganger til i dag. er masse løssnø her så jeg tok sjansen. men har ikke sjans til å kaste den igang. Så må ha strikk og rampe i hvertfall.
                Den konklusjonen har jeg kommet fram til også De greiene her må ha mer starthjelp - strikk/rampe

                Kanskje det blir tur til udduvoll på søndag. er vel kanskje noen der som har bungee å låne bort
                Synd det er 25 mil unna oss -- kunne ha pakka F-16 og rampa i bilen

                Btw.. har du målinger på 2W-25 motoren og 4S ? Synes det er rart du får 700W , derimot på 5S havner du vel rundt 800 med den i HET vifta?
                I min F-16 har jeg 2W-20 og da omtrent på streket 700W med ferskladet 4S batteri. Har gjort flere målinger..

                Trond
                Last edited by trondb; 27-11-07, 17:36.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by trondb View Post
                  Hvis vi starter i enden lengst unna rampa (der vi plugger fast strikket i jorda):
                  10-15 m strikk - så en nøkkelring (knyter strikk her) - så derfra knytes ca 5m nylonline (5mm diam. ) som går inn i utløserplata som vist. Og riktig som du sa en egen line igjen fra ringen mellom strikk/5mm line og "opp" til flyet. Nøkkelring i enden på den og for å hekte innpå kroken under modellen ,da slipper det lett.


                  Einar ,
                  Hvor har du funnet laserskåret kit av F-104 ? Interessant.
                  HET sin F-104 ser veldig fin ut i glassfiber.

                  Trond

                  Hei Trond og andre "jettiser"!

                  Chuck's Hobbies har en laserkuttet utgave som er tanken mindre enn HET's i glassfiber.
                  Men, desto billigere for en som vil forsøke dette først uten for store utlegg..

                  Her er linken til laserutgaven :
                  http://shop.chuckshobbies.com/produc...&productID=102

                  Mvh Einar - ikke mindre hektet etter alle filmsnuttene på Chuck's hjemmeside...

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by trondb View Post
                    Btw.. har du målinger på 2W-25 motoren og 4S ? Synes det er rart du får 700W , derimot på 5S havner du vel rundt 800 med den i HET vifta?
                    I min F-16 har jeg 2W-20 og da omtrent på streket 700W med ferskladet 4S batteri. Har gjort flere målinger..

                    Trond
                    Er 5S batteri jeg har. da får jeg 43A. Har ikke målt spenninga under last. Men tror det batteriet dropper en del. Er ett wanma 4000mah 10C. Venter på ett dualsky 5S 3700mah 25c i posten. skal gjøre mere målinger da.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #40
                      testet med dualsky batteriet i dag. Ladet det ikke helt til tops for at det skulle bli litt mere realistisk. Kuttet ladinga da lade strømmen kom ned på 1.4A. På full gass staiskfikk jeg da 41A og batteriet holdt 18V under målingen. Det blir vel rund 730W og egentlig som forventet. Har nå fått meg strikk til bungee så nå blr det prøve tur til helga eller kanskje før
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #41
                        Har du fått flydd noe mer Tyor?
                        Spent på dette prosjektet jeg

                        Du vet at det er fullt mulig å fly på Udduvoll nå ja?
                        Mvh
                        Torbjørn Gustafson
                        www.trmfk.no



                        Will fly for food

                        Comment


                        • #42
                          Hei ja. Har ikke fått tid til å prøve det noe mere enda. Jobber hver dag for tiden både i uka og helg. fikk plan fra jobben forige uke. og fram til 20februar har jeg fri en onsdag + en helg.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #43
                            Hmmm. Hørtes ikke særlig modellflyvennlig ut

                            Ved nærmere ettertanke så burde jo bli grunker i banken til nye prosjekter, så litt modellflyvennlig er det vel

                            Meld av i tråden her når du har fått testet kjerra di litt mer da.
                            Mvh
                            Torbjørn Gustafson
                            www.trmfk.no



                            Will fly for food

                            Comment


                            • #44
                              jada skal melde fra så fort jeg har fått prøvd den.

                              Jobbe nå og kjøpe fly til sommeren
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment


                              • #45
                                Nåer den testet. Brukte strikk og snøen som underlag. uten rampe. det gikk fint. men de to første forsøkene så fikk jeg for lite fart så den fløy 30meter og landet igjen. Er ikke noe overraskende thrust i denne motoren akuratt. på tredje forsøk så dro jeg opp 10kg på strikken da fløy den Var veldig framtung med tyngdepunktet etter manualen. måtte ha full trim på høyderoret enda ville den nedover. og ballanseror utslagene var mer en nok. fløy noen runder og fikk bra fart. Fikk sola i øynene og mistet litt orienteringen på den. den er ikke lett å se i lufta så kom den bare lengre og lengre fra meg så jeg måtte bare slippe den ned på isen til slutt ble litt skadet men er fint reparerbart. så det blir sikkert mere prøving i påsken
                                Attached Files
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X