Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sebart KatanaS 50e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sebart KatanaS 50e

    Jeg har lenge kikket på den og vurdert den, men først da www.Technoflight.no hadde den på vei inn på lager ble det en modell til test.

    Har etterhvert hatt mange 30 størrelser og var klar for en noe større modell som ser bra ut og flyr bra. Hele seriern med fly fra Sebart får utrolig gode referanser rundt om på nettet. Mannen kan fly og han kan designe. Dessuten er visstnok byggestandarden meget bra.

    Det tok ikke mange straksene fra Technoflight ringte til jeg var på plass. Det ble full pakke med:

    KatanaS 50e m/ kombosett
    Hacker A50 14S
    Hacker X 70 SB Pro

    Flight Power EVO30 5S3200 mah !!!
    Flight Power EVO 25 5S3700 mah

    Fikk den raskt på bordet og ikke overraskende så det meget bra og fristende ut.
    Attached Files
    Last edited by affa; 14-11-07, 08:02.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Litt flere dele bilder....

    Denne kom seg fort på beina og det kommer fortløpende info fra byggingen.
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Steike Alf, detta ser lekkert ut , denna må jeg få prøve en gang? Hvor er det du flyr til vanlig om dagen?
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Jepp, det er lekkert.

        Flyr enten her lokalt i Lier eller Skoger aerodrome, You are welcom !!!

        mvh
        Alf
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Nå må technoflight snart slutte å ta inn alle tinga jeg til stadighet går å sikler på!!
          Tenkte som deg affa, det gikk fort fra lengtende blikk til regelrett sikling når de plutselig ble veldig tilgjengelige.... Har mest lyst på sukoien eller den f3a saken dems (sistnevnte så jeg får brukt 6s pakkene mine). Juleprosjektet i år ble med ett ren loddtrekning når jeg fikk se dette i natt!

          Legg ut masse bilder og info, mistenker at jeg en eller anna gang kommer til å få brukt for det når det gjelder disse modellene...
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Kan ikke du bare sende meg en sms eller ringe meg når du skal ut å fly en gang da Alf, har masse fri jeg vettu Hadde vært gøy å kommet sammen å flydd litt igjen..
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #7
              Originally posted by affa View Post
              Jeg har lenge kikket på den og vurdert den, men først da www.Technoflight.no hadde den på vei inn på lager ble det en modell til test.

              Har etterhvert hatt mange 30 størrelser og var klar for en noe større modell som ser bra ut og flyr bra. Hele seriern med fly fra Sebart får utrolig gode referanser rundt om på nettet. Mannen kan fly og han kan designe. Dessuten er visstnok byggestandarden meget bra.

              Det tok ikke mange straksene fra Technoflight ringte til jeg var på plass. Det ble full pakke med:

              KatanaS 50e m/ kombosett
              Hacker A50 14S
              Hacker X 70 SB Pro

              Flight Power EVO30 5S3200 mah !!!
              Flight Power EVO 25 5S3700 mah

              Fikk den raskt på bordet og ikke overraskende så det meget bra og fristende ut.
              Hei

              Kjempe flott modell du har fått deg . Har lenge vurdert en slik selv.
              Har du noen mening om å bruke disse batteriene http://www.technoflight.no/shop/prod...oducts_id=1382 ?

              Sammen lignet med denne http://www.technoflight.no/shop/prod...oducts_id=1215

              Evo lite har jo 1000 mah mere enn evo 30 pakkene på identisk vekt men selvfølelig mye mindre C rating og dyrere. Men de skal vel holde de med tanke på strøm trekket?

              Mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

              Comment


              • #8
                Er vel ingen problem å bruke den Lite pakken da du skjeldent kommer opp i over 70A men det oppsettet...

                Har 30size'n og kan skrive under på at finish og byggekvalitet er noe av det bedre innenfor ARF.

                Og nå kommer den som 120 size... Mye vill ha mer..
                Last edited by jijohans; 14-11-07, 15:53.
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                Comment


                • #9
                  Og sukhoien kommer som 140 size..!!!
                  Last edited by esmel; 14-11-07, 15:57.
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #10
                    Hvis den flyr som 30-size Sukhoi'en så er det bare å glede seg...!

                    Den er på grensen til syndig gøy å fly!

                    Comment


                    • #11
                      Med det opsettet vil den aldri komme over 60A i lufta så jeg kommer også til å anskaffe meg en Lite pakke for long haul flygning.
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by affa View Post
                        Med det opsettet vil den aldri komme over 60A i lufta så jeg kommer også til å anskaffe meg en Lite pakke for long haul flygning.

                        Hei

                        Vet du noe om flytiden med en 5s32oomah? Har surfet litt rundt men ikke funnet noe info om flytid!

                        Mvh OJ
                        Olav Jørgensen
                        Low & fast

                        Comment


                        • #13
                          Jeg antar at flytiden vil være rundt 12 minutter med 80% forbruk. En slik modell flyr lett og trenger lite throttel og snittet i strømtrekk vil være lavt.
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Litt flere bilder fra byggeprosessen

                            "Wingfillets" er ikke montert ved ankomst pga størrelsen på esken, men sjekkes for passform og limes fast med CA. Balanseror limes på plass og inni kroppen ser dere en smart løsning for vingefeste der en liten horisontal tab med hull i vingen tres inn i kroppen og man kan skru rett ned i flyet uten knot for å få inn vingeskruer nitti grader på vingen....
                            Attached Files
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              Snasent!
                              Fant frem "hva blir årets vinterprosjekt-terningene" i dag. Tuklet litt med de og kastet... Jammen ble det ikke sebart prosjekt gitt... Gjenstår å se om det blir elektro eller bensin

                              Er betrekkingen like fin som den ser ut...?
                              Går ut i fra at alt er klart til hengsling og montering av hardware?
                              Hvordan er hardwaren som følger med?
                              Kvalitet på manualen?
                              Espen Melby

                              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                              Comment

                              Working...
                              X