Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg: Extreme Flight Yak 54 74"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nei, jeg gjør ikke det - enda.
    Planen er å stappe inn en ila. våren.
    Er litt usikker på om behovet egentlig er så veldig stort rent sikkerhetsmessig. Den utgjør i hvert fall ikke noen større trussel enn et hvilket som helst anna fly med glowmotorer i samme størrelse og vekt. Men men... det er en anna diskusjon
    Sammenlignet med en tometring med 50 kubikker er kraftoverskuddet mye mindre på denne modellen og det byr ikke på så veldig store problemer å fly rundt på full gass en hel tank om f.eks throttle linken skulle ryke og den av en eller anna grunn ikke stopper. Om motoren liker slik behandling er vel en annen sak.
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

    Comment


    • #17
      Hei.

      Lurte bare på hva dette flyet veier, gjerne uten motor? Sitter med en illsint 26cc bensiner som skulle hatt et nytt hjem, men mulig den blir litt liten.

      Flott fly forresten
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • #18
        Originally posted by Eagle View Post
        Hei.

        Lurte bare på hva dette flyet veier, gjerne uten motor? Sitter med en illsint 26cc bensiner som skulle hatt et nytt hjem, men mulig den blir litt liten.

        Flott fly forresten
        Takk for det

        Har ikke noe vekt å måle det med, ikke ble det målt tomt heller.
        Men denne modellen med motorer tilsvarende saitoen (i vekt) veier oppunder 5.5kg så vidt jeg har sett.
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #19
          skal ikke ødelegge noe her.yaken til espen er bra!
          men vet at somenzini fløy med 26ccm i 186cm'n sin.(samme størrelse som espen sin) var ikke noe rakett ut av hover men....med din illsinte så må det vel bli bra.
          har hatt en selv.
          Attached Files

          Comment

          Working...
          X