Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg Aeroworks Yak 54 50kubikk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blogg Aeroworks Yak 54 50kubikk

    Da var den i hus, plukket rett av containeren i Oslo etter fortolling.

    RC Pro har valgt å ta inn Aeroworks til landet og har pr idag en kontainer på vei til nord-norge.
    AeroWorks er brukt av ganske mange etterhvert her i norge, men har kun vært mulig å få tak i ved å importere selv. Settene er QB, quick build og får meget gode omtaler i resten av verden.

    Og når man åpner settene ser man hvorfor AeroWorks får god omtale. Alt fra pakkingen som er i solide esker med 2-3 mm treplater ombundet og igjen pakket i en kraftigere ytteresker. Deler er pakket i plast og bobleplaste utenpå igjen.

    Nydelig trukket, limskjøter ser meget bra ut, innfestinger til understeller forsterket og klare. Alle islagsmuttere overalt er festet og klart til montering. SKikkelig hardware med kulelinker etc rund baut.

    Skal se mer på det utover dagen, men slenger med en drøss med bilder fra åpningen av eskene.

    Alle deler veier 5400 gram og antatt flyvekt fra mine beregniner er ca 8 kg. Det er ikke mye på den store vingen og den vil garantert bli umåtelig behagelig å snill.
    Det går selvfølgelig an å spare inn litt her og der, men kanskje mest på understell og vingerør hvor man bør kunne spare 300 gram. Men tror rett og slett det er bortkastede penger.


    Modellen skal installeres med GR PRO sin nye 50 kubikk motor
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Mer bilder............

    Mer bilder som nevnt.
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      De siste i denne omgang

      Kommer flere bilder og info etterhvert, men her er siste bilder i denne omgang.
      Attached Files
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Fin modell.

        Hva er vsp ¨på den? Og pris?

        Comment


        • #5
          Modellen finner du hos Hobbyartikler - RCpro
          Koster 6795,-


          Her er vitale tall fra AeroWorks:
          Wing span 85 inches. (216 cm)
          Wing Area 1409
          Weight 16.5 to 17.5 lbs
          Cowl Width 9 1/2"
          Engine 50 cc to 60cc
          Fuselage Length 73" (Rudder to front of cowling)
          Fuselage length 77.5" ( Rudder to front of 3.5” spinner)
          Radio 6 Channels minimum
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jøllsrud View Post
            Fin modell.

            Hva er vsp ¨på den? Og pris?
            Blog - Aero Works En del tekniske data her

            Mvh OJ
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jøllsrud View Post
              Fin modell.

              Hva er vsp ¨på den? Og pris?


              vsp er 85 inches.=215cm prisen er ganske stiv, så på rcpro sine sider at den koster 6795kr+frakt

              Skal bli spennede og se den med den nye grpro 50 motoren i, er spendt på hvordan den motoren er og kreftene i den
              mvh stin
              Last edited by Stin; 10-03-08, 16:58.
              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
              På vei inn i Hangaren.
              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

              Comment


              • #8
                Ser bra ut dette "affa". Du blir nok fornøyd med dette bygget.

                Hvis det er interesse for det kan det også leses litt om mine erfaringer med samme flyet her:

                http://trmfk.no/forum/viewtopic.php?t=235
                (vil ikke stjele bloggen, link slettes hvis blogger ønsker det. Mener bare det kan være interessant for leserne )

                mvh
                John Erik Hembre

                Trondheim Modellflyklubb

                Comment


                • #9
                  hei affa. jeg har en aeroworks python som jeg flydd i 6 uker nå. dette er skikkelig kvalitet.(også en quick build) håvard(flypilot) prøvde den på mjøsa. fikk bare gode tilbake-meldinger. men alle aeroworks modellene funker vel svært bra. skal bli artig å følge med

                  Comment


                  • #10
                    Nei, jeg ser gjerne på andre sine byggereview og hadde allerede scannet din

                    Ellers noe underveis man bør passe på eller hva med flyegenskapene på din? Har du fått flere turer på den?


                    Når det gjelder pris så får man ofte det man betaler for, jeg synes ikke prisen er gal på en slik modell. Jeg har testet masse i 50 cc klassen og av trebygd/filmtrukket sett så er nok både fly og resten av hardware i toppskiktet. Og jeg antar at det nærmer seg en slik pris om man bestiller direkte med moms frakt etc?
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Fikk ikke flere turer enn jomfruturen før vinteren satte inn, men fikk såpass inntrykk at jeg kan si at flyet er veldig stødig og ukritisk og seiler veldig godt uten motor. Dog kan utslagene på balanserorene i lowrate halveres, da den var veldig kilen slik AW anbefaler. Litt typisk AW.
                      Ellers var medfølgende hardware bra hvis en ser bort i fra kulelinkene. Disse var det så mye slarke i at de ble byttet ut med 3W sine linker i stedet. Ikke morro å starte første flytur med så mye slark, tenk da etter 100 turer!!!
                      Bytte ut tanken da jeg syntes den orginale var for stor(0,75l) og for lang. Tanken jeg brukte er mye kortere og mindre(0,5l) og vil da ikke få flyttet så mye tyngepunkt fra full til tom tank. Vekta kom mye nærmere CG. Den ligger som man kan se helt inntil vingerøret. Det optimale hadde jo vært å få tanken over vingerøret, men det er ikke mulig på denne modellen.

                      Ellers synes jeg du har valgt helt rett fargeskjema

                      mvh
                      Last edited by jehembre; 11-03-08, 00:33.
                      John Erik Hembre

                      Trondheim Modellflyklubb

                      Comment


                      • #12
                        Flotte fly dette her. Har sikla på 42% Extraen deres en stund nå, men jeg synes 19000 var mye for en sånn modell, her til lands. Eller????
                        Den koster jo 9800,- pluss frakt og moms fra statene. Men prisene på de mindre modellen var j ikke så avskrekkende. Ellers så har jo Hangar 9 kommet med en lekker sak i 100 cc klassen, som også frister.
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

                        Comment


                        • #13
                          AeroWorks lager bra fly. Ingen tvil om det. Har selv en 100cc AeroWorks Yak som kom på ca 11500,- ferdig momset og fraktet til Norge. Ser nå at RC Pro faktisk selger til under den prisen. Det er ikke dårlig!
                          Det store spørsmålet er dog om disse kommer til å selge bra når man har SD Model Yak-54 og Extra 260 fra Elefun. Har en 33% Yak fra SD Model, og den flyr meget bra. SD Model er jo som kjent en del billigere.
                          Lars Henrik Kjølberg

                          http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                          Klubber:
                          Jets of Norway
                          Nittedal modellflyklubb

                          Comment


                          • #14
                            Skal nok fly den før jeg sier min mening. Jeg har jo en SD Yak i samme størrelse, men kan nok allerede si nå at kvaliteten på settene er forskjellige og det samme er prisen

                            Så det må bli opptil enhver å finne ut hva som passer best. Jeg er i hvertfall i full gang med bygging og den skal bli raskt klar til test ved første anledning.
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              Enig i at kvaliteten er forskjellig! Blir gøy å følge med på tråden, og ser frem til din konklusjon. Regner med at det blir en liten sammenligning mellom de to?
                              Lars Henrik Kjølberg

                              http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                              Klubber:
                              Jets of Norway
                              Nittedal modellflyklubb

                              Comment

                              Working...
                              X