Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg; Multiplex Mentor Trainer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jomfrutur

    Var ett par dager i Nevlunghavn der min barndomskamerat, kjent som bakærn i Nevlunghavn skulle få prøve seg. Han har flydd lite siden han starta med RC og da egentlig bare litt indoor sakteflygende depron.

    Men vi monterte Mentor, veide den ut og satt raskt opp radioen.

    Jeg tok avgangen og gjorde ett par runder før han fikk kontrollen kastet over. Mange fine runde rog landingslegg og overflygninger. 2 landinger og en liten lav stall, men er sikker på at 2-3 ladninger av batteriet er nok til han fly helt solo.

    I avgang trekker selvfølgelig modellen litt til venstre og dette er uvant i begynnelsen. Derimot er det særs moro når man har kontroll på halehjulsfly.

    I lufta flyr den rett og slett som en drøm. En strålende fin trainer som er kapabel av enkel akrobatikk som loop, roll, iinverted etc

    Hyperionoppsettet fungerer som ett skudd og eneste feilen var nok hungeren i å fly mest mulig. På base var det bare lite krutt igjen og jeg hadde problemer med å få senderen i hånden da nakkestroppen var rundt hans hode...... En lav stall og inn i krattet. En sprekk i staben som limes med CA før den er rett på vingene igjen.

    Ett par røffe landinger, men understellet ser ut til å fungere utmerket.

    En annen fordel er tilgangen til deler, kjekt å kunne kjøpe deler på en slik modell!
    En garantert sikker vinner for nybegynnere eller som kosefly for mer erfarne. Også ett meget godt alternativ på ski eller floats.

    Eieren var meget fornøyd med jomfruturen og gledet seg til neste runde.
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #17
      Video

      MJGHQhYOH_Q
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #18
        Fin byggetråd...

        Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det eventuelt er å reparere den. Spendt på om understellet hoder. Går selv å funderer på å kjøpe en slik eller noe liknende.
        Hans-Peter Röder
        http://www.phoenix-rc.org/
        www.jetsofnorway.no

        Comment


        • #19
          Her er video fra BMFK Sjøflytreff i Myrdalen. Inneholder blant annet min Mentor på gamle EZ flottører...

          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment

          Working...
          X