Siden det allerede er en blogg på selve oppbyggingen av flyet tar jeg ikke det med her.
Utenom det vanlige er det montert flaps, navigasjonslys og landingslys. Landingslysene styres med egen bryter på radioen. Bruker Futaba 7C 2,4ghz.
Istedenfor å skjære flapsene helt av, ble det brukt en dremmel for å frese spor på øversiden og undersiden av vingen, slik at flapsen fortsatt henger fast i vingen og har en naturlig hengsel slik som balanserorene har. Siden flapsene kun skal gå ned, ble det også frest en 45 graders skråkant på undersiden slik at ikke flapsene skulle ta borti vingen under bruk.
Det meste ble kjøpt fra elefun, og utstyret jeg har brukt består av:
- Multiplex Mentor kit
- Hyperion Z-3019 10turn 1067kv
- 2stk Futaba S148 std servo til høyderor og sideror
- 2stk Hitec HS-81 micro til balanseror
- 2stk Hitec HS-55 feather til flapsene
- 2stk Servoforlenger 15cm
- 1stk y-kabel
- APC 12*6E propell
- Deans plugger mellom esc-batteri
- Turnigy Sentry 60amp ESC m/programmerings kort
- 4mm gold connectors mellom motor-esc
- 1stk hvit blinkende lysdiode på haleparti
- 1stk rød blinkende under flykroppen
- 1stk grønn og 1stk rød lysdiode på vingetippene
- 2stk hvite landingslys på vingene
- 1stk hvit lyskaster landingslys under flykroppen
- switch for å kunne slå på/av landingslysene på radioen
- y-ledd med 4 kontakter til navigasjonslys
- y-ledd med 3 kontakter til landingslys
- y-ledd med reverse buffer til flapsene, tenkte meg ikke om så monterte flaps servoene likens som balanseror servoene så flapsene gikk hver sin vei. Monter flaps servoene samme vei, så slipper man denne.
- x antall meter med servoledning for å skjøte lys og servo ledninger
- Hyperion Aero Spinner 52mm, rød
- Hyperion 5,0mm collet adapter 6mm long for å feste propell og spinner til motoren
Utenom det vanlige er det montert flaps, navigasjonslys og landingslys. Landingslysene styres med egen bryter på radioen. Bruker Futaba 7C 2,4ghz.
Istedenfor å skjære flapsene helt av, ble det brukt en dremmel for å frese spor på øversiden og undersiden av vingen, slik at flapsen fortsatt henger fast i vingen og har en naturlig hengsel slik som balanserorene har. Siden flapsene kun skal gå ned, ble det også frest en 45 graders skråkant på undersiden slik at ikke flapsene skulle ta borti vingen under bruk.
Det meste ble kjøpt fra elefun, og utstyret jeg har brukt består av:
- Multiplex Mentor kit
- Hyperion Z-3019 10turn 1067kv
- 2stk Futaba S148 std servo til høyderor og sideror
- 2stk Hitec HS-81 micro til balanseror
- 2stk Hitec HS-55 feather til flapsene
- 2stk Servoforlenger 15cm
- 1stk y-kabel
- APC 12*6E propell
- Deans plugger mellom esc-batteri
- Turnigy Sentry 60amp ESC m/programmerings kort
- 4mm gold connectors mellom motor-esc
- 1stk hvit blinkende lysdiode på haleparti
- 1stk rød blinkende under flykroppen
- 1stk grønn og 1stk rød lysdiode på vingetippene
- 2stk hvite landingslys på vingene
- 1stk hvit lyskaster landingslys under flykroppen
- switch for å kunne slå på/av landingslysene på radioen
- y-ledd med 4 kontakter til navigasjonslys
- y-ledd med 3 kontakter til landingslys
- y-ledd med reverse buffer til flapsene, tenkte meg ikke om så monterte flaps servoene likens som balanseror servoene så flapsene gikk hver sin vei. Monter flaps servoene samme vei, så slipper man denne.
- x antall meter med servoledning for å skjøte lys og servo ledninger
- Hyperion Aero Spinner 52mm, rød
- Hyperion 5,0mm collet adapter 6mm long for å feste propell og spinner til motoren
Comment