Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg Precision Aerobatics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da var reviewet klappet og klart:

    (MFN) ModellflyNytt.no
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #17
      Akkurat ordnet elektronikken og har følgende erfaringer å komme med:

      1) Klarte selvsagt å lime det ene link-hornet på feil side.. Dette medfører at jeg har en servo på hver side av kroppen siden jeg ikke ville brekke hornet løs igjen. I manualen står det høytidelig at begge servoer skal være på samme side, men så vidt jeg kan skjønne så er det kun av estetiske grunner ? Time will show

      2) Ved montering av understell fant jeg ut at de medbragte boltene som skulle ned i blind nuts var for store. Dette medførte at jeg brukte litt for mye kraft og blind nut'en ga etter. Måtte kappe av bolten og banket ut den andre blind nut'en. Hadde noe bolter med låsemutter fra t-rex 500 kittet fra rzscrews som jeg satte på istedenfor. Ser ut til å funke fint og flott men et spark bak til PA pga. de to timene og besvergelsene som gikk med til dette.

      3) Å mekke til push rod'een var litt av ett knot.. tynn sytråd.. tynn ca.. og fandens oldemor.. Selv om jeg sentrerte servoene før jeg satte på servohorn (inkludert karbonforlenger) og gjorde mitt ytterste for å få det dønn senter så måtte det sub-trimmes både her og der når jeg ferdigstilte elektronikken. Sikkert jeg som ikke har teknikken inne, men en enklere løsning ala linker på helikopter burde da være mulig på denne maskinen også ?

      4) Det var ikke laget spor for sideror hengslene, men det var en simpel sak å ordne.

      5) Kjøpte også karbon spinner, men etter at jeg monterte den hadde den en anelse kast i tuten så den ble demontert igjen.

      6) hjulkåper dropper jeg for enkelhetsskyld.

      Ellers ser den veldig bra ut! Og byggekvaliteten tror jeg det absolutt ikke er noe å si på, med forbehold om at maiden gjenstår

      Så ett newbie question.. CG.. Den måles fra "leading edge" som jeg forstår er fremsiden på vingen. 103,5 mm er det ideelle. Korrekt ?

      Synest det er knotete å måe fra fremsiden da den buer ganske mye. Noen som kan gi meg antall millimeter fra baksiden av vingen ? Da tenker jeg på der ballanserorhengslene sitter og ikke på tuppen av ballanseroret. Mål langs andre spant fra kroppen. Takk

      Comment

      Working...
      X