Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aero-Works Extra 300 QB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aero-Works Extra 300 QB

    Kjøpte meg en Aero-works model i fra RcPro, I denne moddellen skal jeg bruke Saito 220 fuel, servoer blir Hyperion Atlas Digital Servo DS20UMD på høyde og balanseror .På sideror ble det en Hitec 7955 tg og throttle blir det 225 mg servo.

    Bruker den nye gløderen til sulliwan som jeg kobler til motakeren og throttleservo.
    Jeg ble meget imponert over kvaliteten på disse flyene og hvor lett den er.

    Det tar ikke lange tiden å montere denne modellen da hengsling av ror er ferdige,bare sideroret måtte jeg lime hengslene.Det er ferdig borra hull til rorhorn. Og det er veldig nøye gjort.

    Hardware pakka var oxo topp, ball link på høyde og balanseroe, pull pull på sideror.
    Er det noen andre som har kjøpt denne modellen ?

    Her er det litt data på modellen
    SPECIFICATIONS

    Wing span 78 inches.
    Wing Area 1200 sq. in.
    Fuselage Length 69" (Rudder to front of cowling)
    Fuselage length 73" ( Rudder to front of spinner)
    Weight 14 to 15 lbs
    Engine 35cc to 45cc Gas
    Engine 1.60 to 2.20 Glow
    Radio 6 Channels minimum

    Legger oxo ved noen bilder
    Attached Files
    Min Radio
    Jr x9303 2,4 ghz


    Mine fly
    Cmpro Zero 50
    Top flite Thunderbolt p47D 60
    F3a 50

  • #2
    Aeroworks er kvalitet tvers igjennom. Har ikke prøvd denne men har hatt 50ccm pitts'n som jeg fortsatt prøver av og til av han som kjøpte den av meg.

    Nå har du noe å se fram til.
    Legg gjerne ut flere bilder både fra montering og ferdig.

    Lykke til.

    Comment


    • #3
      Har selv en Aeroworks Yak 54 120 modell med en OS 160 FX med Bisson pitts potte i,høy kvalitet tvers igjennom og for noen flyegenskaper, kan ligge i høy hastighet og fly store pattern øvelser eller fly sakte å kosefly uten flikktendenser ,forøvrig klarer den alt av 3d øvelser. Hardware som følger med er top of the line..

      Dem koster noe mer enn andre tilsvarende sett men det er det verdt her synes jeg...

      Så Janta71 du har jaggu noe å glede deg til ja...
      Øyvind

      www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

      Comment


      • #4
        Gleder meg virkelig til få den til luften , og håper det blir neste helg hvis vær gudene er med meg.

        Har nå montert Understell , gløder og motor . Motor bukk fulgte ikke med , men hadde en liggende ifra Hangar 9. Denne passer fint til Saito 220.

        Gløderen plasserte jeg bak cowlingen, bruker eget batteri på denne og det hadde jeg tenkt å montere på venstre siden av firewallen. Bruker da Graupner enelope 6v. på 2000mah.

        Har ikke fått noen servoer enda, men det er bestilt og kommer vel i begynnelsen av neste uke.Tenkte å gjøre ferdig modellen til da , så det er bare servoene igjen.
        Attached Files
        Min Radio
        Jr x9303 2,4 ghz


        Mine fly
        Cmpro Zero 50
        Top flite Thunderbolt p47D 60
        F3a 50

        Comment


        • #5
          Likte det nye glowgløder opplegget du hadde der, vet du hvem som har Sulliwan i sortimange sitt her til lands?
          Øyvind

          www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

          Comment


          • #6
            denne sulliwan gløderen har kjøpt hos www.impx.no på lillehammer.
            Den er enkel å programmere, her har du linken.

            Page not found - Sullivan

            der ligger oxo manual
            Min Radio
            Jr x9303 2,4 ghz


            Mine fly
            Cmpro Zero 50
            Top flite Thunderbolt p47D 60
            F3a 50

            Comment


            • #7
              Har nå limt hengsling av sideror, skrudd fast alle rorhorna og festet batteriet til gløderen.Tillpasset cowlingen,Festing av cowling var ferdig fra Aero-Works.

              Er det noen som vet hvor man kan få tak i andre typer potter til saito 220. Potten som følger med er for liten til at den går ut under cowling.Tenkte å lage et slags rør som går ut under. Noen som har forslag til hva man kan gjøre.

              Mere bilder kommer ,når jeg har fått montert servoer og elektronikk.
              Attached Files
              Min Radio
              Jr x9303 2,4 ghz


              Mine fly
              Cmpro Zero 50
              Top flite Thunderbolt p47D 60
              F3a 50

              Comment


              • #8
                treig du er!

                Comment


                • #9
                  Ja ja, Kawasaki sier du det, Lett for deg å si som Aldri monterer et fly. hehehehehehehehehhe
                  Min Radio
                  Jr x9303 2,4 ghz


                  Mine fly
                  Cmpro Zero 50
                  Top flite Thunderbolt p47D 60
                  F3a 50

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by janta71 View Post
                    Ja ja, Kawasaki sier du det, Lett for deg å si som Aldri monterer et fly. hehehehehehehehehhe
                    Trenger ikke det jeg vettu
                    Dessuten blir mine finere en dine..hehe...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by janta71 View Post
                      Har nå limt hengsling av sideror, skrudd fast alle rorhorna og festet batteriet til gløderen.Tillpasset cowlingen,Festing av cowling var ferdig fra Aero-Works.

                      Er det noen som vet hvor man kan få tak i andre typer potter til saito 220. Potten som følger med er for liten til at den går ut under cowling.Tenkte å lage et slags rør som går ut under. Noen som har forslag til hva man kan gjøre.

                      Mere bilder kommer ,når jeg har fått montert servoer og elektronikk.
                      Kanskje bruke en flex exhaust og bruke den originale potta?
                      Finnes over dammen her: Esprit Tech/Model 1.321.428.3066

                      Sikkert noen norske leverandører som har den også.

                      Flott modell du holder på med!
                      Stian Håvak (82)
                      Fly low or crash trying!

                      MFN @ Facebook - Like!

                      Comment


                      • #12
                        Takk for tipset, spewster. Jeg har fått hjelp med dette. da en fly kamerat hjalp meg å lage et delt bend fra motor til potte, har brukt silikonslange i mellom. ca inner diameter på 15mm og ytterdiameter på 22mm.brukte da slange klemmer til å feste de med. Potta festet jeg til under firewallen og ut.Festet rundt potta med strips med tynn silikon slange. Dette ble meget bra.. Skal nå gå over med stryke jern på betrekningen, det har blitt noen skrukker her og der.
                        Det var ikke en detaljert byggeblogg men er det noen som lurer på noe så bare spør.
                        Er veldig fornøyd flyet, nå er det bare sjekke cg og starte motoren.Skal prøves i helgen, hvis det er oppholds vær. Mulig det kommer en video og.

                        Her er noen bilder av modellen
                        Attached Files
                        Min Radio
                        Jr x9303 2,4 ghz


                        Mine fly
                        Cmpro Zero 50
                        Top flite Thunderbolt p47D 60
                        F3a 50

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by janta71 View Post
                          Har nå limt hengsling av sideror, skrudd fast alle rorhorna og festet batteriet til gløderen.Tillpasset cowlingen,Festing av cowling var ferdig fra Aero-Works.

                          Er det noen som vet hvor man kan få tak i andre typer potter til saito 220. Potten som følger med er for liten til at den går ut under cowling.Tenkte å lage et slags rør som går ut under. Noen som har forslag til hva man kan gjøre.

                          Mere bilder kommer ,når jeg har fått montert servoer og elektronikk.
                          Ferdig forlenga rør i forskjellige lengder er å få orginalt til den motoren der, men vet ikke hvem som har importen for saito i Norge .
                          Ellers er det å få tak i utenlands f eks her :

                          http://searchrc.horizonhobby.com/ind...Ne=5000&N=5271
                          Øyvind

                          www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                          Comment

                          Working...
                          X