Announcement

Collapse
No announcement yet.

PT-19 Fairchild Cornell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by tema95 View Post
    Belair leverer topp kvalitet lasercut med meget bra materialer.
    Eureka RC er agent i Norge,men vet ikke om han tar inn noe for lager (tvilsomt). Spør ham. Leser du dette Kjell?

    Eneste ulempen med Brian hos Belair er at han av og til tar på seg litt for mye, det betyr laaaang leveringstid.
    Han har et voldsomt utvalg av tilbehør innenfor skala, og er vel en av de større i Europa.
    Jeg leser dette.

    Leon hos BelAir har mye penger og satser på et enormt produktutvalg.

    De jeg har fått hit har gått fort, ca en ukes tid.
    Som du skriver, utvalget er så stort at det ikke nytter å ligge med noe av dette på lager. Det har jeg hverken plass eller penger til.

    Kjell Aanvik
    remotepilots.no

    Comment


    • #17
      Heisann!

      Har stått litt stille et par uker i påvente av decals, ikveld er de endelig i hus.
      Ser slett ikke verst ut, blir satt på i påska. Da er det kun klarlakk som mangler, så er man ferdig!
      Neste prosjekt er bestilt idag fra D.B. Scale&Models etter hyggelig samtale med fru Stocker.
      Settet er i skala 1:5, og forbildet er LN-BFV, Lars Håkensen,s flotte 1946-modell Auster J1.
      Blir vel en byggeblogg etter hvert der også!

      Påskehilsen
      Terje
      Attached Files
      Last edited by piper; 06-04-09, 21:58.
      Terje Pedersen

      Indre Østfold Modellflyklubb

      91399490

      Comment


      • #18
        Heisann!

        Da er den klar for maiden. Litt synd med originalpotte på denne, men hullet i cowlingen var nå en gang der, det får duge som funscale.
        Ute er det grått og gjørmete, litt av en nedtur når man endelig har noen fridager.
        Ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet, tar en og en modell ut og tester motor/rekkevidde etc. så fort det lar seg gjøre. Imellomtiden, ha en riktig god påske!

        mvh Terje
        Attached Files
        Terje Pedersen

        Indre Østfold Modellflyklubb

        91399490

        Comment


        • #19
          God kveld!

          Da var den endelig airborn. Fikk tre turer idag, nok til å få trimmet og justert alt slik at siste flight ble en skikkelig nytelse.
          Glemte kamera, men kan jo ta et par bilder av modellen på stripa ved neste anledning.

          mvh Terje
          Terje Pedersen

          Indre Østfold Modellflyklubb

          91399490

          Comment


          • #20
            Heisann.

            Tok noen bilder etter flight nummer 7 etter ombygging. Flyr som en drøm!

            mvh Terje
            Attached Files
            Terje Pedersen

            Indre Østfold Modellflyklubb

            91399490

            Comment


            • #21
              Flott modell!

              Nydelig fly Piper... Vi deler Cornell-interessen ser jeg...

              Visste dere at verdens beste dokumentasjon over flytypen er norsk..?
              Laget av en herre på Rakkestad/Moss... Var trykt i Scale Models International
              desembernummeret i 1997 og i samme blad for januar og februar 1998... Så gode
              er tegningene at det bare er og forstørre for en true scale versjon...Har forsøkt
              og få tak i bladene, men det er lettere sakt enn gjort...Nettopp på grunn av
              ovennevnte dokumentasjon...

              Har innhentet tillatelse og vil i løpet av høsten se på mulighetene for en CAD i
              skala 1/5 fra kopier av bladene...

              Mvh Einar - byggesettprodusentene har "glemt" og få med seg at hver
              vingehalvdel har TO V-former...

              Comment


              • #22
                Originally posted by Mk.V View Post
                ....snipp

                Mvh Einar - byggesettprodusentene har "glemt" og få med seg at hver
                vingehalvdel har TO V-former...
                Ja, eller i det minste en kraftig insmalning av profilet. Se vedlagte bilde.

                Ellers, et flott fly Terje. Ser at du fikk til logoen bra!
                Attached Files
                Mvh Terje Martinsen
                leder Modellflyseksjonen/NLF
                www.modellfly.info

                Comment


                • #23
                  God kveld!

                  Er klar over at modellen er laangt unna skala, tror vel du har et bedre grunnlag for et annet resultat med det settet du har på gang Terje, blir gøy å følge med på den!

                  Herremannen det refereres til vedr. dokumentasjon etc. er veldig norsk ja og lyder navnet Per Arne Aasvestad. Tør våge den påstand at få om ingen har mer kunnskap om det meste rundt Cornellen,s historie, særlig de "norske" variantene.

                  Har hatt noen kaffebesøk hos herr Aasvestad og fått masse input og ideer, kjempekoselig kar. Han er forøvrig tilbake i styret i Corvus, Rakkestad, klubben han var med å stifte i tjaaa, var det ikke 1972 mon tro?

                  kveldshilsen Terje
                  Terje Pedersen

                  Indre Østfold Modellflyklubb

                  91399490

                  Comment


                  • #24
                    Flott modell uansett!

                    Originally posted by piper View Post
                    God kveld!

                    Er klar over at modellen er laangt unna skala, tror vel du har et bedre grunnlag for et annet resultat med det settet du har på gang Terje, blir gøy å følge med på den!

                    Herremannen det refereres til vedr. dokumentasjon etc. er veldig norsk ja og lyder navnet Per Arne Aasvestad. Tør våge den påstand at få om ingen har mer kunnskap om det meste rundt Cornellen,s historie, særlig de "norske" variantene.

                    Har hatt noen kaffebesøk hos herr Aasvestad og fått masse input og ideer, kjempekoselig kar. Han er forøvrig tilbake i styret i Corvus, Rakkestad, klubben han var med å stifte i tjaaa, var det ikke 1972 mon tro?

                    kveldshilsen Terje
                    Helt uanfektet om skaldetaljer er sånn eller sånn, modellen din representerer
                    på en fremragende måte orginalen!

                    Mvh Einar - som nok ikke hadde fått til det samme fra fra samme utgangspunkt..

                    PS...
                    At jeg ikke nevnte navn så hadde det med personvern og gjøre. At Aasvestad er
                    både en knakende hyggelig og beskjeden kar og snakke med kan fullt ut underskrives!
                    - I motsettning til en viss "forfatter" av dette innlegget...Usjahmeg...
                    Last edited by ERJ; 01-07-09, 06:00.

                    Comment


                    • #25
                      PT-19 har for øvrig meldt sin ankomst til Rygge Airshow 22-23. august hvis noen trenger flere bilder. Har bare ca 120 stk per i dag.

                      Kamerat Rolf M. har forresten lovt at jeg skal få være med opp i PT-19 bare jeg finner ledig tid på en vakker dag. Gleder meg, nei.........!
                      Mvh Terje Martinsen
                      leder Modellflyseksjonen/NLF
                      www.modellfly.info

                      Comment


                      • #26
                        Ta i mot med takk Terje!!!

                        Originally posted by tema95 View Post
                        PT-19 har for øvrig meldt sin ankomst til Rygge Airshow 22-23. august hvis noen trenger flere bilder. Har bare ca 120 stk per i dag.

                        Kamerat Rolf M. har forresten lovt at jeg skal få være med opp i PT-19 bare jeg finner ledig tid på en vakker dag. Gleder meg, nei.........!
                        Har en kammerat i en annen del av modellverden som fikk tur med samme fly i
                        femtiårsgave...Han gliste sånn etterpå at han ikke var tilsnakkendes til på over
                        en uke!

                        Ta i mot flyturtilbudet med takk Terje... Det er deg vel undt!

                        Mvh Einar - med "noen" timer på baken i 2P-setet til Norseman og Otter
                        pluss diverse andre.. Nok skryt nååh..

                        PS...
                        Tror du at du kan lage en CD med bilder av PT'en Terje som vi andre utfrikete
                        kan få kjøpt..?
                        Last edited by ERJ; 01-07-09, 15:36.

                        Comment

                        Working...
                        X