Announcement

Collapse
No announcement yet.

Da har kjerringa losset trailer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Larsern View Post
    Har lest at ukryssa wire gir mere kraft når sideroret har maks utslag. Slik at det er fordelaktig med ukryssa wire hvis flyet tillater det.

    Virker egentlig fornuftig også, da vinkelen mellom wire og servo blir mindre spiss slik.

    Lars.
    Det høres riktig ut at "vinkelen mellom wire og servo blir mindre spiss", men blir ikke samtidig vinkelen mellom wire og rorhorn mere butt enn om man har krysset wire?

    Har man ting i kryss vil vel vinkel mot r o r h o r n bli bedre (mindre butt) ved store utslag enn om man har rett wire? Samtidig vil vel s e r v o h o r n dra kraftigere i wiren ved maks utslag og således dra mindre ampere på systemet.

    Comment


    • #17
      kan sikkert diskuteres i det uendelige dette men begge deler funker.Strømtrekk og krefter trenger eg vertfall ikke tenke på med denne servoen,drar vel 120 kg på 12V mener eg å huske
      Har fått gjort mye "drittjobb" i dag Skjert av bellypannen på cowling,skjert ut hull til eksospotter og er halvferdig med å opne gjellene på cowlingen,eit pirkearbeid uten like.
      Attached Files
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

      Comment


      • #18
        Er ikke mye man får gjort når det er flyvær men det går sakte fremover.Har støpt meg en tank i glassfiber,som er litt større en orginalen,faktisk dobbel så stor vil heller ha med meg mer drivstoff,en å drasse rundt på 500gram med bly i nesa,slik som eg måtte på den andre 40%'n min.Har også fått montert motor,og skjert i stykker pottene og sveist disse sammen igjen,så nå får dei plass i cowling.
        Attached Files
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #19
          Synes det er rart at du har måttet ha inn bly i nesa. Vi har vel samme oppsett på modellene våre, og jeg har 100 gram bly i halen. Alle batterier er plassert fra midten på vingen og bakover, tanken er rett foran vingerør. Jeg har 4 servoer i halen, husker ikke om du hadde det.

          På min 200 fra 3W har jeg ca 20 minutter flytid med 1.5 liter ombord. Men da er det tomt

          Det ble fort stopp på flyvinga på lørdag
          Attached Files
          Knut Erik
          But it flies, so who cares??
          www.torqueroller.com
          Steikje galen
          www.skalamodellflyklubb.no
          www.teamflyingcircus.com

          Comment


          • #20
            Ja hvem i helvete bestillte den jævla snøen som kom på lørdag!!! FORBANNA SYNDER!
            Thomas Rongve

            Comment


            • #21
              Originally posted by Eagle View Post
              Synes det er rart at du har måttet ha inn bly i nesa. Vi har vel samme oppsett på modellene våre, og jeg har 100 gram bly i halen. Alle batterier er plassert fra midten på vingen og bakover, tanken er rett foran vingerør. Jeg har 4 servoer i halen, husker ikke om du hadde det.

              På min 200 fra 3W har jeg ca 20 minutter flytid med 1.5 liter ombord. Men da er det tomt

              Det ble fort stopp på flyvinga på lørdag
              Tja,usikker hvordan balansen blir på dette flyet.3W motoren er jo 400G tyngre en ZDZ'n.Eg hadde også flyttet "servobrettet" bakover på første yak'n.Men batteria hadde eg helt forran fra cowling og bakover,tanken var plassert rett forran vingerør,altså under batteribrett.Vi får se,kanskje eg klarer å balansere flyet med batteriplassering.Tenkte eg skulle ha røyk og på denne,det ligger jo klart med nippel og røyr inni disse pottene eg fikk med motoren.når eg skjerte opp pottene tok eg en tang og klemte "nesten" flat enden på røykrøyra,slik att det blir litt "spredereffekt" på olja,skulle funke bedre det en rake rør skulle man tro.

              var deprimerende det bildet ditt Eagle
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment


              • #22
                Dette ser jo morsomt ut dette!

                Men jeg stusset litt på fremgangsmåten her;
                Originally posted by elektrodude View Post
                ... vil heller ha med meg mer drivstoff,en å drasse rundt på 500gram med bly i nesa,slik som eg måtte på den andre 40%'n min..
                Tanker du i luften for å ha riktig CG gjennom hele flighten??
                Er det da riktig CG med eller uten bensin..? Og blir det ikke litt over middels spennede etterhvert hvis det er riktig CG med full tank?
                Bare noen spm fra en som ikke forstår seg på slikt
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #23
                  Eg har vel bare sagt att eg har laget meg en tank,har ikke sagt att eg skal bruke den
                  Neida,fra spøk til alvor.
                  kommer nok ikke til å fylle tanken helt full uansett.Kommer til å fylle på 1.5 liter,for så å se om sakene er i balanse.Om CG er rett da så fyller eg på en halv liter til,det var slik eg hadde tenkt det.
                  Hadde 13min flytid med ZDZ motoren og orginaltank,syntes det var i minste laget.Men kanskje 3W motoren bruker mindre drivstoff ?
                  Alt som kan fjernstyres.
                  ---------------------------------------------
                  The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                  Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                  Steinar Kvarme.

                  Comment


                  • #24
                    Hei

                    3w motoren bruker endel mindre drivstoff,1,5l burde holde plenty.

                    Geir Salte

                    Comment


                    • #25
                      Tok yak'n ut i sola i dag for første gang. Har tatt sin tid dette,har hatt tennigsanlegga til "nye motoren" på service i Tyskland og det tok også noen uker. har også bygget flere fly i mellomtiden,og lært opp andre kommende piloter en stund nå.Jaja fikk fyrt i gang greiene og testet røykanlegget, justert og tunet litt. Fikk guttungen til å filme litt røyk også


                      Tror det blir eit knall fly dette gitt. Og den 3W motoren er bare helt suveren å ha med å gjøre,så det er sagt
                      Kommer meg ikke til stripa dei første dagene siden bilen min står. Tror det er jernen til injection som har tatt kvelden,og hvor mye kommer det på da montro
                      Alt som kan fjernstyres.
                      ---------------------------------------------
                      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                      Steinar Kvarme.

                      Comment

                      Working...
                      X