Jaja, da har det skjedd litt igjen. Jeg fikk da dratt til Gol, dog uten fly, men morro var det uansett. Denne uka har det vært litt lite aktivitet, da det skjer litt hjemme oxo
Men motoren sitter nå dønn fast, og skal ikke ut igjen. Jeg har også fått lagt opp alt det elektriske minus servokabler fra choke og gass servo. Har flettet de tvinnede kablene som går ut til vingene, det ble meget bra. Gass servo og choke servo er på plass, med overføringer og det hele. Nå gjenstår det kun å tilpasse hjulkåper og bend til eksos. Sistnevnte kommer til å bli litt trikky, men en god baufil og et Tig apparat gjør susen. Benda er forøvrig laget av 2mm rustfritt stål, med ytterdiameter på 30mm. Sterke saker.
Har lagt opp slanger for både bensin og oljetank, og disse settes inn med borrelås etter at pottene er på plass med bend. Pottene kommer nærme tankbrettet, så jeg vil se hvor jeg ender før jeg setter inn tankene. Gikk tom for strøm på mobilen da jeg drev og tok bilder, så det nlir kun noen fra motor delen. Skal ta flere bilder i morgen. Pga dårlig vær, får jeg ikke tatt ut modellen og satt den sammen i sin helhet, men det kommer senere.
Dekaler skal jeg mekke sammen i helgen hos Bandegraphix, og få de sendt til adressen jeg skal bo på i USA neste uke. Så slipper jeg frakt og moms, da det blir mange merker. (dyrt blir det å)
Understellet kan nok med fordel byttes ut med karbon, vi får se hvordan det holder seg. Rorhorna blir modifiserte nå med en gang, da jeg ikke tar sjangsen på at de brekker, selv om de er mange om å trekke på kreftene.
Det blir forøvrig to identiske Ultimater på Huckfesten i USA, så der får jeg se hvordan min kommer til å fly. De har samme oppsett og motor som meg. Mulig jeg får prøve en oxo, man vet aldri
Men motoren sitter nå dønn fast, og skal ikke ut igjen. Jeg har også fått lagt opp alt det elektriske minus servokabler fra choke og gass servo. Har flettet de tvinnede kablene som går ut til vingene, det ble meget bra. Gass servo og choke servo er på plass, med overføringer og det hele. Nå gjenstår det kun å tilpasse hjulkåper og bend til eksos. Sistnevnte kommer til å bli litt trikky, men en god baufil og et Tig apparat gjør susen. Benda er forøvrig laget av 2mm rustfritt stål, med ytterdiameter på 30mm. Sterke saker.
Har lagt opp slanger for både bensin og oljetank, og disse settes inn med borrelås etter at pottene er på plass med bend. Pottene kommer nærme tankbrettet, så jeg vil se hvor jeg ender før jeg setter inn tankene. Gikk tom for strøm på mobilen da jeg drev og tok bilder, så det nlir kun noen fra motor delen. Skal ta flere bilder i morgen. Pga dårlig vær, får jeg ikke tatt ut modellen og satt den sammen i sin helhet, men det kommer senere.
Dekaler skal jeg mekke sammen i helgen hos Bandegraphix, og få de sendt til adressen jeg skal bo på i USA neste uke. Så slipper jeg frakt og moms, da det blir mange merker. (dyrt blir det å)
Understellet kan nok med fordel byttes ut med karbon, vi får se hvordan det holder seg. Rorhorna blir modifiserte nå med en gang, da jeg ikke tar sjangsen på at de brekker, selv om de er mange om å trekke på kreftene.
Det blir forøvrig to identiske Ultimater på Huckfesten i USA, så der får jeg se hvordan min kommer til å fly. De har samme oppsett og motor som meg. Mulig jeg får prøve en oxo, man vet aldri
Comment