Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOC Ultimate 10-300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Jaja, da har det skjedd litt igjen. Jeg fikk da dratt til Gol, dog uten fly, men morro var det uansett. Denne uka har det vært litt lite aktivitet, da det skjer litt hjemme oxo

    Men motoren sitter nå dønn fast, og skal ikke ut igjen. Jeg har også fått lagt opp alt det elektriske minus servokabler fra choke og gass servo. Har flettet de tvinnede kablene som går ut til vingene, det ble meget bra. Gass servo og choke servo er på plass, med overføringer og det hele. Nå gjenstår det kun å tilpasse hjulkåper og bend til eksos. Sistnevnte kommer til å bli litt trikky, men en god baufil og et Tig apparat gjør susen. Benda er forøvrig laget av 2mm rustfritt stål, med ytterdiameter på 30mm. Sterke saker.

    Har lagt opp slanger for både bensin og oljetank, og disse settes inn med borrelås etter at pottene er på plass med bend. Pottene kommer nærme tankbrettet, så jeg vil se hvor jeg ender før jeg setter inn tankene. Gikk tom for strøm på mobilen da jeg drev og tok bilder, så det nlir kun noen fra motor delen. Skal ta flere bilder i morgen. Pga dårlig vær, får jeg ikke tatt ut modellen og satt den sammen i sin helhet, men det kommer senere.

    Dekaler skal jeg mekke sammen i helgen hos Bandegraphix, og få de sendt til adressen jeg skal bo på i USA neste uke. Så slipper jeg frakt og moms, da det blir mange merker. (dyrt blir det å)

    Understellet kan nok med fordel byttes ut med karbon, vi får se hvordan det holder seg. Rorhorna blir modifiserte nå med en gang, da jeg ikke tar sjangsen på at de brekker, selv om de er mange om å trekke på kreftene.

    Det blir forøvrig to identiske Ultimater på Huckfesten i USA, så der får jeg se hvordan min kommer til å fly. De har samme oppsett og motor som meg. Mulig jeg får prøve en oxo, man vet aldri
    Attached Files
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

    Comment


    • #47
      Da har jeg kommet hjem fra USA, og der borte lå det en pakke med dekaler og ventet på meg. Jeg har brukt dagen i dag på å ha disse på flyet. Det ble dessverre ingenting av John Lights tur til Snapasaurus Huckfest, så jeg fikk ikke sett Ultimaten i lufta. Han kunne fortelle at hans modell veier i overkant av 30 kg, noe han synest var litt tungt. Jeg tror ikke min modell er like tung, da jeg har mindre stash inni min. Jeg skal prøve å få veid den i morgen samt sveiset headerne også. Her er noen bilder:
      Attached Files
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • #48
        Da er den klar. Har ikke gått så fort med denne, har manglet litt motivasjon, men den ble da ferdig til slutt.
        Startet opp motoren idag oxo, og den gikk veldig fint, utrolig trekk kraft, blir spennende å se om den klarer å hovre modellen. Skal prøve å få veid flyet i morgen, er den over 30 kg, så hovrer den ikke, så her må jeg krysse fingrene.
        Lørdag har det meldt bra vær, så da blir det å se om vi kan få den i lufta. Skal på en utstilling med den lørdag formiddag i anledning en trebåt festival her på øya. Da blir det litt motorjustering der, og litt røyklegging av området

        Her er noen bilder fra i dag, før regnet kom.
        Attached Files
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • #49
          Denne bruker olje. Må være utslitt denne motoren
          Attached Files

          Comment


          • #50
            Ja, da er modellen flyklar, den har vært det en stund, men grunnet dårlig vær har det blitt lite flyving. Men modellen blir å beskue på Notodden i morgen kveld og hele helga. Så da får vi se
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • #51
              Skal til med å forlenge servokabler selv her, og spør heller en gang for mye enn en gang for lite; Hvor lodder du på Biltema-kablene? Lodder du dem til kretskortet på servoene eller feller du dem inn "midt i mellom"?
              Geir


              3D plane - 1D brain

              Comment


              • #52
                Jeg lodder dem inn midt i mellom. Det går helt fint.
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • #53
                  Takker Da er det bare å finne fram drillen og tvinne litt ledning.
                  Geir


                  3D plane - 1D brain

                  Comment

                  Working...
                  X