Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Model Accipiter 90 f3a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ok, ja da skal jeg være på den sikre siden. Kjører 6v på 2000mah.
    Støtstengene og rorhornene er utrolig sterke og fine. Syns det er litt skummelt at link-hylsene skal limes på karbon støtstengene, menhar gjort det før med stort hell, så jeg får vel bare slappe av!
    Har også "prøveballansert" modellen med alt utstyr ombord... Helt 100% dead on the spot. Trenger ikke 1 gram bly for og ballansere
    Attached Files

    Comment


    • #17
      Tror ikke du skal bekymre deg for liming av støtstenger. Alle de som bruker carbon limer de til loddehylsa. Rubb i støtstangen først så limet får godt feste og bruk 30 min epoxy så kommer det til å gå greit.

      Det eneste som er "negativt" med modellen i fra de bildene jeg ser at hvis du bruker pipe så må du lage tunnel for den eller legge den utenpå kroppen. En OS 120AX med standard potte ville være glimrende til den.
      Last edited by Superstar40; 03-07-09, 22:41. Reason: tyrkleif
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #18
        Oisann, jeg valgte å følge manualen og den fortalte meg at jeg skulle bruke CA lim til hylsene, og forsterke med epoxy i skjøten. Jaja, funker sikkert det også. Gleder meg til og veie modellen. Den føles utrolig lett med alt utstyr ombord. Skal man bruke en 120 2takter så vil jeg tro det blir endel kutting i cowlingen for og få det til og passe. 91 potta gikk inn uten kutting. Testa med potta til en gammel 120 fra os, og da så jeg med en gang at kutting må til. Men alt i alt så er jeg kjempe fornøyd sålangt, faktisk så er modellen 95% ferdig. Kun å montere servo i høyre vingehalvdel så er den klar. Blir jomfrutur på søndag om været er bra. Kommer masse bilder imorgen

        Comment


        • #19
          Har nå fått veid maskinen med alt utstyr, klar til og fly. Ble skikkelig overasket, 3,4 kg uten modifikasjoner! Så dette skal jeg klare og få ned 200 gram lett, så dette blir bra. Henger litt etter med bilder men har knipset masse i dag, så slenger de ut ikveld.

          Comment


          • #20
            Det er jo kjempebra! Vanligvis så havner man heller 10% over oppgitt vekt. Kansje motoren ikke blir så gæern alikevel.

            Gleder meg til å se bildene.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #21
              Her kommer noen bilder Alt klart til jomfrutur! Positivt overasket over kvaliteten på settet og hardwaren på dette flyet.
              Attached Files

              Comment


              • #22
                Flere bilder
                Attached Files

                Comment


                • #23
                  Enda fler
                  Attached Files

                  Comment


                  • #24
                    Har du noen testrapport på fuglen ?
                    Futaba 10C Fasst
                    Last Down 3XL V3
                    Spirit Elite
                    Primo
                    Hellcat
                    Sukhoi
                    Pt 19
                    Ucd
                    Bossanova
                    Giles 202
                    Boomerang
                    Mojo
                    Ultra Stick
                    Riva Silver X
                    Laser 3d
                    Hobbyrommet er fullt av leker.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by bellanca View Post
                      Har du noen testrapport på fuglen ?
                      Ikke foreløpig, har drevet med den forbaska innkjøringen av motoren hehe. Mulig jeg selger/bytter denne modellen i noe annet da den muligens blir noe for svær for at jeg får den med til stripa, fikk jo utsettele på lappen vet du, så må jo sitte på med folk hehe.
                      Men, modellen er helt utrolig flott, 400gram lettere enn oppgitt vekt og for å være helt ærlig, så kjennes det ut som motoren drar dette flyet til himmels. Det er liksom litt tungt å holde det igjen, selv med nesen pekende mot sola overføringene til ror, linker og pull pull, alt er første klasse og er såppas bra i kvaliteten at jeg vil våge å påstå at det er det beste jeg noengang har fått i et arf kit. Modellen ballanserer perfekt også, intet behov for bly i nesa

                      Comment


                      • #26
                        Prøv modellen før du selger den. Du vil oppleve at stor modell er mye lettere å se i lufta, mer stabil og ikke minst mye enklere å fly. Hvis modellen flyr like bra som den ser ut til vil du få en følelse at den går på skinner og lystrer dine bevegelser på en helt annen måte enn andre modeller.

                        Selv med utsettelse på lappen vil du jo få muligheten senere - vær tålmodig.
                        Espen Kvien
                        Gruppeleder F3A
                        Vingtor RC Club
                        f3a.norge@gmail.com

                        Mange fly og mye moro

                        Comment

                        Working...
                        X