Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monteringsblogg Sebart Sukhoi 26s 50 + Saito 82a GK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Ludo View Post
    Det var ikkje verst, fult på høgde med elektro- oppsett det



    Tenkte særleg på motorfestet, om du er fornøyd, om det dukker opp problem ifbm motorbevegelsane, om det er holdbart i lengden eller om det må ettertrekkast etc etc.
    Synest også at trottleservo mont på motorfestet var smart og høyrer gjerne nermare om holdbarhet etc etter ein tids bruk.

    Hvis man setter opp flyet med akkurat det utstyret som Sebastiano anbefaler, ender man på 2400+ 474g =2874 med Flightpower 3200mAh. Med 3700mAh som han også flyr 3d med, så blir vekten rett over 2900. Men på en annen side så kunne vel Sebastiano Silvesteri fløyet 3d med en gulost.

    Føler hvertfall at 2609 kan regnes som "lett", og at jeg nå bare kan skylde på meg selv om jeg styrter.

    Skal etterse motorinnfestingen etter et par turer til. Håper den holder ut sesongen hvertfall. Gjør meg ingenting om jeg en gang i fremtiden må bytte dempere etc. Part of the game, spør du meg. Selv spent på den throttleservoen Den har nylongir, og ikke metall. Den skulle da tåle vibrasjoner litt bedre. Senterer hvertfall veldig bra slik det er nå. Kommer tilbake med mer updates når jeg har fløyet litt med den.
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

    Comment


    • #17
      Da er filmen fra jomfruturen lagt ut på Youtube. Filmen er ikke den beste, men den gir et lite inntrykk hvertfall. Er aldri over 60% gass, og det var som å fly simulator. Helt ukritisk og forutsigbar. Det kommer flere videoer etterhvert som jeg får fløyet. Lover litt mer action neste gang

      Med vennlig hilsen
      Johannes Gjessing GMFK
      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

      Comment


      • #18
        Liten update/advarsel: Jeg oppdaget da jeg fylte fuel sist gang jeg var ute å fløy, at all elektronikken var død. Mottakeren var av, og det eneste tegnet til liv var at voltindikatoren fortsatt lyste på regulatoren. Litt feilsøking viste at regulatoren hadde tatt kvelden. Heldigvis hadde elefun åpent, og jeg kjøpte en 6A regulator fra Align beregnet på 600E. Denne er "ratet" noe lavere enn turnigy sin med tanke på ampere, men allikevel litt tyngre, og er utstyrt med en skikkelig kjøleribbe også. Regner med at denne duger. Så hvis dere bruker turnigy sin, så er jo dette noe å være obs på. Bra det skjedde på bakken, og ikke i luften.....

        Ellers så lider videokameraet av saltvannsskader, så det er litt tvilsomt ang. fremtidige videoer.
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

        Comment


        • #19
          not worst!!!

          detta så veldig fint ut!!!

          grattis med jomfrutur! neste gang blir det 700e jomfruturen?
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #20
            Ja jeg tar turen med 700e, når du stiller med 500ESP med nitroconversion
            Flyet mitt hovrer jo bedre enn ditt heli!
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

            Comment

            Working...
            X