Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cambrian Messerschmitt bf109E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skoolsen
    replied
    Vingen nærmer seg ferdigstillelse
    Attached Files

    Leave a comment:


  • perreidar
    replied
    Ser ut til å være bra de retracts'a der ja.. vurderer å bruke slike sjøl, men har ikkke bestemt meg på hvilket fly enda.

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    fler bilder av retracts
    Attached Files

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Lado elektriske retracts er i hus, ser veldig bra ut og fungerer utmerket, de går sakte inn og ut.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    finne og stab med ror er klare til pussing, alt har gått smerte fritt sammen, ingen overraskelser.
    Venter med å fortsette på vingen til jeg har fått retractene, og de kommer forhåpentligvis i morgen
    Attached Files
    Last edited by skoolsen; 17-09-09, 22:04.

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Jeg er overhode ingen ekspert på dette, men her er noen bilder av hva jeg bruker og som fungerer for meg,
    Kontursagen kjøpte jeg på bauhaus, den har lys og støvblåser og er utrolig kjekk.
    Også skjærer jeg med en balsastripper når jeg skal lage lange lister, en tynn hobby sag er og kjekt å ha min er en Tamiya. har også en justerbar sirkelkutter, men den egner seg mest på tynne materialer eller bløte. Diverse lim typer, superlim blir veldig hardt og er ikke så fint å pusse på, da bruker jeg aliphatic lim av merket Titebond, dette blir ikke like hardt og tørker overaskende fort
    Ellers trenger jeg byggenåler, klyper, tvinger, balsahøvel, vinkel, dremel drill, linjal, kontaktpapir(beskyttelse på tegning), diverse pusseklosser, pussepapir med forskjellig korning.
    Vanlig håndverktøy av diverse utvalg er jo selfølgelig en nødvendighet også.
    Noe jeg kunne tenkt meg er en elektrisk rondel sliper med annlegg, den kan man bruke til å fin pusse ting man har skjært ut på kontursagen, veldig kjekt når man bygger fra scratch.
    På benken legger jeg en gips plate som er fin å sette bygge nåler i.
    Attached Files
    Last edited by skoolsen; 17-09-09, 14:01.

    Leave a comment:


  • Tarpoon
    replied
    Kan du fortelle litt om hvilke verktøy du bruker for å kutte balsa og finer? Samt andre verktøy du mener er viktig for å bygge et slikt kit?

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Kittet er kjøpt her Page Not Found
    Har dessverre ingen andre annbefalinger, dette er det første bygge settet jeg har bygd på ca 17 år, Helt greit å bestille det her, kom på posten etter 14 dager ca.

    Leave a comment:


  • perreidar
    replied
    Heisann.. Vurderer å prøve meg på bygging fra scratch, hvor kjøpte du kitet ditt og har du evt anbefaling til andre "lettygde" kit????

    Detta ser kjempebra ut...

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Høyderor, balanse og sideror er i ferd med å bli laget
    Attached Files

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Ikke skjedd så mye spennende her, har limt på fram og bakkant på vingen, tillpasset servoen og avstivnings kanal som også huser ledningen til servoen.
    Har bestilt disse retractene Loading
    Attached Files
    Last edited by skoolsen; 15-09-09, 21:16.

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Nå er kroppen ferdig planket, det gikk veldig bra, fungerte utmerket å fukte med vann.
    På undersiden var balsaen 3mm tykk og det var heller ikke vanskelig.
    Neste nå er å få begynt på vingen, slik at den kan festes på kroppen.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Krazy-K
    replied
    Originally posted by _marius View Post
    Jeg tror det blir enklere for deg dersom du strimler opp plankene til f.eks 1 cm bredde. Lim plankene en etter en. Da slipper du å bøye til en stor plate som helt sikkert vil skape plunder! Etter at de er limt kan du sparkle og pusse. Resultatet blir sannsynligvis bedre.
    Det er ingen problem å fukte og bøye 1,5 mm balsa. Og resultatet blir bedre enn om du skulle pusse ned en masse skjøter...

    Leave a comment:


  • _marius
    replied
    Jeg tror det blir enklere for deg dersom du strimler opp plankene til f.eks 1 cm bredde. Lim plankene en etter en. Da slipper du å bøye til en stor plate som helt sikkert vil skape plunder! Etter at de er limt kan du sparkle og pusse. Resultatet blir sannsynligvis bedre.

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Har nå planket litt mere på flykroppen, delen som skal være øverst på bakparten passet dårlig så jeg laget en ny, orginalt er det brukt 3mm balsa, jeg hadde bare 1,5mm da blir den lettere å forme etter spantene. de er nå limt i nedkant, skal prøve å fukte dem med varmt vann, som det står i bruksanvisningen, og deretter bøye dem over litt etter litt, håper det går bra.
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X