Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cambrian Messerschmitt bf109E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg er overhode ingen ekspert på dette, men her er noen bilder av hva jeg bruker og som fungerer for meg,
    Kontursagen kjøpte jeg på bauhaus, den har lys og støvblåser og er utrolig kjekk.
    Også skjærer jeg med en balsastripper når jeg skal lage lange lister, en tynn hobby sag er og kjekt å ha min er en Tamiya. har også en justerbar sirkelkutter, men den egner seg mest på tynne materialer eller bløte. Diverse lim typer, superlim blir veldig hardt og er ikke så fint å pusse på, da bruker jeg aliphatic lim av merket Titebond, dette blir ikke like hardt og tørker overaskende fort
    Ellers trenger jeg byggenåler, klyper, tvinger, balsahøvel, vinkel, dremel drill, linjal, kontaktpapir(beskyttelse på tegning), diverse pusseklosser, pussepapir med forskjellig korning.
    Vanlig håndverktøy av diverse utvalg er jo selfølgelig en nødvendighet også.
    Noe jeg kunne tenkt meg er en elektrisk rondel sliper med annlegg, den kan man bruke til å fin pusse ting man har skjært ut på kontursagen, veldig kjekt når man bygger fra scratch.
    På benken legger jeg en gips plate som er fin å sette bygge nåler i.
    Attached Files
    Last edited by skoolsen; 17-09-09, 15:01.
    Magnar Schou Olsen

    Comment


    • #17
      finne og stab med ror er klare til pussing, alt har gått smerte fritt sammen, ingen overraskelser.
      Venter med å fortsette på vingen til jeg har fått retractene, og de kommer forhåpentligvis i morgen
      Attached Files
      Last edited by skoolsen; 17-09-09, 23:04.
      Magnar Schou Olsen

      Comment


      • #18
        Lado elektriske retracts er i hus, ser veldig bra ut og fungerer utmerket, de går sakte inn og ut.
        Attached Files
        Magnar Schou Olsen

        Comment


        • #19
          fler bilder av retracts
          Attached Files
          Magnar Schou Olsen

          Comment


          • #20
            Ser ut til å være bra de retracts'a der ja.. vurderer å bruke slike sjøl, men har ikkke bestemt meg på hvilket fly enda.
            Per Reidar Bremseth



            Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
            PA BadBoy med sc70fs
            Seagull Harrier46 med os 70fs
            pluss litt depron da..


            Alt som går opp kommer før eller siden ned....

            Comment


            • #21
              Vingen nærmer seg ferdigstillelse
              Attached Files
              Magnar Schou Olsen

              Comment


              • #22
                nå er flyet tre ferdig, må lime lime på fester til cowling og tilpasse , derretter begynne å sparkle litt, har tenkt å glasse flyet, det er noe jeg aldri har gjort, men tror det skal gå bra
                Attached Files
                Magnar Schou Olsen

                Comment


                • #23
                  Blir kjempebra! Gleder meg til å se "glasseprosessen", da jeg skal til med slikt selv nå
                  Geir


                  3D plane - 1D brain

                  Comment


                  • #24
                    Går litt treigt her nå, har holdt på med ett annet prosjekt,
                    Her er noen bilder av tillpasset cowling,
                    Attached Files
                    Magnar Schou Olsen

                    Comment


                    • #25
                      Har fått tak i ny spinner, litt mere skala riktig,
                      Attached Files
                      Magnar Schou Olsen

                      Comment


                      • #26
                        Da er flyet ferdig glasset, litt pussing og små fiksing, så er det bare å begynne å grunne.
                        Attached Files
                        Magnar Schou Olsen

                        Comment


                        • #27
                          Det blir bærre lækkert ! .. ser på siste bildet at vingen ligger oppå en Fiesler.. er det det andre prosjektet, eller ?
                          __________________________________________________ ___
                          Jørn Kaasbøll
                          Scale Warbirds of Norway

                          Comment


                          • #28
                            Takk.
                            Fieseler blir kanskje neste prosjekt, ikke sikker ennå. Fokker d8 var det andre prosjektet, den er ferdig.
                            Magnar Schou Olsen

                            Comment


                            • #29
                              Her er noen farge skjemaer jeg vurderer, Eneste kriteriet mitt er at den ikke skal ha gul nese. Det har jo nesten alle .
                              Attached Files
                              Magnar Schou Olsen

                              Comment


                              • #30
                                Hei takk for flotte bilder, hva glasset du med. Gikk det greit i.o.m. att det var første gangen.?
                                Last edited by HEIN; 10-04-10, 20:13. Reason: ikke fulgt med på utviklingen..
                                Mc 24 Gold retro-Hott "Nerdemax de-lux"
                                Skal det værra seilfly, skal det værra skallstøpt..

                                Comment

                                Working...
                                X