Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cambrian Messerschmitt bf109E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Brukte Z-Poxy fra pacer og 21g duk. Brukte skummgummi ruller kjøpt på Europris,
    Klipte til duken og la den over der den skulle være med 3-5 cm. overheng. blandet epoxy og helte det utover nogenlunde jevnt fordelt. Så var det bare å rulle forsiktig utover.
    Gikk forbausende bra
    Magnar Schou Olsen

    Comment


    • #32
      Har fått grunnet flyet , kjøpte superlett sparkel på Biltema, og tenkte at det må jo bli bra, men neida, fikk sparklet ene siden av vingen og bakparten på kroppen, når jeg skulle begynne å pusse er det akkurat som å pusse på akryl fugemasse, kladder og har festet seg dårlig,
      Skrapte av alt sammen, bruker vanlig lettsparkel som jeg vet fungerer
      Magnar Schou Olsen

      Comment


      • #33
        Fått på litt farger.
        Attached Files
        Magnar Schou Olsen

        Comment


        • #34
          Klar for jomfrutur.
          Attached Files
          Magnar Schou Olsen

          Comment


          • #35
            Den ble skikkelig fin! Spennende med "maiden". Håper på en rapport, og krysser fingre for en vellykket jomfrutur!
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #36
              Da er jomfrutur foretatt med fatalt resultat.
              Fikk fire turer, på den siste avbrøt jeg landingen, men throttlen reagerte pluttselig ikke, gikk rett i jordet med ett brak så flisene føyk.
              throttlen på forgasseren var treg, åpnet den og fant grader på sleidesporet i throttle tønna, merkelig at jeg ikke oppdaget dette før.
              filte de forsiktig bort, og da gikk den lett og ledig igjen. Men nå har ikke motoren noen Messerschmitt å bo i mer,
              Jaja bare å begynne på neste prosjekt, den som gir seg har tapt
              Magnar Schou Olsen

              Comment

              Working...
              X