Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cambrian Messerschmitt bf109E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skoolsen
    replied
    Da er jomfrutur foretatt med fatalt resultat.
    Fikk fire turer, på den siste avbrøt jeg landingen, men throttlen reagerte pluttselig ikke, gikk rett i jordet med ett brak så flisene føyk.
    throttlen på forgasseren var treg, åpnet den og fant grader på sleidesporet i throttle tønna, merkelig at jeg ikke oppdaget dette før.
    filte de forsiktig bort, og da gikk den lett og ledig igjen. Men nå har ikke motoren noen Messerschmitt å bo i mer,
    Jaja bare å begynne på neste prosjekt, den som gir seg har tapt

    Leave a comment:


  • ArneH
    replied
    Den ble skikkelig fin! Spennende med "maiden". Håper på en rapport, og krysser fingre for en vellykket jomfrutur!

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Klar for jomfrutur.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Fått på litt farger.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Har fått grunnet flyet , kjøpte superlett sparkel på Biltema, og tenkte at det må jo bli bra, men neida, fikk sparklet ene siden av vingen og bakparten på kroppen, når jeg skulle begynne å pusse er det akkurat som å pusse på akryl fugemasse, kladder og har festet seg dårlig,
    Skrapte av alt sammen, bruker vanlig lettsparkel som jeg vet fungerer

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Brukte Z-Poxy fra pacer og 21g duk. Brukte skummgummi ruller kjøpt på Europris,
    Klipte til duken og la den over der den skulle være med 3-5 cm. overheng. blandet epoxy og helte det utover nogenlunde jevnt fordelt. Så var det bare å rulle forsiktig utover.
    Gikk forbausende bra

    Leave a comment:


  • HEIN
    replied
    Hei takk for flotte bilder, hva glasset du med. Gikk det greit i.o.m. att det var første gangen.?
    Last edited by HEIN; 10-04-10, 19:13. Reason: ikke fulgt med på utviklingen..

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Her er noen farge skjemaer jeg vurderer, Eneste kriteriet mitt er at den ikke skal ha gul nese. Det har jo nesten alle .
    Attached Files

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Takk.
    Fieseler blir kanskje neste prosjekt, ikke sikker ennå. Fokker d8 var det andre prosjektet, den er ferdig.

    Leave a comment:


  • chewbaca
    replied
    Det blir bærre lækkert ! .. ser på siste bildet at vingen ligger oppå en Fiesler.. er det det andre prosjektet, eller ?

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Da er flyet ferdig glasset, litt pussing og små fiksing, så er det bare å begynne å grunne.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Har fått tak i ny spinner, litt mere skala riktig,
    Attached Files

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    Går litt treigt her nå, har holdt på med ett annet prosjekt,
    Her er noen bilder av tillpasset cowling,
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Sniper
    replied
    Blir kjempebra! Gleder meg til å se "glasseprosessen", da jeg skal til med slikt selv nå

    Leave a comment:


  • skoolsen
    replied
    nå er flyet tre ferdig, må lime lime på fester til cowling og tilpasse , derretter begynne å sparkle litt, har tenkt å glasse flyet, det er noe jeg aldri har gjort, men tror det skal gå bra
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X