Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering: Donuts-Models Deluxe V3 fra Ole`s RC Shop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montering: Donuts-Models Deluxe V3 fra Ole`s RC Shop

    Da er modellen på bordet og startet limingen. Ole`s Rc Shop sendte med komplett pakke med utstyr samt ett nytt CA lim og akselerator som har fungert meget bra.

    Manualen er kortfattet med illustrasjoner og modellen ser enkel ut å lime sammen. legger ved noen bilder av starten...
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Fått gjort endel, men ikke tatt bilder av alt ennå.

    Underskroget er limt fast, balanserorene er tapet fast med Scotch Crystal Clear tape og oppstivingen av karbonstenger på 1 mm er limt på plass.
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Følger manualen mer eller mindre slavisk og mangler bare sideror så er alt basis på plass. Er endel luftbremser etc som ska på men avventer med noen av de slik at linking og pull-pull kan gjøres ferdig uhindret før jeg limer på det siste. Passform etc har så langt vært helt perfekt. Er nede med høy feber etc så blir ett par dager off, men fikk gjort litt forrigedagen som jeg legge rut bilder av nå
      Attached Files
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Hvordan limer du fast karbonrørene som stiver av ? Jeg tenkte å sette på glassfibertape i skjøtene, lage hull og lime det fast med vanlig CA.

        Og bruker du karbonstang som du limer pianotråd på endene for støtstenger ? Hva er isåfall dimensjonene på disse ? Jeg bruker 1,5mm karbon over det hele på Arrow'en, men er litt usikker på om jeg skal bruke 0,8 eller 1,2mm pianotråd.
        Last edited by Illusion; 29-11-09, 13:05.

        Comment


        • #5
          Jeg bare trer de gjennom depronet og passer på å vri de en runde eller to rund slik at alt er limt med CA. Alternativet er UHU Poor som er ett kontaktlim. Det er seigere og bedre, men tar betydelig lengre tid å lime.

          Du trenger vel ikke pianotråd til dette, linkene er jo med i settet og limes kun med CA?
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by affa View Post
            Du trenger vel ikke pianotråd til dette, linkene er jo med i settet og limes kun med CA?
            Finnes ikke noe sett for Arrow enda.. så bygger den scratch fra tegninger

            Comment


            • #7
              Har nå fått prøveflydd modellen og det overrasket meg ikke at modellen flyr godt. Donatas Pauzuolis er en overlegen god indoor (og outdoor) pilot og modellen er godt utprøvd og forbedret før den nå er sluppet for salg. konstruksjonen er ganske tradisjonell, men forsterkningene gjør rammen stiv og god.

              Jeg har flydd den med både 2S og 3S oppsett og begge deler fungerer bra. Alikevel anbefaler jeg 2S til indoor da man senker vekten og samtidig er det mer enn nok effekt for at den skal fly bra. For mye power innendørs er ofte vanskeligere da den skyter for stor fart på kort tid. Foreløpig er det borrelås på batteriet men når jeg har tunet meg inn til det CG jeg liker best lager jeg en liten boks som jeg dytter batteriet inn i.

              Den er utrolig stabil og hovret den inne i stua før jeg overhodet hadde testet den ute

              Knivegg er nesten snorrett og kun en bitteliten mix som trengs for å få den helt rak.

              me ekstremt store rorutslag og høy hastighet vil ikke servoene klare å gjøre fulle utslag, men dette er ikke en modell som skal flys på full gass.

              Rolling harriers er utrolig morsomt, man skal nesten ikke røre sideroret ellers stopper modellen opp. Den flyr så lett som jeg sjelden har opplevd.


              Kommer med både bilder og video, men trenger noen hjemme til å filme mens jeg flyr.
              Første innendørssession blir nok i romjul da jeg har 24H tilgang til hall når jeg er hjemme på oppvekststedet mitt
              Attached Files
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Video

                Ikke allverden av flyging, men ett lite preview før jeg får den i rolig luft innendørs

                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  (MFN) ModellflyNytt.no

                  http://www.oles-rcshop.com/
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment

                  Working...
                  X