Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilotrc Sbach 342 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ronnynorge
    replied
    Jeg kjører mine på a123 programmet 6,6,mener jeg.Jeg er Veldig fornøyd med mine batteri,Kjører 2x 2100 i rx og skal bytte mitt nimh til tenning i samme batteri

    Leave a comment:


  • alflovvold
    replied
    Takk for tips, det skal jeg gjøre!

    Et annet spørsmål - muligens litt nybegynner spørsmål, men aldri brukt denne typer batterier før.
    Kjører Hyperion LiFe batterier som løsning her etter mye lesing om ditt og datt - men jeg sitter egentlig
    igjen å tenker f...., jeg kunne liksegodt holdt meg til Lipo som løsning, og heller lagd en løsning slik at man
    kan ta ut tenningsbat. med tanke på brannfare etc.

    Og SÅ mye flyr jeg da heller ikke på vinteren med tanke på spenningsfall etc.

    Nuvel, ellers er de slanke og fine - samt passet fint inn i kroppen.

    Spørsmålet er riktignok - hva slags program kjører jeg på laderen når jeg skal lade disse?
    Har 2 forskjellige "Japan" ladere jeg forsåvidt er veldig fornøyd med, og disse står begge som lipo/life kompatible.

    Dog, jeg finner ikke noe spesifikt life-program for å lade disse, finner laderen ut av dette selv om jeg kjører de som lipo-type bat. ? Ser Hyperion anbefaler "selvsagt" sine egne ladere til disse batteriene..

    Mulig jeg er helt på jordet her!

    Har fått tak i noen overganger fra Hyperion sin egne HP type til XH balanseringsporter, så dette er i alle fall ikke et problem..

    Alf
    Last edited by alflovvold; 20-06-10, 23:53.

    Leave a comment:


  • ronnynorge
    replied
    Sett på vingene når du kjører inn motoren.Skjønner det rister hvis du ikke har det

    Lykke til

    Leave a comment:


  • alflovvold
    replied
    Det har jeg faktisk ikke!

    Det vil kanskje hjelpe litt med tanke på både vekt og stabilitet?

    Alf

    Leave a comment:


  • ronnynorge
    replied
    Har du montert vingene når starter motor?

    Leave a comment:


  • alflovvold
    replied
    Ok, takk for tips!

    La merke til at det verste av vibrasjoner ga seg etter et par minutters gange, mulig dette er et fenomen ved første start generellt?
    Trodde et lite øyeblikk at hele maskinen skulle riste i stykker før det roet seg ned.

    Leave a comment:


  • yak
    replied
    jeg fylte full tank,så tok jeg første tur etter 2-3 minutt varm kjøring av motor
    fløy de første tankene med rolig koseflyging ,for det meste rundt halv gass
    etter hver av de første 5-6 tanker så justerte jeg L nåla litt inn ,og motoren ble finere i gange og jeg lyttet etter hvordan motoren gikk.nå går den helt supert
    nå er min motor innkjørt,og har mere krefter enn den hadde på den første bensin kanna.

    Leave a comment:


  • alflovvold
    replied
    Endelig har jeg fått skrudd min sammen også, har tatt veeeeldig lang tid - men som "Yak" skriver er det ikke settet sitt skyld.

    Jeg måtte først få opp et noenlunde dugandes hobbyrom, med litt utstyr. Og siden jeg driver eget firma "www.gimpville.no - skamløs linking her!",
    har 3barn, 2katter, 1hund og 1kone tar ting tid!

    Uansett, det var prøvestart av DLE55 idag - og steike - godt drag! Var kun oppe i 1/3 throttle - men steike, dette dro bra. Dog, mye vibrasjoner - dette bedrer seg kanskje etter den har fått kjørt seg litt? Mulig jeg er litt bortskjemt med elektro.

    Satt opp med billig cannister m.flexbend og hjemmemekket cannisteroppheng, dette funket veldig bra!
    I alle fall synes nå jeg det, dette er mitt første bensinfly da jeg flyr mest elektro - samt tidligere glow i "gamledager".
    Støyet nok for min del alikevel, kan tenke meg den medfølgende potta hadde vært noen hakk mer bråkete.

    Kort summert - j... bra! Gleder meg nå til å få tatt jomfruturen.

    Hvor mange liter fuel / tanker har dere andre kjørt før dere har tatt første turen?

    Fikk ikke Smartfly killswitchen til å reagere - har vel koblet noe feil her, så den ble koblet direkte fra BEC i første omgang. Kjører Hyperion LiFe 1600mah rx bat. på tenning, x2 på rx.

    Vil gjerne se filmer fra dere andre med lik modell!

    Alf
    Attached Files

    Leave a comment:


  • yak
    replied
    har endelig fått sbach 50 cc testflydd var 3 dagen i går med testflyving.blir bare mere og mere fornøyd med flyet.super stabil ,en fryd å fly. lander nesten i gå hastighet flyr rett og fint .å det har et stilig utseende når det står på bakken,ps alle kikker med misunnelse i blikket.
    etter ca 10 liter bensin ,dle 55 motoren går nydelig,starter lett, fin stabil tomgang .
    veldig flott kvalitet på byggesettet,lett å montere og raskt å montere.
    mitt tok lang tid å montere fra det kom i hus til test tur,med det er ikke flyet sin skyld

    Leave a comment:


  • alflovvold
    replied
    Anders: Takk for tips! Ikke dumme de.

    Noen som vet om dette flyet har kommet i noen EP utgave, alla .10 - .25size? Evnt.større..
    Ser shockflyeren kan kjøpes fra tyskland, litt fristet til å ha en miniutgave..

    Leave a comment:


  • janta71
    replied
    Har fått tatt maiden flight idag på Sbach 342 og det funka veldig bra. Det ble mye bedre lyd og power når jeg satt i canister . Hadde et uhell og det var det ene hjulet som datt av i luften. Men Klarte fint å nødlande med ett hjul. Fly egenskapene er helt topp.

    Yak , har du fått testet din?

    Leave a comment:


  • anders e
    replied
    Da kan du kjøpe en sånn. Da kan du f.eks ha tenning og servoer på samme.

    Product Removed

    Leave a comment:


  • alflovvold
    replied
    Takk for tips!

    Jeg synes de ser litt pinglete ut selve ledningene?
    Mulig det bare er jeg som liker å overdrive dimensjonene litt her..

    Alf

    Leave a comment:


  • yak
    replied
    disse ser prikk lik ut ,de bryterene jeg bruker og jeg har ikke hatt noen problemer med mine brytere
    http://www.throttlestore.com/radiout...d.aspx?lang=NO

    Leave a comment:


  • alflovvold
    replied
    Noen som har tips til strømbrytere i denne størrelsen?
    Kjører x2 a123 til rx, x1 a123 til tenning.

    elefun.no har Smart-fly sine brytere inne, men blir fort dyrt med et par sånne..
    Vurderer riktignok å skippe dette, endog noe tungvint.. Tips tas imot med takk!

    Alf

    Leave a comment:

Working...
X