Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilotrc Sbach 342 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Hei,

    Jeg får sikkert tilsendt giro med moms tenker jeg, Men det er det samme. Jeg Gleder meg til å komme hjem får å montere dette flyet og teste det.

    Roglan: Hvordan er understells feste på sbach, virker det solid. og jeg tenker på flyet ellers +/-

    Det er artigt å ha et fly med nytt utseede.
    Min Radio
    Jr x9303 2,4 ghz


    Mine fly
    Cmpro Zero 50
    Top flite Thunderbolt p47D 60
    F3a 50

    Comment


    • #77
      Understellet er som kjent i karbon og er festet med 4 gjennomgangsbolter i en plate med islagsmutre og locknut mutter. Denne platen er igjen festet med vinkler i aluminium på hver side. (se bilde)
      Den virker meget solid i forhold til mange andre løsninger jeg både har prøvd og sett.
      Har heldigvis ikke hatt noen skikkelig knallharde landinger ennå, men kjørte en gang utenfor stripa med bråstopp og flyet tuppa rimelig hardt i snøen. Ble ingen skader, hverken på understellet eller plata den er festet i, men la jeg merke til at den samme plata hadde laget et lite hull i betrekningen på den ene siden. Ikke noe kritisk egentlig men plata er kanskje litt skarp i kantene mot betrekningen.
      Det er kanskje litt tidlig å uttale seg om alle deler av flyet siden jeg ikke har hatt mer enn ca. 10 turer med det totalt, men så langt virker hele flyet meget solid konstruert og er meget fornøyd så langt. Den sorte betrekningen kan nok gi enkelte bobler dersom flyet står ute i sola hele dagen. Har gått over med strykjern og tatt de etterhvert, men det har ikke vært mye.
      Attached Files

      Comment


      • #78
        mitt fly ble levert på døra i dag,men jeg har ikke hatt tid til å åpne eskene
        skal se på flyet i kveld, veldig spennende

        Comment


        • #79
          Ahhh, ser ut som mitt blir værende i Sverige over påsken..

          Bestilt 95% av deler nå, gleder meg veeeldig!
          God påske!
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #80
            Ahhh dette må være første gangen jeg gleder meg til Mandagen! For lang påske!!

            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #81
              har ikke hatt tid til å begynne med montering av flyet ,modellflyving i supert påskevær og familie som vil på skitur og hytte besøk hos venner.
              men jeg har tatt meg tid til å se å røre på flyet ,har hatt mange modeller opp i gjennom tiden
              men en så fin å ferdigstilt modell har aldri vært i mine hender før.
              det skal bli en fonøyelse å bygge denne

              Comment


              • #82
                Har gått glipp av denne tråden frem til i dag. Har en funtana X100 som eg vurderer å selge,og har derfor sittet å rotet rundt på nettet og sett på diverse fly som er litt større. Kom over denne sbach 342 i gårkveld og falt pladask for den.Så denne tråden passet meg mitt i blinken er glad i elektro eg da, så kommer til å gå for det om eg handler denne. Noen som har sett denne med elektro oppsett?
                Alt som kan fjernstyres.
                ---------------------------------------------
                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                Steinar Kvarme.

                Comment


                • #83
                  Elektro oppsett på denne tror jeg blir helt rått!

                  Har den gamle utgaven av Funtanaen din, s90 - som jeg vurderer å selge selv..
                  Men har liksom ikke helt klart å legge den ut, blitt veldig glad i den!
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #84
                    Ja tror også att elektro hadde vert tøft i en 87" Sbach . Elektro er flotte greier,om man ikke må ha gromlyd for att eit fly skal bli tøft i lufta. X100'n min har eg også elektrokonventert,og det er mange som er imponert av den, b.l.a han som har mast en uke om å få kjøpe den
                    Alt som kan fjernstyres.
                    ---------------------------------------------
                    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                    Steinar Kvarme.

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by elektrodude View Post
                      Ja tror også att elektro hadde vert tøft i en 87" Sbach . Elektro er flotte greier,om man ikke må ha gromlyd for att eit fly skal bli tøft i lufta. X100'n min har eg også elektrokonventert,og det er mange som er imponert av den, b.l.a han som har mast en uke om å få kjøpe den
                      Hva slags oppsett kjører du på denne? tenk på det en stund selv nemlig
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • #86
                        Kjører med e-flite 110 motor, 19x8E propp. Castel Creation Phoenix 125A esc og 8S lipo. Dette gir 13 min 3D flytid.
                        Alt som kan fjernstyres.
                        ---------------------------------------------
                        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                        Steinar Kvarme.

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by elektrodude View Post
                          Kjører med e-flite 110 motor, 19x8E propp. Castel Creation Phoenix 125A esc og 8S lipo. Dette gir 13 min 3D flytid.
                          Hvor mange mah kjører du med på batteriene? Fant aldri den motoren der jeg, når jeg leita etter elektrooppsett Det jeg fant kosta gjerne over 5k, så elektroprosjekt ble skrinlagt.
                          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                          Comment


                          • #88
                            Jaggu glemte eg å skrive Mah, men det skulle stått 8S 4000Mah
                            Alt som kan fjernstyres.
                            ---------------------------------------------
                            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                            Steinar Kvarme.

                            Comment


                            • #89
                              Da var min modell også kommet i hus med tilhørende utstyr, og -

                              STEIKE hvor bra kvalitet dette var! Utrolig gjennomført. KNALL fornøyd!
                              Autopartner.se har riktignok glemt å sende med x4 vingeposer samt epoxylim, men regner med de fikser oppe i dette kjapt.

                              Synd jeg har prosjektet fra helvete som skal leveres om 3uker, blir nok fint lite montering på meg i første omgang...

                              Men! Sommeren blir bra! hoho!
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by elektrodude View Post
                                Ja tror også att elektro hadde vert tøft i en 87" Sbach . Elektro er flotte greier,om man ikke må ha gromlyd for att eit fly skal bli tøft i lufta. X100'n min har eg også elektrokonventert,og det er mange som er imponert av den, b.l.a han som har mast en uke om å få kjøpe den
                                Her er en billig elektro konvertering jeg gjorde på min 50cc Sukhoi. Det fungerer knall og tror nok ett slikt oppsett vil fungere bra i denne også. Er jo ganske enkelt å beregne sluttvekta på forhånd og se hvor man havner. Min veide vel 8,3kg RTF.

                                Ligger litt video på side 2 også. Dette er med 10S og den våkner skikkelig med 12S
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X