Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilotrc Sbach 342 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cissaman
    replied
    Reservert....

    Leave a comment:


  • cissaman
    started a topic Pilotrc Sbach 342 50cc

    Pilotrc Sbach 342 50cc

    Her vil det forhåpentligvis komme en liten monteringsblogg om min nye Sbach, den skal bli så lett som det er mulig for meg å få den. Hvorfor? Vet ikke helt men jeg er blitt litt bitt av "lighter flyes better" basillen. Og så er det jo slik med denne hobbyen at om du blir litt lei så finnes det alltid andre eller nye måter å gjøre ting på slik at det blir litt fart på sakene igjen.

    Håper tiden strekker til slik at jeg kan følge opp denne bloggen underveis, om andre som monterer samme fly vil skrive være med å skrive litt om deres oppsett og tanker rundt dette flyet så er det bare å følge på.

    Sbachèn skal i dette øyeblikk være på vei fra Elefun til meg om postgudene vil det slik: )

    Mye av hardwaren vil bli byttet ut, absolutt ikke pga. kvalitet(for det skal være meget bra)men pga. vekt.

    Utstyr:

    -ZDZ50NG med Bisson Wraparound muffler
    -Hitec 7955TG på alle ror, med SWB alu. armer.
    -Hitec 5245 på gass
    -Hyperion Life 2100, skal gi strøm til mottaker og tenning,trenger ikke regulere da tenning tåler 7v
    -PT 23x8 carbonpropell evt. Vess trepropell
    -Hjemmelaget bensintank, 45g med allt tilbehør
    -Muligens kevlartråd til sideror
    -Titan hjulakslinger
    -Lette skumhjul
    -Carbon/titan støtstenger,orginale ball-linker
    -Rc-products ignition battery eliminating filter, gjør at jeg lett kan bruke kun ett batteri samtidig som det er en killswitch(takk for tipset affa: )
    -Kun èn HD bryter
    -Masse titan og aluminiumsskruer rund baut, ingen av de skal være lengre enn de må.
    -Spectrum AR6200 mottaker

    Alle ledninger blir loddet, alle skruer/bolter blir justert lengden på. Hjulkåper blir ikke brukt.


    Sånn, sikkert noe jeg har glemt med et er sånn ca. det jeg har tenkt sålangt. Det er bare å fyre løs med inspill: )Spesiellt om det er noe jeg kan spare noen gram på,hehe.

    Tank vil bli forsøkt montert på CG, jeg klatter ikke for mye med det men hvis det er enkelt så gjør jeg det. Er egentlig litt spent på om jeg får cg der jeg skal med dette opsettet.

    Når jeg får flyet så vil jeg se om det er noe dødvekt jeg kan ta bort, men i utgangspunktet har jeg tenkt å ikke forandre noenting på selve flyet kun et enkelt og lett oppsett. Både understell,halehjulsbrakett og spinner er carbon orginalt. Tony sin (innehaver av pilotrc??)veide 7,13 kg med 2 1800 nicd batterier og DL50, usikker på resten av opsettet hans.

    Dette flyet skulle egentlig vært i Thunderbolt skjemaet men kinamann hadde sendt Mermaid skjemaet til meg!!Vi får stole på de og satse på at det er det som var riktig for meg: )


    Så får vi se hvordan dette skrider frem

    Christer
    Attached Files
    Last edited by cissaman; 11-02-10, 07:56. Reason: Oppdatert utstyrsliste!
Working...
X