Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilotrc Sbach 342 50cc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by affa View Post
    her er en billig elektro konvertering
    hvor ??
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #92
      Litt tidlig ennå......

      Montering Sebart Sukhoi 29S fra RCPRO - (MFN) ModellflyNytt.no
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #93
        Noen som har tips til strømbrytere i denne størrelsen?
        Kjører x2 a123 til rx, x1 a123 til tenning.

        elefun.no har Smart-fly sine brytere inne, men blir fort dyrt med et par sånne..
        Vurderer riktignok å skippe dette, endog noe tungvint.. Tips tas imot med takk!

        Alf
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #94
          disse ser prikk lik ut ,de bryterene jeg bruker og jeg har ikke hatt noen problemer med mine brytere
          http://www.throttlestore.com/radiout...d.aspx?lang=NO

          Comment


          • #95
            Takk for tips!

            Jeg synes de ser litt pinglete ut selve ledningene?
            Mulig det bare er jeg som liker å overdrive dimensjonene litt her..

            Alf
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #96
              Da kan du kjøpe en sånn. Da kan du f.eks ha tenning og servoer på samme.

              Product Removed

              Comment


              • #97
                Har fått tatt maiden flight idag på Sbach 342 og det funka veldig bra. Det ble mye bedre lyd og power når jeg satt i canister . Hadde et uhell og det var det ene hjulet som datt av i luften. Men Klarte fint å nødlande med ett hjul. Fly egenskapene er helt topp.

                Yak , har du fått testet din?
                Min Radio
                Jr x9303 2,4 ghz


                Mine fly
                Cmpro Zero 50
                Top flite Thunderbolt p47D 60
                F3a 50

                Comment


                • #98
                  Anders: Takk for tips! Ikke dumme de.

                  Noen som vet om dette flyet har kommet i noen EP utgave, alla .10 - .25size? Evnt.større..
                  Ser shockflyeren kan kjøpes fra tyskland, litt fristet til å ha en miniutgave..

                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #99
                    har endelig fått sbach 50 cc testflydd var 3 dagen i går med testflyving.blir bare mere og mere fornøyd med flyet.super stabil ,en fryd å fly. lander nesten i gå hastighet flyr rett og fint .å det har et stilig utseende når det står på bakken,ps alle kikker med misunnelse i blikket.
                    etter ca 10 liter bensin ,dle 55 motoren går nydelig,starter lett, fin stabil tomgang .
                    veldig flott kvalitet på byggesettet,lett å montere og raskt å montere.
                    mitt tok lang tid å montere fra det kom i hus til test tur,med det er ikke flyet sin skyld

                    Comment


                    • Endelig har jeg fått skrudd min sammen også, har tatt veeeeldig lang tid - men som "Yak" skriver er det ikke settet sitt skyld.

                      Jeg måtte først få opp et noenlunde dugandes hobbyrom, med litt utstyr. Og siden jeg driver eget firma "www.gimpville.no - skamløs linking her!",
                      har 3barn, 2katter, 1hund og 1kone tar ting tid!

                      Uansett, det var prøvestart av DLE55 idag - og steike - godt drag! Var kun oppe i 1/3 throttle - men steike, dette dro bra. Dog, mye vibrasjoner - dette bedrer seg kanskje etter den har fått kjørt seg litt? Mulig jeg er litt bortskjemt med elektro.

                      Satt opp med billig cannister m.flexbend og hjemmemekket cannisteroppheng, dette funket veldig bra!
                      I alle fall synes nå jeg det, dette er mitt første bensinfly da jeg flyr mest elektro - samt tidligere glow i "gamledager".
                      Støyet nok for min del alikevel, kan tenke meg den medfølgende potta hadde vært noen hakk mer bråkete.

                      Kort summert - j... bra! Gleder meg nå til å få tatt jomfruturen.

                      Hvor mange liter fuel / tanker har dere andre kjørt før dere har tatt første turen?

                      Fikk ikke Smartfly killswitchen til å reagere - har vel koblet noe feil her, så den ble koblet direkte fra BEC i første omgang. Kjører Hyperion LiFe 1600mah rx bat. på tenning, x2 på rx.

                      Vil gjerne se filmer fra dere andre med lik modell!

                      Alf
                      Attached Files
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • jeg fylte full tank,så tok jeg første tur etter 2-3 minutt varm kjøring av motor
                        fløy de første tankene med rolig koseflyging ,for det meste rundt halv gass
                        etter hver av de første 5-6 tanker så justerte jeg L nåla litt inn ,og motoren ble finere i gange og jeg lyttet etter hvordan motoren gikk.nå går den helt supert
                        nå er min motor innkjørt,og har mere krefter enn den hadde på den første bensin kanna.

                        Comment


                        • Ok, takk for tips!

                          La merke til at det verste av vibrasjoner ga seg etter et par minutters gange, mulig dette er et fenomen ved første start generellt?
                          Trodde et lite øyeblikk at hele maskinen skulle riste i stykker før det roet seg ned.
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Har du montert vingene når starter motor?
                            Ronny Andreassen
                            Sunndal/Vinnu
                            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                            3DHs 33" EPP
                            JR 9303 2,4

                            Comment


                            • Det har jeg faktisk ikke!

                              Det vil kanskje hjelpe litt med tanke på både vekt og stabilitet?

                              Alf
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • Sett på vingene når du kjører inn motoren.Skjønner det rister hvis du ikke har det

                                Lykke til
                                Ronny Andreassen
                                Sunndal/Vinnu
                                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                                3DHs 33" EPP
                                JR 9303 2,4

                                Comment

                                Working...
                                X