Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilotrc Sbach 342 50cc

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ole.foll
    replied
    Originally posted by yak View Post
    jeg kjøpte min i sverige kom på ca 5800 ikl norsk moms og frakt bare for flyet
    motor og servoer ble kjøpt i kina
    så den prisen du får det for er billig,legg til 25% norsk moms på prisen
    du får sikkert cyclon til å sette en lavere verdi på pakken,så blir det mindre å betale moms for
    motoren min ble kjøpt hos cyclon og verdien var satt ned så mye at jeg betalte bare ca 100 kr i moms
    Jepp, man kan gjøre en veldig god handel der. Cyclonetoy er jo endel billigere enn hobbyking på endel ting også =) Man kan vel bestemme verdien selv på pakka, men d må jo virke realistisk, dvs ikke sette prisen altfor lavt så tollerene aner misstanke tuller det til med mass toll, eller iverstefall returnerer pakken til kina..

Leave a comment:

• yak
    replied
    jeg kjøpte min i sverige kom på ca 5800 ikl norsk moms og frakt bare for flyet
    motor og servoer ble kjøpt i kina
    så den prisen du får det for er billig,legg til 25% norsk moms på prisen
    du får sikkert cyclon til å sette en lavere verdi på pakken,så blir det mindre å betale moms for
    motoren min ble kjøpt hos cyclon og verdien var satt ned så mye at jeg betalte bare ca 100 kr i moms

Leave a comment:

• ole.foll
    replied
    hovrer på 1/3 gass,drar lett ut av hover oppover så langt som du ønsker med dle 55 med 23x 10 propell
    det er vel bare piloten som setter begrensning på fly egenskapene,selv er jeg veldig fornøyd med flyet.
    Takktakk=) var akkurat det jeg ville høre=), spørrs om man må grave litt i lommeboka gitt. Dvs ganske dypt..heh
    Vurderer å bestille meg en fra http://www.cyclonetoy.com/ koster 5 883kr for 50cc Sbach 342 cf med dle55 og cannister inkl frakt.=) toll og tull kommer vel itilleg men alikevel billig sammenlignet med å kjøpe i Norge.
    Last edited by ole.foll; 11-08-10, 12:42.

Leave a comment:

• yak
    replied
    hovrer på 1/3 gass,drar lett ut av hover oppover så langt som du ønsker med dle 55 med 23x 10 propell
    det er vel bare piloten som setter begrensning på fly egenskapene,selv er jeg veldig fornøyd med flyet.
    Last edited by yak; 11-08-10, 12:18.

Leave a comment:

• ole.foll
    replied
    ........... Flyr denne bra 3D med Dle55 motor?? bra med power til hovering osv???... vurderer å skaffe meg en slik selv=) *sikle*

Leave a comment:

• alflovvold
    replied
    Tenkte for ordens skyld å legge inn noen erfaringer fra mine ca.15-20turer i sommer med denne modellen.

Den er rimelig ukritisk som andre har kommentert her, så siden dette er min første store bensinmodell passer det veldig fint å lande i lav hastighet.
    Siste turen før jeg dro fra hytta "heldig med en liten stripe 5min unna med bil, Telemark"
    så begynte modellen å skrå samt svaie endel rett etter takeoff, etter en spennende kjapp landing fant jeg ut at den ene balanseror overføringen, dvs. hjernstangen som er gjenget i begge ender, hadde en produksjonsfeil på den ène siden!
    Det var rett og slett ikke fjernet nok gods, så gjengen var omtrent fraværende.

Litt spennende å lande med et balanseror som flafrer løst i vinden, på en rimelig smal og kort stripe kan du si.

Fin modell til Acro, og 3D - dog jeg har nok rett og slett blitt litt bortskjemt med power-to-weight-ratio og
    vingebelastning på mine PA fly - den er ikke i nærheten å dra ut av hover like effektivt som noen av disse, forståelig nok.

Ettersom jeg "3D herjer" mest, har jeg faktisk mer glede av PA sine fly i skrivende stund - men utelukker
    ikke at jeg blir mer og mer glad i denne modellen..

La den riktignok ut på rcmarked for å sjekke interessen, en PA extra mx frister nemlig veldig som neste el-mod.

Jeg flyr 5-6turer på èn oppladning med RX batterier " LiFe 1600 x2 ", virker ikke det litt lite?`
    Servoene er fortsatt ikke programmert, så det er vel kanskje unødvendig mye forbruk ved "binding" der?!
    Skulle jo tro at dette stort sett bare har noe å si når modellen står på bakken, da rorene er flittig i bruk i lufta..

Alf

Og jo, en ting til jeg har merket - aldri har jeg sett så "mange" som heter nettopp ALF siden jeg tok opp igjen denne hobbyen, er det noe som ligger til navnet tro?
    Last edited by alflovvold; 28-07-10, 12:59.

Leave a comment:

• alflovvold
    replied
    Originally posted by cissaman View Post
    Pinnen på sideror hadde jeg bare litt CA på toppen slik at den står fast, jeg kommer ikke til å demontere sideroret for frakt.

Og noen bilder av canopy uten innmat, god oversikt over modellen innvendig kan du si: )Den kommer til å bli sotet litt.

Har forespurt Elefun om pris på en løs canopy, jeg trenger en som jeg kan bruke som form til en canopy i carbon...
    Fikk du noengang bestillt løs canopy til denne? Pris?
    Har akuratt fjernet innmaten selv, dog jeg har ikke begynt å kutte noe i treverket.. blir det stivt nok selv om man kutter her?

Leave a comment:

• alflovvold
    replied
    Etter ca.1min med trykking, fant jeg fort ut at laderen settes opp med volt-type i forhold til hvilke li-xx serie du skal lade.
    Av og til gjelder det nok å bare sette seg ned litt å prøve, istedenfor å tråle nettet..

Da! Er det ikke lenge til første tur. Takker ellers for svar og tips!

Alf

Leave a comment:

• yak
    replied
    slipper arbeide med å ta ut og sette inn batteriet sitter vanskelig til i flyet var en grunn til valg av batteri,batteriet fungerer fint uten balanse lading
    kansje kortere levetid på batt,men hva gjør vel det
    bruker lipo 3000 mah til mottager det tar jeg ut hver gang for å lade,laget en balsa boks som det ligger i med borrelås som holder det på plass i boksen,veldig lettvint å ta ut/inn

Leave a comment:

• ronnynorge
    replied
    jeg bruker ikke balansekontakten når jeg lader life batteriet
    byttet til deans kontakter .
    jeg har justert min forgasser 1/4-1/2 omdreining inn på L nåla siden første start,nå går den uten de vanlige puff puff lyder som en feit blanding gir
    har også en dle 111 den måtte justeres 1/2 omdreining inn på L nåla ,etter test start for å få en brukbar tomgang
    det er lett å justere seg helt bort,så ta veldig små justering om gangen . H nålen har jeg justert ca1/8 ut ,kun en justering er gjort på denne etter ca 16 liter bensin
    jeg flyr med full gass 45-90 grader opp for å teste innstilling/blanding på H nåla,hvis motoren går rent og ikke mister turtall så er H nåla ok
    alle justeringer er gjort med stille stående motor, vanskelig å justere med motor i gang på grunn av vibrasjoner .litt mere risting, enn glow motorer.
    Hvoror bruker du ikke balanseringskontakten når du lade life? Vil anbefale deg og gjøre d...

Leave a comment:

• yak
    replied
    jeg bruker ikke balansekontakten når jeg lader life batteriet
    byttet til deans kontakter .
    jeg har justert min forgasser 1/4-1/2 omdreining inn på L nåla siden første start,nå går den uten de vanlige puff puff lyder som en feit blanding gir
    har også en dle 111 den måtte justeres 1/2 omdreining inn på L nåla ,etter test start for å få en brukbar tomgang
    det er lett å justere seg helt bort,så ta veldig små justering om gangen . H nålen har jeg justert ca1/8 ut ,kun en justering er gjort på denne etter ca 16 liter bensin
    jeg flyr med full gass 45-90 grader opp for å teste innstilling/blanding på H nåla,hvis motoren går rent og ikke mister turtall så er H nåla ok
    alle justeringer er gjort med stille stående motor, vanskelig å justere med motor i gang på grunn av vibrasjoner .litt mere risting, enn glow motorer.

Leave a comment:

• alflovvold
    replied
    Yak: Gjorde en deal research før dette prosjektet, så ja - byttet ut pluggen med en "ordentlig" med det samme.
    Lest en del om pluggen som fulgte med, virker som alle er rimelig misfornøyd med den. Rart de ikke har gjort noe med det?

LiFe batteriene derimot skulle vise seg å være litt mer hassle med enn jeg trodde.
    Leste ikke godt nok om dem tydeligvis, da jeg trodde blant annet "ut fra bildet" at de ble levert med ec3 plugger..
    Og egne type balanseringsporter.. ikke noen store problemer, bare litt irriterendes. Men, det er slik man lærer.

Skal teste dette med nåla, justert en del glow motorer oppimellom, men bensinmotorer er nytt derimot. Ser elefun har en grei tutorial ute, får ta en liten innføring der tror jeg.. Ellers har jeg sett noen andre tips på forumet her og.. Får prøve meg litt frem.

Justerer dere dette mens motor er igang?

Fått tak i et lite tacometer, ettersom jeg har lest kan jeg forvente meg i overkant av 7400rpm med en 23x8 carbon prop, om jeg ikke husker helt feil? Eller er dette optimistisk..

Gleder meg til å ta maiden uansett, blir vel om en ukes tid tenker jeg..
    Først ser det vel kanskje ut til at jeg må få meg en ny lader.. for #"#%"#"&%!"-te
    Last edited by alflovvold; 21-06-10, 23:33.

Leave a comment:

• yak
    replied
    kjører du dle 55 motorn med den orginale kinapluggen ,motoren går mye bedre og jevnere med NGK plugg. mindre vibrasjoner også.
    fabrikk innstillingen av forgasseren er litt for rikt innstilt på L nålen,ved å justere den inn ca 1/8 tørn om gangen vil motoren få finere gange og mye mindre vibrasjoner

Leave a comment:

• yak
    replied
    jeg bruker Hyperion LiFe 1450 mah på tenning,flyr maaange turer uten å lade på stripa

Leave a comment:

• alflovvold
    replied
    Jeg er forøvrig fornøyd med batteriene selv, dog foreløpig pga.størrelse/vekt. I alle fall fått et godt kvalitetsintrykk.

Hvor mange turer får du tatt med dine uten å lade?

Det er nettopp et sånn program jeg ikke har! Selv om jeg leter aldri så mye.. Mulig jeg er blind?

Har forøvrig denne blant annet "genial forøvrig til mindre modeller":
    http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...Multi_Charger_

Og jammen står det ikke:
    With the Quattro4x6 youre able to balance charge a lipoly pack on Port-1 while series charging a LiFePo4 or NiMH battery on Port-2. All ports work independently of each other.

Anyone?

Leave a comment:

Working...
X