Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-Rc Extra 260 35%

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har 33%`ern av dette flyet, og kan bekrefte at hjørnelistene sprekker. Pinn firewallen rundt hele veien, så er mye gjort. Jeg limte med godt med Hysol i tillegg, og 50 blendere senere så er`n like stiv. Sa brura
    Geir

3D plane - 1D brain

Comment

Her går det smått.. venter på servoer fra tyskland. Men nå er de på bilen på vei opp

Lurer på om dere bruker no form for lakk i "mottorrummet" så ikke olje å bensin skal trekke
      seg inn i treverket?
      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
      sigpic

Comment

bruker epoxy 12min eller 30min, bland dette i litt rødsprit så du kan pensle dette på, da har du en tett overflate
        Rune Borgersen

Comment

Fader og mye rart du driver med Rune. Bygg flyet å fly!!

Bensin skal inn i forgasser og ut i enden på eksosrøret
          Last edited by anders e; 30-03-10, 19:50.

Comment

Hei. Du må legge ut noen bilder! Extra 260 er favoritten nå om dagen.

En bensinmotor griser ikke like mye som glowgreier, men det kan være greit med litt lett fuelproofing likevel.
            Tynnet epoksy eller rett og slett male motorboksen og rundtliggende treverk gjør nok susen.

Comment

Er ikke så veldig mye å ta bilder av enda. Har bare satt sammen flyet.
              Men her er i allefall noen bilder av det.

Hobbyrommet er litt midlertidig
              Attached Files
              Last edited by sub_sonic; 31-03-10, 12:47. Reason: skriveleif
              sigpic

Comment

Jeg har forsterket firewall med kullfibermatte. Kommer til å lakkere resten av motorrummet
                i samme farge. Jeg lydisolerer covling med isolasjonstape fra "gubbdagis". http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=144120584
                Det har jeg gjort på flere cowlinger med veldig godt resultat.
                Attached Files
                Karl Hans Glommen.
                Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

Hei alle mann
                  Vær så snill å forstå meg rett, det svirrer fælt i hodet nå
                  Er det plutselig om og gjøre å ha mest mulig vekt nå da. Hmmmmmm?? Forstår ikke dette
                  med forsterkning og lakkering/pensle halve flyet med lim?? Er disse flyene dårlige?? (nei da, jeg vet dem ikke er det)

Men men..............det er mye jeg ikke kan tydeligvis

Prøv og ikke hisse dere opp nå, LOL

Mvh

Comment

Hei, mann i fra Hadeland.

I forhold til orginalen har jeg fjernet noe materiale og lagt på carbonmatte. Og så blir det fint med svart motorrum, ialfall på mitt fly. Jeg modifiserer på en slik måte at det ikke blir tyngre. Isolasjonen gjør mye med lyden, så den ekstra vekta må aksepteres.
                    Off topic: 300SXèn skal også få nytt fargeskjema.
                    Karl Hans Glommen.
                    Mjøsa Modellflyklubb

Comment

Originally posted by sub_sonic View Post
                      Det er denne jeg har
                      http://hobbycity.com/hobbyking/store...idProduct=6233

Sikkert samme suppa. Men vi får satse på at det var du som var uheldig.
                      Ser flere bruker disse til regulering av spenning til tenning.
                      Bruker denne på motagerbatteri i en 30% yak. Lever jeg farlig????
                      Men det er vel ikke noe mer som kan svikte i denne enn feks. motageren eller annen elektronikk?
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"

38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

Comment

Originally posted by sub_sonic View Post
                        Er ikke så veldig mye å ta bilder av enda. Har bare satt sammen flyet.
                        Men her er i allefall noen bilder av det.

Hobbyrommet er litt midlertidig
                        Fint fly

Comment

Originally posted by Tertitten View Post
                          Bruker denne på motagerbatteri i en 30% yak. Lever jeg farlig????
                          Men det er vel ikke noe mer som kan svikte i denne enn feks. motageren eller annen elektronikk?
                          Er mange som er negative til billigelektronikk..
                          Tror ikke det er noe dåligere en mye annet!
                          sigpic

Comment

Heisan du sier at du lydisolerer inne i cowlingen med denne teipen, hvordan gjør du? og støydemper den mye?
                            Jeg ble litt overrasket vi sliter med støykrav som mange andre og hvis dette hjelper så er det jo Kanon.
                            Kjekt om du kunne legge ved noen bilder av hvordan du gjør dette?
                            Mvh
                            Svein K
                            Mvh
                            Svein K

Comment

Originally posted by Krosli View Post
                              Heisan du sier at du lydisolerer inne i cowlingen med denne teipen, hvordan gjør du? og støydemper den mye?
                              Jeg ble litt overrasket vi sliter med støykrav som mange andre og hvis dette hjelper så er det jo Kanon.
                              Kjekt om du kunne legge ved noen bilder av hvordan du gjør dette?
                              Mvh
                              Svein K
                              Med den eleminerer du (tomtønneeffekten) betraktlig på en enkel og grei måte. Det har blitt bemerket av en av profilene i IMAC at min EXTRA er lydsvak og viile vite hva jeg hadde isolert med. Jeg skal isolere 260èn med så mye som det er plass til for å se hva det resulterer i. Vekten på materialet er ikke avskrekkende i forhold til effekten.
                              Klubben vår skal arrangere et IMAC treff i månedsskiftet Juni/Juli og da skal jeg sammenligne med tilsvarende modeller.
                              Jeg skal legge ut bilder etterhvert. Resultatet blir etter min erfaring i forhold til hvor mye av motorrommet som blir isolert. Derfor skal jeg lakkere treverket slik at det blir feste for tapen. Det hadde vært fint om man hadde to ellers identiske modeller å sammenligne.
                              Karl Hans Glommen.
                              Mjøsa Modellflyklubb

Comment

Høres veldig bra ut jeg og mange flere venter nok i spenning her (",). Flott fly også du!

Svein
                                Mvh
                                Svein K

Comment

Working...
                                X