Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pilot-Rc Extra 260 35%

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg isolerte "panseret" for å se hvor mye ekstra vekt det blir. Vektøkning panser 19,5 gr. så jeg antar at det dreier seg om tilsammen ca 50 gr. Ved å bruke HS-5245 MG servoer på gass/choke http://www.servocity.com/html/hs-524...ital_mini.html så er vektøkingen innspart. Med å skifte til Mejslic spinner, så spares også noen gr. Medfølgende spinner er forøvrig for 2 bladet propell.
    Attached Files
    Karl Hans Glommen.
    Mjøsa Modellflyklubb

    Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

    Comment


    • #32
      Originally posted by sub_sonic View Post
      Noen som har erfaring med dette flyet?
      noe jeg trenger å være obs på under montering?
      Geir Olav
      Hva slags motor skal du bruke i din? Ser at du har en boxer liggende.
      Det må "skreddersyes" headere, da rommet for cannisterene er litt for smalt til rette headere. Det er ingen andre feller på flyet etter hva jeg kan se så langt. Jeg har fått gjort litt mer i kveld (natt) men det er lenge til at stripa blir snøbar.
      Attached Files
      Karl Hans Glommen.
      Mjøsa Modellflyklubb

      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

      Comment


      • #33
        Hei... Har kjøpt en DLE111 som skal brukes.

        Kjøpte bend av martinsen når han var på fagernes før påske. Men fikk feil..
        Så skal inn til martinsen å bytte dem i rette med flexibend.. Skulle tro det
        kom til å gå?
        GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
        sigpic



        Comment


        • #34
          Det ser ikke ut til at Yusa lager rette flexibend. Skal se om noen andre produsenter har.
          http://www.jperkinsdistribution.co.u...t=86&cat=Pipes & manifolds&Navmain=Engines
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment


          • #35
            Om ikke så har jeg mulighet til å TIG sveise bendene.
            For det er vel ikke noe vits å prøve å bøye så mye?
            GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
            sigpic



            Comment


            • #36
              Krumshied har ferdige bend til DA 50/100. Har sett på Yusa som Martinsen har, og de passer til DA så da skulle vel Krumshied sine passe på DL.
              524755 KS-ComfortMount ABF-Krümmer mit zwei Biegezonen Durchm. (ext.) 25 mm
              3W 60, 3W 120 B2, DA 50, DA 100 B2, ZDZ 50, ZDZ 100 B2, 3W 65i, 3W 130i B2, 3W 70i 59,00 EUR
              (49,5
              Attached Files
              Karl Hans Glommen.
              Mjøsa Modellflyklubb

              Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

              Comment


              • #37
                Med mindre material kvaliteten på flexibend har blitt forbedret, så er ikke flexi bend veien å gå. Grunnet "flex'n" så er godset så tynt i radiusen at det etter en tid rakner og går av. Ville mye heller ha fått tak i eksos deler fra KS, og sølvloddet disse til perfekt fit. Mye bedre løsning på lang sikt. Eksos som plundrer er noe skikkelig dritt, og skaper bare masse irritasjon
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

                Comment


                • #38
                  Til DL får du denne http://www.airmedia.se/index.php?act...&productId=729
                  Karl Hans Glommen.
                  Mjøsa Modellflyklubb

                  Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                  Comment


                  • #39
                    ok... kanskje jeg skal gå for KS.
                    Men ser affa som bygde en pilotrc yak 2,7m brukte vanlige benn.
                    Måtte bare varme å tilpasse.

                    http://www.modellflynytt.no/showthre...light=pilot+rc
                    post #32.

                    Men er kanskje breiere "brønn" til cannistere på den?
                    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                    sigpic



                    Comment


                    • #40
                      med dette settet fra krumscheid burde jeg hå muligheter til å få det riktig vell?

                      noen som vet hvor mye frakt og hvor kjapt krumscheid sender varene?
                      Attached Files
                      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                      sigpic



                      Comment


                      • #41
                        En mulighet til: http://www.mtw-daempfer.de/index.php...id/9/Itemid/70
                        Men når du har mulighet til å sølvlodde selv er like bra å kjøpe et sett fra KS. Jeg må bare bøye rørene for å få samlet dem litt bak motoren.
                        Karl Hans Glommen.
                        Mjøsa Modellflyklubb

                        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                        Comment


                        • #42
                          hei igjen!

                          Driver og skal bestille fra Krumscheid. Ser at prisene står plus vat.
                          Er det den tyske momsen? Som ikke vi trenger å betale?
                          GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                          sigpic



                          Comment


                          • #43
                            Kjøp hos DA i USA,rask frakt og god sevice, samme pris.
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • #44
                              Da var maiden unnagjort. Gikk over all forventning

                              Et lite spm. På forgasseren sitter det en nippel (DLE111) på "baklokket". Denne kommer det
                              litt olje ut fra. Griser veldig til. Prøvde å sette på en slange på denne, for å få oljen ut av flyet.
                              Men med slange på, fikk jeg ikke opp turtall på motoren. Noen som hvet hvorfor? og hva jeg kan
                              gjøre?

                              Var også ganske bra med støy fra propellen. Bruker Vess 28b. Noen som vet om et bra alternativ?
                              Attached Files
                              Last edited by sub_sonic; 09-06-10, 16:17.
                              GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
                              sigpic



                              Comment


                              • #45
                                du kan bytte forgasser min dle 111 har en annen forgasser uten den nippelen
                                dlenginesaustralia.com har den forgasseren som sitter på min dle 111
                                eller du kan prøve med en veldig kort slange lagt inn mot choke spjeldet sånn at motoren suger inn oljen,men det må du teste om motoren vil gå som normalt på bakken i alle turtall områder før du flyr med den patenten.

                                Comment

                                Working...
                                X