Jeg isolerte "panseret" for å se hvor mye ekstra vekt det blir. Vektøkning panser 19,5 gr. så jeg antar at det dreier seg om tilsammen ca 50 gr. Ved å bruke HS-5245 MG servoer på gass/choke http://www.servocity.com/html/hs-524...ital_mini.html så er vektøkingen innspart. Med å skifte til Mejslic spinner, så spares også noen gr. Medfølgende spinner er forøvrig for 2 bladet propell.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pilot-Rc Extra 260 35%
Collapse
X
-
Originally posted by sub_sonic View PostNoen som har erfaring med dette flyet?
noe jeg trenger å være obs på under montering?
Geir Olav
Det må "skreddersyes" headere, da rommet for cannisterene er litt for smalt til rette headere. Det er ingen andre feller på flyet etter hva jeg kan se så langt. Jeg har fått gjort litt mer i kveld (natt) men det er lenge til at stripa blir snøbar.Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.
Comment
-
-
Det ser ikke ut til at Yusa lager rette flexibend. Skal se om noen andre produsenter har.
http://www.jperkinsdistribution.co.u...t=86&cat=Pipes & manifolds&Navmain=EnginesKarl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.
Comment
-
Krumshied har ferdige bend til DA 50/100. Har sett på Yusa som Martinsen har, og de passer til DA så da skulle vel Krumshied sine passe på DL.
524755 KS-ComfortMount ABF-Krümmer mit zwei Biegezonen Durchm. (ext.) 25 mm
3W 60, 3W 120 B2, DA 50, DA 100 B2, ZDZ 50, ZDZ 100 B2, 3W 65i, 3W 130i B2, 3W 70i 59,00 EUR
(49,5Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.
Comment
-
Med mindre material kvaliteten på flexibend har blitt forbedret, så er ikke flexi bend veien å gå. Grunnet "flex'n" så er godset så tynt i radiusen at det etter en tid rakner og går av. Ville mye heller ha fått tak i eksos deler fra KS, og sølvloddet disse til perfekt fit. Mye bedre løsning på lang sikt. Eksos som plundrer er noe skikkelig dritt, og skaper bare masse irritasjonKnut Erik
But it flies, so who cares??
www.torqueroller.com
Steikje galen
www.skalamodellflyklubb.no
www.teamflyingcircus.com
Comment
-
Til DL får du denne http://www.airmedia.se/index.php?act...&productId=729Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.
Comment
-
ok... kanskje jeg skal gå for KS.
Men ser affa som bygde en pilotrc yak 2,7m brukte vanlige benn.
Måtte bare varme å tilpasse.
http://www.modellflynytt.no/showthre...light=pilot+rc
post #32.
Men er kanskje breiere "brønn" til cannistere på den?
Comment
-
En mulighet til: http://www.mtw-daempfer.de/index.php...id/9/Itemid/70
Men når du har mulighet til å sølvlodde selv er like bra å kjøpe et sett fra KS. Jeg må bare bøye rørene for å få samlet dem litt bak motoren.Karl Hans Glommen.
Mjøsa Modellflyklubb
Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.
Comment
-
Kjøp hos DA i USA,rask frakt og god sevice, samme pris.Knut Erik
But it flies, so who cares??
www.torqueroller.com
Steikje galen
www.skalamodellflyklubb.no
www.teamflyingcircus.com
Comment
-
Da var maiden unnagjort. Gikk over all forventning
Et lite spm. På forgasseren sitter det en nippel (DLE111) på "baklokket". Denne kommer det
litt olje ut fra. Griser veldig til. Prøvde å sette på en slange på denne, for å få oljen ut av flyet.
Men med slange på, fikk jeg ikke opp turtall på motoren. Noen som hvet hvorfor? og hva jeg kan
gjøre?
Var også ganske bra med støy fra propellen. Bruker Vess 28b. Noen som vet om et bra alternativ?Last edited by sub_sonic; 09-06-10, 16:17.
Comment
-
du kan bytte forgasser min dle 111 har en annen forgasser uten den nippelen
dlenginesaustralia.com har den forgasseren som sitter på min dle 111
eller du kan prøve med en veldig kort slange lagt inn mot choke spjeldet sånn at motoren suger inn oljen,men det må du teste om motoren vil gå som normalt på bakken i alle turtall områder før du flyr med den patenten.
Comment
Comment