If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Ok, får begynne jeg da.
Kvaliteten er jo helt knall.
Modellen er klargjort for montering av DA/DLE med lasermerker til bolter. Se bilde.
Canister/pipe tunnel.
Kommer med pilot og instrumentpanel, vingeposer, stab-poser og canopy beskytter.
Det er også carbon vinge/stabrør.
Jeg skal bruke/prøve en dle-55
Hitec TG servor
Fromeco brytere
sanyo batterier. Et 6v og et 4,8v.
Og selvfølgelig ikke den orginale bråkepotta. Det blir pittspotte eller pipe.
Affa skal få ta seg av forklaringer og metoder som lønner seg, men jeg legger ved noen monteringsbilder. Håper det er greit Alf.
Har hengslet høyderorene og montert rorhorn, også på sideroret
Jeg monterte halehjulsbraketten for at flyet ikke skulle stå på sideroret når mens hengslingen tørket.
Se om jeg får tatt vingene i kveld også. Men må jo se litt på OL
Er det greie trainer utslag? Eller.....................................?
Dette ser lekkert ut, Anders.
Synes utslaget var litt lite, du klarer sikkert mer om du høvler vinkelen i hengsle linja litt skarpere.
En ting jeg ikke skjønner, men mulig det er en grei forklaring på det er; hvorfor er det to streker i motorboksen som viser hvor motoren skal stå sideveien? Dette var det på 55% Ultimaten min også, men der var det ingen av dem som stemte uansett da.
Ellers så er jo Edge noe jeg har stor tro på, så jeg må nok bestille meg en sånn jeg også. Får jo tilbake noen penger fra USA siden den handelen skar seg, så da kan jeg vel bestille en. Må bare vente og se hvordan den SCUSE motoren din funker. Tipper den er hvassere enn DLE'n.
Nei, får vel krype under dyna bak ræva til kjerringa, er varmt der på denne årstida.
Snakkes.
Den venstre streken markerer vel senter på motorboksen og den høyre markerer senter på motorfestet så propaksel kommer ut i senter på cowlingen. Det stemte til og med på min Protech Extra....
Dette ser lekkert ut, Anders.
Synes utslaget var litt lite, du klarer sikkert mer om du høvler vinkelen i hengsle linja litt skarpere.
En ting jeg ikke skjønner, men mulig det er en grei forklaring på det er; hvorfor er det to streker i motorboksen som viser hvor motoren skal stå sideveien? Dette var det på 55% Ultimaten min også, men der var det ingen av dem som stemte uansett da.
Ellers så er jo Edge noe jeg har stor tro på, så jeg må nok bestille meg en sånn jeg også. Får jo tilbake noen penger fra USA siden den handelen skar seg, så da kan jeg vel bestille en. Må bare vente og se hvordan den SCUSE motoren din funker. Tipper den er hvassere enn DLE'n.
Nei, får vel krype under dyna bak ræva til kjerringa, er varmt der på denne årstida.
Snakkes.
Sikkert som Per sier, men bryr meg egentlig ikke bare bolthullene passer.
Som ef sier: hullene er tilpasset DA/DLE. Blir vel mest vingling med denne uannsett.
(skal sjekke dette når jeg monterer motor i morgen)
Skal ta tak i det etterhvert, men monterer først den elektriske EF Extra 78".
Snart ferdig og kommer bilder snart.
her litt bilder fra min Edge oppakking. STrøken modell og løsninger. EF gjør gode ARF, det er det ingen tvil om. Alle åpninger etc er ferdig fjernet med film og sikret langs kantene. Strøkent!
Det eneste som er gjort på min er å lime på plass alle ror da jeg tok det i samme omgang som Extraen
Attached Files
____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
Har gjort ferdig vingene og montert pull-pull(sideroret), og som dere ser på det ene bilde så dro jeg wiren på ene siden galt. Så ikke det før jeg var ferdig, og det var noe drit og ordne opp i Så OBS OBS!
Har begynt med motor og gasstag ettesom jeg venter på servoarmer til høyderor.
Det blir mtw pipe på denne.
Comment