Ser du får god utnyttelse av den nye Hi-Ace'n, godt du trengte den til hyttebyggingen hehe
Skikkelig flott modell og gleder meg til å følge med på tråden videre...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Monteringsblogg: EF Edge 88"
Collapse
X
-
Skal ta tak i det etterhvert, men monterer først den elektriske EF Extra 78".
Snart ferdig og kommer bilder snart.
her litt bilder fra min Edge oppakking. STrøken modell og løsninger. EF gjør gode ARF, det er det ingen tvil om. Alle åpninger etc er ferdig fjernet med film og sikret langs kantene. Strøkent!
Det eneste som er gjort på min er å lime på plass alle ror da jeg tok det i samme omgang som Extraen
Leave a comment:
-
Originally posted by Eagle View PostDette ser lekkert ut, Anders.
Synes utslaget var litt lite, du klarer sikkert mer om du høvler vinkelen i hengsle linja litt skarpere.
En ting jeg ikke skjønner, men mulig det er en grei forklaring på det er; hvorfor er det to streker i motorboksen som viser hvor motoren skal stå sideveien? Dette var det på 55% Ultimaten min også, men der var det ingen av dem som stemte uansett da.
Ellers så er jo Edge noe jeg har stor tro på, så jeg må nok bestille meg en sånn jeg også. Får jo tilbake noen penger fra USA siden den handelen skar seg, så da kan jeg vel bestille en. Må bare vente og se hvordan den SCUSE motoren din funker. Tipper den er hvassere enn DLE'n.
Nei, får vel krype under dyna bak ræva til kjerringa, er varmt der på denne årstida.
Snakkes.
Som ef sier: hullene er tilpasset DA/DLE. Blir vel mest vingling med denne uannsett.
(skal sjekke dette når jeg monterer motor i morgen)Last edited by anders e; 20-02-10, 11:44.
Leave a comment:
-
Den venstre streken markerer vel senter på motorboksen og den høyre markerer senter på motorfestet så propaksel kommer ut i senter på cowlingen. Det stemte til og med på min Protech Extra....
Leave a comment:
-
Dette ser lekkert ut, Anders.
Synes utslaget var litt lite, du klarer sikkert mer om du høvler vinkelen i hengsle linja litt skarpere.
En ting jeg ikke skjønner, men mulig det er en grei forklaring på det er; hvorfor er det to streker i motorboksen som viser hvor motoren skal stå sideveien? Dette var det på 55% Ultimaten min også, men der var det ingen av dem som stemte uansett da.
Ellers så er jo Edge noe jeg har stor tro på, så jeg må nok bestille meg en sånn jeg også. Får jo tilbake noen penger fra USA siden den handelen skar seg, så da kan jeg vel bestille en. Må bare vente og se hvordan den SCUSE motoren din funker. Tipper den er hvassere enn DLE'n.
Nei, får vel krype under dyna bak ræva til kjerringa, er varmt der på denne årstida.
Snakkes.
Leave a comment:
-
Affa skal få ta seg av forklaringer og metoder som lønner seg, men jeg legger ved noen monteringsbilder. Håper det er greit Alf.
Har hengslet høyderorene og montert rorhorn, også på sideroret
Jeg monterte halehjulsbraketten for at flyet ikke skulle stå på sideroret når mens hengslingen tørket.
Se om jeg får tatt vingene i kveld også. Men må jo se litt på OL
Er det greie trainer utslag? Eller.....................................?Last edited by anders e; 19-02-10, 21:34.
Leave a comment:
-
Vekta på min vekt er 4,825 kg med hardware i poser.
uten pilot/instrument.
Leave a comment:
-
Ok, får begynne jeg da.
Kvaliteten er jo helt knall.
Modellen er klargjort for montering av DA/DLE med lasermerker til bolter. Se bilde.
Canister/pipe tunnel.
Kommer med pilot og instrumentpanel, vingeposer, stab-poser og canopy beskytter.
Det er også carbon vinge/stabrør.
Jeg skal bruke/prøve en dle-55
Hitec TG servor
Fromeco brytere
sanyo batterier. Et 6v og et 4,8v.
Og selvfølgelig ikke den orginale bråkepotta. Det blir pittspotte eller pipe.
Veier fly/hardware etterpå.
Leave a comment:
-
Monteringsblogg: EF Edge 88"
Monteringsblogg på dette utstyret:
ExtremeFlight RC Edge 50cc fra Autopartner - (MFN) ModellflyNytt.noTags: None
Leave a comment: