Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monteringsblogg: EF Edge 88"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Min Edge vil nok ta en del tid, men har fått motor, servoer og cut-off i hus.
    La merke til at EF hadde gjort bra jobb med forsterkinger til understellet. Aluvinkel helt fram til firewall

    Og HS-7955 er en virkelig hårete servo, kan heller ikke finne en tøddel av slakk noe sted...

    Lurer litt på de nye Hitec HV-servoene, som er beregnet på 2S LiPo. Noen av dere som vet om de mister mye torque og speed om man kjører et regulert 6volt-opplegg på dem? Ser for meg at det kan være smart å begynne å bruke dem, siden det aner meg at framtidas mottakerbatterier blir 2S LiPo uregulert. Bare der kommer flere HV-servoer på markedet

    Et spørsmål til; hvor "svak" kan servoene til høyderorene være uten at det blir for smått? Er det tilrådelig å bruke så lite som 5-6 kilo digitalservoer eller er det nødvendig med 9-10 kilo? Lurer siden jeg har en bråte med nye digitalservoer på 5-6 kilo, og håpet de kunne brukes i halen på Bellaen min, Hectoren, en 78" Extra osv. Og evt Edgen, men der har jeg noen 10-kiloers saker klare.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #32
      Vi monterte inn Hitec 7950SH (Highvolt) på 50% Bill Hemple Edgen. De er sinnsykt raske på 7.2 volt, og blir vel hakket hvassere på 7.4.
      Det er mange som kommer med HV servoer nå, Turnigy har til og med en som er beregnet for 3 celler Lipo. Dem skal jeg ha i 56% Yak'n. De er på vei fra Kina.

      Ang om servoen blir treig og svak med mindre volt enn anbefalt, så tror jeg det unasett skal gå helt fint. Men, trenger man egentlig 35 kg servoer på 50cc maskiner?? Synes det hele tar mer og mer av.

      Problemet med HV er vel at somme mottakere ikke støtter 2 celler. Men dette er det skrvet mye om, så det er ikke noe problem å lage til et opplegg selv. Jeg bruker SmartFly EQ10, denne tåler 8.4 v rett inn, og kjører da det samme ut til servoene, og regulert 5 volt til mottaker. Så der er man safe uansett.
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • #33
        Originally posted by affa View Post
        Blir trangt mellom gasservo og cannister kunne jeg se på min også. Er du happy med å ha de få millimetrene med klaring?

        Tror jeg skal flytte hele servoen litt unna.....
        Ja det er trangt. Men jeg løfter den bare litt.

        Comment


        • #34
          Har kommet over noen heavy-duty brytere.
          Syns dem er drittøffe jeg, så tror jeg kommer til å bytte.
          Kan også brukes til både servo og tenning eller 2 batt til servor.
          Attached Files

          Comment


          • #35
            Originally posted by anders e View Post
            Har kommet over noen heavy-duty brytere.
            Gode Toggle switcher, nesten som å komme på jobb å fly gamle Boeinger....

            Hvor finnes de?
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #36
              Her: RC Decals, Radio Controlled Model Airplane Graphics - B and E Graphix
              Får på lager om en uke.

              Morsomt at dem vekker minner

              Comment


              • #37
                Jøsses det var sexy gadgets Anders Sånne brytere bare må man bestille noen av så snart de er på lager igjen.

                Eagle: blir ikke noen 35-kilos saker i mine 50cm maskiner enda Tror det blir 7985MG i halen på Edgen, evt 5625. Eller... får se i servokassa mi.
                Men nysgjerrig på om disse nye HV-servoene mister drastisk med krefter under 6V...
                Som f.eks 7954SH, som skal være 29kg på 7,4V, og 24kg på 6,0V. Kan man forvente 18-20 kilo ved 5V, eller vil torquen avta mer drastisk? De er jo rimeligere enn 7955, men de er tunge da.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #38
                  Dette med torquen er umulig å si, uten å teste, men d går jo an å teste med manuelle vekter og noe å måle amp med. Så ser du hva du klarer å dra av kg uten å koke servoen.
                  En kompis av meg testa en HD 9150 MG, han skrudde den på veggen, knyttet en sterk sene til servoarmen og ned i en 15 kgs treningsmanual. Så satte han et ampermeter mellom servo batteri og startet opp. Servoen dro lett 15 kg, og den var aldri over 3 amp.

                  Tror nok at 5985 er et fornuftig valg. Jeg har brukt det på min gamle H9 Ultimate, og de gav nok krefter der.
                  På min nye Ultimate nå skal jeg bruke 5955TG, en på hver vinge, 2 på sideror og 5985 på høyderora. Det bør også gå helt fint.
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #39
                    Litt graphix også.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #40
                      Veide den i dag med litt over halv tank bensin (0,75l tank) . ca 8kg.
                      Bør vel da være + - 7,5kg tom med pilot nimh batt og tunepipe. Syns det var bra jeg.

                      Men så lenge flyet flyr suverent betyr vel ikke vekta så mye. Ikke for meg i hvertfall
                      Last edited by anders e; 27-03-10, 11:14.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by anders e View Post
                        Veide den i dag med litt over halv tank bensin (0,75l tank) . ca 8kg.
                        Bør vel da være + - 7,5kg tom med pilot nimh batt og tunepipe. Syns det var bra jeg.

                        Men så lenge flyet flyr suverent betyr vel ikke vekta så mye. Ikke for meg i hvertfall
                        Skal du selge den allt. Ser den ligger på Rcmarked, synn du ikke bestemte deg før da hadde jeg kjøpt den
                        BOOMA Intelliswitch

                        Odd A Eriksen

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by xxl View Post
                          Skal du selge den allt. Ser den ligger på Rcmarked, synn du ikke bestemte deg før da hadde jeg kjøpt den
                          Nei, tja. Har nye prosjekter på gang. Men vi får se Jeg må ikke selge den.
                          Egde'n er jo helt rå!!!!!!!!! Har ikke flydd den mye, men begynner å se hva den er god for.

                          Comment


                          • #43
                            Håpa du skulle beholde den til vi fikk se en aw vs ef raport
                            BOOMA Intelliswitch

                            Odd A Eriksen

                            Comment


                            • #44
                              Vi får til det. Aw'n begynte eieren på i går, så jeg skal innom i morgen
                              å hjelpe til med programering og div. Vi håper å fly den på mandag

                              Comment


                              • #45
                                Er lite plater etc til å montere batterier og mottaker mot. Har du ett bilde hvordan du løste det på din?
                                ____________________________
                                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                                Comment

                                Working...
                                X