Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering - Hangar 9 - Pulse XT 40 EP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • joo
    replied
    Ser ut som en "walk in the park" ja. Virkelig ARF.
    Bare vær forsiktig med det tynne lynlimet til hengslene, det har en lei tendens til å havne flere plasser enn det skal, ikke spør hvorfor jeg nevner det...

    Leave a comment:


  • E&E
    replied
    Hale

    Halefinne og horisontal stabilisator (bakvinge) med respektive ror kan enkelt skrues fast til kroppen. De kan og limes men jeg velger å skru de fast foreløbig. En ting jeg må gjøre er å gå over hele flyet med varmluftpistol og betrekningsjern. Det har blitt litt laust i skinnet endel plasser.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • E&E
    replied
    Motor

    Motoren ble skrudd fast med medfølgende standoffs og skruer. Mere er det vel ikke å si om det....
    Attached Files

    Leave a comment:


  • E&E
    replied
    Installasjon av elektronikken

    Hele dette flyet er egentlig plug-and-play. Stort sett alt av hull er ferdig borret og med islagsmuttrer på baksiden. Hull til servoer må selvsagt forborres selv og jeg brukte litt tynn ca for å forsterke hullene. ESC plasserte jeg i rommet over batteriet. Håper at luftinga blir god nok. I batterirommet skal det inn et brett som batteriet ligger på. Sattelitten til AR 7000-mottageren plasserte jeg i cockpiten som nakkestøtte til piloten (hvis jeg finner en som passer).
    Attached Files

    Leave a comment:


  • E&E
    replied
    Vinger

    Da har jeg begynt monteringen av flyet. Vingene er todelt noe som forenkler transporten og lagring. Rør i midten, tapper i forkant og skruer i bakkant er det som holder vingene sammen. Alle ror må hengsles med medfølgende ca-hengsler. Sporene til hengslene er ferdig laget, så det er kun sentrering og liming som må gjøres. Installasjon av servoer var rett inn i vingen, tilpasse litt på lengden av støtstanga, og skru på link. Rorhorn må selvsagt og skrues fast. Forlengelsesledning til servoen må tres på plass og det ligger tråd ferdig i vingen så det gikk greit.
    Attached Files
    Last edited by E&E; 26-03-10, 12:58. Reason: litt redigering

    Leave a comment:


  • E&E
    replied
    Batteriluke

    Har tatt en titt på flyet i dag. Batteriluke er ferdig med hake i forkant og magneter i bakkant. Ellers er det islagsmuttre omtrent overalt der det skal settes i en skrue. Brett for batteriet er også ferdig tilpasset og muttre er på plass på baksiden.

    Å flere bilder følger...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • E&E
    replied
    Takk for kommentarer og tips.

    Linjene var noe jeg og falt for og da flyet hadde fått gode skussmål rundt om ble det et slikt et. Litt spennende at det finns i 5 forskjellige størrelser.

    Ang batteriluke er jeg faktisk ikke helt sikker. Jeg vil tro det er klargjort med luke, da det er komplett med avstandsstykker for elmotor. Det er også med motorbukk og tank for glowmotor, men det vises ikke på bildene da jeg hadde plukket det ut av eska. Er bortreist i helga så det får vi komme tilbake til på mandag.

    Takk for tipset om halehjulet. Skjønner hva du skriver om høyderoret da det er ganske store motvekter der. Stripa jeg flyr på er vanligvis godt klippet men det kan være litt ujevnt noen ganger. Får være på utkikk etter halehjul.

    Leave a comment:


  • AudunT
    replied
    Godt valg!

    Jeg hadde denne som første store elektrofly for noen år siden, og er fortsatt ett av to fly jeg angrer på at jeg har solgt.

    Jeg hadde samme motor, batterier og servoer som du bruker, og det fungerte meget godt. Om jeg ikke husker feil var en 13x6 anbefalt, men en 13x8 var en bedre proppell til oppsettet.

    Bakkeklaringen til proppellen var litt lav på lengre enn nyklipt gress, men ikke verre enn at eneste problem var grønne tupper på proppellen. Ett litt større problem er et veldig lavt halehjulsopplegg, og lange "motvekter" på høyderoret, som gjorde att høyderoret måtte repareres ett par tre ganger. Jeg anbefaler å bytte til ett høyere halehjulsopplegg, eksempelvis noe fra sullivan, vil spare deg for endel arbeid i fremtiden.

    Flyegenskapene på flyet er helt fantastiske, veldig lett å fly, stort hastighetsspekter, og ikke minst fantastiske knife edges! Fullt sideror full gass gir en rask og rett knife edge som er mye mer imponerende enn slow motionsakene man får til med 3D fly.

    Som sagt ett meget godt valg, lykke til med flyet!

    Leave a comment:


  • joo
    replied
    Klassiske pene linjer
    Er der klart med batteriluke, eller må du gjøre noen modifikasjoner tror du?

    Leave a comment:


  • E&E
    started a topic Montering - Hangar 9 - Pulse XT 40 EP

    Montering - Hangar 9 - Pulse XT 40 EP

    Da er tiden kommet for min første monteringsblogg. Syntes denne tråden til anders e var en innertier. Derfor tenkte jeg at jeg kan bidra med mitt. Det blir noen ord og bilder av monteringen av en H9 Pulse XT 40. Kort info om flyet:
    -Lavvinget sports/kosefly
    -Klargjort for glow og elektrisk motor
    -vingespenn 154cm
    -vekt 2,1-2,3 EP / 2,5-2,8 GP (tomvekt)

    Jeg skal utstyre flyet med følgende:

    -4x Spektrum DS821 servoer
    -Spektrum AR7000 mottager
    -E-Flite Power 46 motor
    -Turnigy Plush 80A ESC
    -4S 3700mAh batterier (Flightpower EVO25 for øyeblikket)

    Jeg har tidligere satt sammen en 4-5 standard ARF sett og 3 Elapor / Arcel sett. Så aner dere litt om erfaringsnivået mitt.....

    Settet ser veldig bra ut. Alt er pakket i plastposer som er tapet fast i kartongen. Løse deler er lagt i egne rom i esken. Det er heller ikke rom for at noe skal ligge å slenge i eska. Transportskade unngikk jeg enkelt, hadde eska i skiboksen hjemover fra fjorårets ferietur som gikk bla til Tyskland.

    Nok snakk, bilder følger.
    Attached Files
Working...
X