Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mig 15 prosjekt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• skoolsen
    replied
    Takk.
    Er meget fornøyd med telemetrien, du kan koble mottaker og sensorer til pc eller Multimate og justere verdier og alarmer.
    Har kjøpt alt her: http://www.hobbydirekt.de/Graupner/M...::800_897.html

Leave a comment:

• Nitro
    replied
    Gratulerer med "maiden" av tøff hjemmebygget modell!
    Har selv en Multiplex Evo 9 jeg tenker å konvertere til m-link. Kan jeg spørre om hvor du handlet mottakere til m-link?
    Er du fornøyd med telemetrien?

Leave a comment:

• skoolsen
    replied
    Jomfrutur foretatt,
    Gikk veldig bra. Vindstille kl 08.00 på Jarlsberg i dag.
    Take off gikk nesten av seg selv, trengte litt høyderor trim, ellers gikk den som på skinner.
    Litt uheldig med det hjemmelagede hjulopphenget under landing, ene hjulet datt av, hadde brukt for dårlig sikrings tråd.
    Men ingen skade skjedd, bare noen riper.
    Flytid timeren satte jeg til 3 min, og landet deretter med en gang. Har ladet batteriene nå og fikk inn 2250mha. (turnigy 3s 4000mha)
    Meste parten av tiden hadde jeg 3/4 throthle, Så fly tiden er ikke akkurat lang, men er som forventet.

Leave a comment:

• chewbaca
    replied
    Imponerende !! B) Både tempo og resultat .

Gleder oss til å høyre rapport fra maiden ..

Leave a comment:

• skoolsen
    replied
    Oppdatering!

Har testet motor oppsett, 86A, 3840W ,43V,
    Byttet ut Haoye rotoren med en Turbax rotor, Regulatoren er stilt inn på hard start og lav timing.
    Har fått Multiplex 9 kanals M-Link motager og Volt sensor, Full telemetri viser mottager spenning og drivbatterispenning, Du kan selv sette alarmer på spennings nivåer,

Har trekt med betrekning fra HobbyKing, veldig bra faktiskt, sitter godt og er lett å strekke, Holdbarheten vil vise seg.
    Snart jomfrutur, håper det går bra og ikke bare blir med den ene turen hehe...
    Attached Files

Leave a comment:

• skoolsen
    replied
    Her er fler bilder, holder på med retractene, vanskelig å finne harde nok fjærer til hjulopphenget.
    Attached Files

Leave a comment:

• Flyfreaken
    replied
    Hei, ser de på hobbycity har en 10cm mindre f-86 og det er jo av samma ulla, den veide 3,5 kg. HC sin er en fomie og de er vei litt lettære, så din ska kanskje veie så mye. Hør med flere jeg har ikke så god greie på det, får håpe du fikk no ut av svaret mitt
    PS: tøft prosjekt.

Leave a comment:

• skoolsen
    replied
    Ferdig med plankingen, total vekten ser ut til å komme på mellom 5,5 og 6 kg, vet ikke om det er greit for dette flyet noen som har peil? (1,5m vingespenn og lengde )
    Har prøvd å ballansere med alt utstyr i, og det ser lovende ut, kan flytte på batteriene for å justere.
    Attached Files

Leave a comment:

• skoolsen
    replied
    Har fått inn thrust tube av tynn plastik, kobblet høyderor, måtte gi opp sullivan flex rørene, det ble for mye slark.
    Håper ikke denne løsningen gjør at det blir problemer med ballanseringen.
    Holder nå på med sideroret, litt knotete med den delen mellom rorene.
    Attached Files

Leave a comment:

• Sniper
    replied
    Utrolig flott prosjekt

Leave a comment:

• skoolsen
    replied
    Takk. Regner med 5-6 kg, drivpakke veier 2,5 med 9s 4000 batterier, med mulighet for 12s, håper på mer enn ett minnuts flytid hehe....
    Watt veit jeg ikke ennå men 4-6000 kanskje, skal måle når alt er klart for start av motor i fly.
    Er ikke noe flink på elektro, så dette er et prøve og feile prosjekt.
    Attached Files

Leave a comment:

• gadyrdal
    replied
    Det der ser meget bra ut

Tror jeg må fortsette planene om en Zirolli F9F Panther med EDF....

Blir gøy å se fortsettelsen

Leave a comment:

• joo
    replied
    Du skal vel ikke dytte inn 7000W+ der?
    Hva regner du med som AUW?

Ser ut som pent håndverk de delene du lager

Leave a comment:

• skoolsen
    replied
    Har begynt på kroppen, her er noen bilder.
    Attached Files

Leave a comment:

• kimhey
    replied
    Flott å se årntli balsabygging!

Leave a comment:

Working...
X