Announcement

Collapse
No announcement yet.

GP Ultimate 40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    da ble det helt hvitt med kun navnet på flyet. reneste ultimaten jeg har sett så langt iallefall. fargemessig
    Attached Files
    Last edited by GTI20; 22-08-10, 20:10.
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #17
      Gratulerer

      Når blir jomfruturen?
      Magnar Schou Olsen

      Comment


      • #18
        når jeg finner et offer som er villig til å ta den opp..
        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
        carl goldberg ultimate
        DJI S900
        piper pawnie el kjærre


        Futaba 14SG
        diverse epp tjafs
        Per-Egil Furuseth

        Comment


        • #19
          Haha... Jeg tar'n! ..

          Neida... Få AndersE til å gjøre det, for da veit du umiddelbart om alt funker!

          Artig at du valgte plain hvit. Ikke mange som gjør dét.
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #20
            Denne tar du bare opp selv

            Hvilket maskineri har du beæret den med? Jeg fløy min på en .75 firtakt, men den ble forholdsvis tung og måtte ha litt fart under landing. Ellers er dette en Acro, ingen superlett 3D, så litt fart må den ha, i alle fall til du blir kjent med den. Understellet er veldig mykt, og du må gi den litt mer høyderor enn ut fra manualen

            Lykke til!
            Kenneth Davidsen

            Comment


            • #21
              Heisann. Jeg vurderer å bestille meg dette flyet men lurer på en ting. Hvordan er den å bygge? Har kun bygd 1 kit før.
              Og så lurte jeg på om du måtte måle og sjekke incidence på vingene? Har ikke icidence meter, og det koster 500 kr å kjøpe hehe.

              Comment


              • #22
                Originally posted by surpass View Post
                Heisann. Jeg vurderer å bestille meg dette flyet men lurer på en ting. Hvordan er den å bygge? Har kun bygd 1 kit før.
                Og så lurte jeg på om du måtte måle og sjekke incidence på vingene? Har ikke icidence meter, og det koster 500 kr å kjøpe hehe.
                Det tok jeg på øyemål. og håper det holder ser iallefall rett ut.. helt greit fly å bygge. jeg bygde denne på en helg.. borsett fra trekkinga da.. bare pass på å følge blueprinten byggetegningen nøye. og bruk trelim mest mulig isteden for CA lim. lettere å pusse og lettere å holde orden på lungene. bare et råd. Og siste råd. når du legger ut tegningen på byggebordet eller lignende. dekk hele tegningen med klar bred pakketape. mye lettere beholde tegningene fine.. Eneste stedet jeg vet de har igjen en slik nå er elefun og de har 1 stk.. Noe mere du lurer på så bare rop ut..
                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                carl goldberg ultimate
                DJI S900
                piper pawnie el kjærre


                Futaba 14SG
                diverse epp tjafs
                Per-Egil Furuseth

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Krazy-K View Post
                  Denne tar du bare opp selv

                  Hvilket maskineri har du beæret den med? Jeg fløy min på en .75 firtakt, men den ble forholdsvis tung og måtte ha litt fart under landing. Ellers er dette en Acro, ingen superlett 3D, så litt fart må den ha, i alle fall til du blir kjent med den. Understellet er veldig mykt, og du må gi den litt mer høyderor enn ut fra manualen

                  Lykke til!
                  Hehe er ikke så erfaren pilot at jeg tar maiden flight selv.. liker at de som kan sakene sine prøver først. går det til H da så var flyet satt opp eller bygd galt.. har valget mellom 46 eller 56 2 takt. har foreløpig satt inn 46 motoren..som manualen anbefaler..
                  syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                  carl goldberg ultimate
                  DJI S900
                  piper pawnie el kjærre


                  Futaba 14SG
                  diverse epp tjafs
                  Per-Egil Furuseth

                  Comment


                  • #24
                    Takker for svar
                    Ang motor valg så pleier great planes å anbefale mindre motorer enn nødvendig. Dette er fordi amerikanerne tar helt av på motor fronten, og det resulterer til tider at flyene blir revet i fillebiter i luften. Så great planes har fått endel klager ang holdbarheten på modellene. Derfor er de nå noe mer forsiktig i motor anbefalinger =) Men jeg er sikker på at denne modellen flyr flott med en 46 motor.
                    Jeg tar og bestiller en nå med engang, med en asp 46 motor

                    Comment


                    • #25
                      Der svidde jeg av 5k hos elefun!
                      Ultimate,motor,servoer og ny sender Gleder meg til bygging nå. Jeg skal gi meg selv ros om jeg får til å bygge denne modellen

                      Comment


                      • #26
                        Da begynner min ultimate også å likne på ett fly, snart iallefall. Utrolig flott byggesett, selvom jeg ble litt overveldet når jeg åpnet esken og så alle delene. Men det går da greit, noen små feil her og der men ikke noe svære greier. Gleder meg til å fly denne
                        Attached Files

                        Comment

                        Working...
                        X