Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskusjonstråd: Multiplex Funjet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, det høres ut om en riktig så god ide. Da blir det med på neste bestilling.

    Byggetråden er nå oppdatert med flygingen.

    Nærmere beskrivelse finnes her.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

    Comment


    • #17
      Jeg fløy funjeten min (den første i rekken) en hel sommer med 4s2200 batteri, standard multiplex ESC (37amp?), himax 2700kv motor (den som følger standard med i powersettet) og APC-E 5x5 propell.
      Aldri et eneste problem med dette, men motor og regulator ble varme hvis jeg fløy mye på full gass.
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

      Comment


      • #18
        Jeg var å fløy i dag med et 3S2200 batteri. Har montert en CC Phoenix ICE 75A regulator. Propellen jeg benyttet var en APC-E 6x4. Det gikk rimelig bra. Noen maxverdier over ESC: 39,2A, 438W og 82 grader.

        Skulle til å teste med et 4S2200 batteri, men da ville ikke ESC gi strøm til motoren. Den pep når jeg koblet til strøm, men ikke for at motoren var klar. Nesten som å koble til med throttlestikka over bunnen. Skal demontere for å finne ut hva som var problemet.

        EDIT: Fant ut hva problemet var. Spaktrum modulen satt ikke skikkelig fast bak på radioen. Så det var ikke kontakt mellom radio og mottager. Dermed fungerte det ikke. Må få ordnet en skikkelig festeanordning på Spektrum modulen.
        Last edited by orjanp; 07-09-10, 19:16.
        Ørjan Pettersen
        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

        Comment

        Working...
        X