Announcement

Collapse
No announcement yet.

EMHW Ultimate 1.85m / 2.15m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hehe vel, da vet du hvordan det kan bli etterhvert ja! Sånt går i bølger tror jeg.. Klart, hadde jeg vært singel uten barn og eget byrå hadde nok denne vært i lufta for noen mnd. siden.

    Men spørs om det hadde vært noe hyggelig..

    Hjemme med syke barn idag, så om noen lurer på hvorfor jeg skriver så j... så vet dere hvorfor! Ørebetennelse, feber og nye tenner!! Låter omtrent som en sykebil her i stua hvert 10.min.. Uuuuhhhhåååååå
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • Mohaha! På tide!

      Første grove prøvemontering av vinger, rør er kappet til riktig lengde og elektronikk klargjøres.

      Plankekjøring et par kvelder til nå, helt til den j... mpx kontakten skal integreres i støttene, på godt norsk. Tar gjerne imot tips på hvordan dette skal gjøres enklest mulig.. Olav?!

      Festene i disse er bøyd og tilpasset delvis klart..

      Mer følger..

      Nb. Ignorer at bakkant av toppvingen ser skeiv ut, mangler list..


      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • Joda, alle monner drar.

        Fått rigga opp pcn i bua igjen, og da kom det litt byggelyst tilbake. I alle fall ikveld.

        - baksiden kropp ferdig pusset, klar for å trekkes
        - alle balanseror, altså x4, ferdig limt

        Og med det satser jeg på litt mindre tid til neste update.. Hehe

        Last edited by alflovvold; 23-02-11, 07:13.
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • Første vinge ferdig sheetet!

          Litt småtricky da isoporformene som følger med ikke matcher 100%, dog heldigvis har jeg noen kjekke metallstenger som presser jevnt sammen. Leading edge måtte først pusses ned slik at den ferdig kuttede sheetingen la seg sømløst over fra ribber og over fronten. Ikke veid vingene enda, men synes dem virker veldig lette!

          Mens jeg ventet på at dette tørket fikk jeg målt, kuttet til og pusset ferdig et balanseror. Målte meg 0,5cm inn fra front og innover for å få et godt utgangspunkt for utslag - så får jeg se hvor mange grader jeg ender opp med når alt er pusset ned.

          La de to sist bygde balanseror under press i et par døgn, da noe av treverket som fulgte med kitet hadde vrengt seg noen grader. Funket som bare det, ble helt beine.

          Balsa støver forøvrig noe inni H... Da vet dere det.

          Litt mer pågangsmot nå, ser et lite, svakt lys i enden av tunnelen..

          Steike, er veldig spent på hvordan denne vil fly! Hmm..

          Last edited by alflovvold; 25-02-11, 23:00.
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Næmen, nå begynner det å likne på flymaskin!!!
            En vingehalvdel av vingene dine veier omtrent 420 gram ferdig trukket med servo i. Har veid 2,15 vingene mine til rett under 2 kg for alle 4, men har ikke veid de på 1,85 enda
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment


            • Olav - Hvor mange grader utslag har du på balanseror? Samt, har du trimmet kun ror, eller trailing edge også? Byggemanual my ass.. hehe

              Kveldens lille milepæl - høyre vinge nede er fadermeg ferdigstillt! Ferdig pusset. Litt knot det der, må innrømme jeg gruer meg litt til å pusse ned tre vinger til.. Doh! Man skal være veeeldig forsiktig når man pusser leading edge, da det er fort gjort å fjerne for mye slik at enten det blir hull i sheetingen, eller at det blir en ujevn kant.

              Gjorde den helt ferdig, slik at jeg bruker den som mal på de resterende vingene.

              Da er vinge nr.2 lagt i press med sheeting på topp..

              Gi meg styrke. Puh.

              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • og denne får jeg teste når.. Blir jo kjempe bra dette da.. er det første du bygger fra bunn??
                syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                carl goldberg ultimate
                DJI S900
                piper pawnie el kjærre


                Futaba 14SG
                diverse epp tjafs
                Per-Egil Furuseth

                Comment


                • Originally posted by alflovvold View Post
                  Da er vinge nr.2 lagt i press med sheeting på topp..

                  Gi meg styrke. Puh.
                  Jeg føler med deg.
                  Det blir ikke å handle nytt flis-kit så fort denne er klar skjønner jeg
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • Gti20 - ja, sånn bortimot. Da får du nok spørre eieren om du vil ha en prøvetur, ikke sikkert han er vanskelig på det. hehe..

                    Arhennie - Hehe, nja. Dvs. jeg tror det går en god stund før jeg bygger for noen andre i alle fall, har denne litt hengende over meg - må jo få den ferdig til våren så eieren får noe å fly med. hehe.. Ellers synes jo jeg det er litt artig å bygge da, men da blir det til meg selv en annen vakker dag.. Har jo en 70" Slick som skal gjøres ferdig etter denne, det gleder jeg meg faktisk til.

                    Men! Jeg har lært veldig mye, så jeg ville ikke vært foruten dette prosjektet heller! Men takk gudene for gode ARF modeller, så man faktisk får flydd litt også!!

                    Ellers så skal jeg filme maiden på denne i full HD, det skal bli utrolig artig!

                    Nei, nå skal jeg ta med meg gutta på Ekebergsletta å faktisk få FLYDD litt idag..
                    Last edited by alflovvold; 27-02-11, 09:09.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • Å, var ikke klar over den ikke var din egen. Det inspirerer nok mer når det er sitt eget ja.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • Jepp! Men at det blir et eget bygg en dag er jeg sikker på, men litt frem i tid.

                        Det hjelper litt at det er en veldig tålmodighet og hyggelig kar som skal ha den da, hvis ikke kunne det jo blitt litt kleint.
                        Så, det blir nok fint.

                        Edit:

                        OT

                        Joda, da var jeg og gutta en tur oppom Ekebergsletta.

                        Etter jeg hadde brukt en time på å få på begge klær, med noen plagg som lå igjen i bhg, noen som måtte på do, og han største som ikke ville ut men heller spille Super Mario kom vi oss ut.

                        Og joda. Fullt av snø på stripa, egentlig ikke noe sted å stå uten å måtte måke først. Og det rekker jeg jo ikke, fordi jeg må hjem før minstejenta våkner fra lunch-luren sin, da bestemor som sitter barnevakt må jobbe.

                        Og hva skjer når jeg endelig får tatt av? Pappa - jeg har mista skoen! Pappa - hvor er bobben? Pappa - jeg fryser på henda!! Pappa ditt, pappa datt.

                        Rakk 2min med vinglete, dårlig flyging med fint lite konsentrasjon før det ble hjem igjen.

                        Moralen? Ikke ta med gutta på flyging før det er plussgrader uten snø.

                        Ahhhhhh.. abstinenser!!

                        Sånn. Da har jeg fått klaget litt.

                        Men steike bra gutter. Sånn ellers.

                        /OT
                        Last edited by alflovvold; 27-02-11, 13:07.
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • Er usikker på hvor mange grader jeg har på balanserorene! Kanskje rundt 45 grader på max vil jeg tro
                          Kan legge til at den reagerer utrolig godt på balanserorene så til vanlig flyving trenger ikke modellen mye utslag.
                          Jeg har pusset til både vinge og ror med noe vinkel da jeg syntes dette blir penere...
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • Takker for info.

                            Jeg har forstått det slik at eieren av denne ikke kjører beinhard 3D - enda - men det er sikkert fint å ta høyde for gode utslag, plutselig kreves det.

                            Får se hva jeg gjør, får jeg nok utslag med bare bevel på ror så blir bakenden av vingen bare avrundet. Ser ut som det er det som er avbildet i "manualen" forsåvidt..

                            Rakk bare å ferdigstille ledninger i toppvinger ikveld, liten økt. Disse er loddet, krympestrømpet samt tredd i strømpe. La til en liten plate ved utgangshullet, slik sheetingen ikke sprekker opp. Ble ryddig og enkelt, imo.

                            Last edited by alflovvold; 27-02-11, 23:00.
                            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                            Comment


                            • Ryddig og pent i andres øyne også
                              Moro å følge med på denne tråden, nesten så en får lyst til å starte på ett flis-prosjekt igjen
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • Ryddig

                                Ser nydelig ut fra denne vinkelen her også.

                                Jo nærmere 90deg på alle ror jo bedre...

                                Comment

                                Working...
                                X