If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Fint med litt værbitt finish! Gratulerer med en en flott BF-109! Spitfiren til Stig Arne ser fin ut også. Har du lagt ut en tråd eller link om denne?
Ikke for å stjele tråden Erlend men Spiten kjøpte jeg brukt av Nils Olav Moe i Larvik.
Da var den ferdig bygd med lys,sliding canopy og skala pilot. Jeg oppgraderte den med elektriske retracts og elektrisk motor.
Har lagt ut et par snutter på youtube. Skal legge ut noen flere....
Stig-Arne Isaksen
Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf
Fikk Turnigy 930-servoene idag og monterte de i vingen. Bruker hardwaren som fulgte med flyet og overføringene ble helt slarkfrie.
Dekslene som skal festes i hjulleggene er av tre og passer dårlig i hjulbrønnen, mulig jeg lager et par i aluminium og bøyer de så de følger vingeprofilet bedre.
Attached Files
Run, live to fly, fly to live, aces high!
Erlend Larssen
Har montert retracts og testet ventiler, slanger og koblinger. Nå testet jeg med unødvendig lage slangestykker, skal korte de ned når alt monteres i flyet, men synes kraften i hjulleggene var litt i sterkeste laget. Smeller godt når man tar hjulene inn og ut. Bestilte en reduksjonsventil fra hobbycity, håper det kan få ned farten på retract'ene.
Høyderoret med overføringer er ferdig nå. Lurte meg unna rorhorn og utvendige støtstenger.
Attached Files
Run, live to fly, fly to live, aces high!
Erlend Larssen
En liten oppdatering..
Motoren var lett å montere, manualen oppgir nøyaktig avstand fra firewall til prop-medbringer.
Pilot og spinner fra ytinternational.co.uk har kommet i posten. Har også lakkert skruene til servolukene så de matcher fargen på vingen.
De siste bildene viser jumperen som skal koble strøm på regulatoren. Har tenkt litt på å kjøre 10S2P A123. Da vil vekten havne på rundt 5,3kg. I manualen er flyvekten oppgitt til 5,6kg.
Vurderer å tegne opp panellinjer på vingen med tynn permanent marker og gå over med airbrush etterpå. Tror det kan se tøft ut.
Prøvde en ventil fra hobbycity som skal redusere trykket til retractsene, men det lakk veldig mye luft. Får vel leve med at hjulene nesten går igjennom vingen..
Attached Files
Run, live to fly, fly to live, aces high!
Erlend Larssen
For å redusere farten, og smellet på retractene kan du montere inn restrictorer på slangene. Jeg har montert slike både på retracts og bremseluke på Eurosporten, og de gjør at alt går mye smoothere.
De må selvfølgelig monteres ETTER ventilen...
Turen varte nesten 3 minutter og det gikk 600mah inn på pakka. Det er med andre ord ikke noe problem å fly 6-7 minutter på en full pakke. (10S1P A123).
Halehjulet løsnet allerede på vei ut på rullebanen, fire skruer rett i glassfiberen er ikke nok. Skal lime inn en trekloss på innsiden av kroppen.
Må trene litt på landingene. Trakk litt sent i høyderoret så flyet smalt i bakken. Treverket venstre retract er festet i ble ødelagt, på det ene bildet kan man se at leggen har løsnet fra festet. Utrolig nok greide flyet å lande på hjulene igjen etter første sprett, understellet kollapset ikke før jeg skulle taxe av banen.
Attached Files
Run, live to fly, fly to live, aces high!
Erlend Larssen
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment