Announcement

Collapse
No announcement yet.

F27 Stryker med Mega 16/15/4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F27 Stryker med Mega 16/15/4

    Da er de tre første turene unnagjort med det nye oppsettet:

    Mega 16/15/4
    APC E 6*4
    Titan 30A ESC
    ACT 6ch Micro mottaker
    2 stk gws naro servoer
    E-tec 1800 mah 3s 20C Lipo

    Ingen forsterkninger er gjort, kun en kort karbonstang under ESC (under flyet)for å ha mulighet til å feste denne med strips. I tillegg er vertikale staber lakkert oransje for å gjøre det lettere å skille opp fra ned i lufta (funker meget bra)

    Vekt ca 600g, flytid ca 8 min med mye full throttle flyging.

    Dette gir ca 200W (10V og 20A omtrentlig)

    Forskjellen fra det originale oppsettet er veldig tydelig med mye mer fart og mye mer thrust. Ikke uendelig vertikal, men et godt stykke (langt nok).

    Vekten er vel omtrent som det var rett ut av esken originalt.

    Flyet håndlaunches med ca 1/3 throttle og kastes ca 15 grader oppover. Gir så fult høyderor før jeg guffer på etter noen meter. Er en ørliten tendens til synk ved lav fart og stigning på bånn guffe, men det er nok bare å justere motorvinklingen litt.

    Flyet er snilt som et lam, snillere enn originalt faktisk siden jeg nå bruker litt expo og har mye mer power å ta av når det trengs. Med de løsningene jeg valgte for å feste utstyret er det ingen problemer å fly inverted og ta utvendige loop. Vis en ikke fester innmaten og batteriet skikkelig har det en tendens til å forsvinne i utvendige loop har jeg forstått Gøy med lowpass på full guffe, farten er høy (men kanskje ikke fult så høy som jeg hadde forventet).

    Med de løsningene jeg valgte er det ingen problem med kjøling av både motor og ESC. Batteriet holder kanskje 45 grader rett etter landing, og lander gjør jo flyet nesten av seg selv

    Konklusjonen er at dette er et fly jeg kommer til å ha mye gøy med og som alltid blir tatt med på tur siden det kan slenges opp og landes nesten overalt. Jeg tar likevel ikke helt av i begeistring siden fly med elevon ror ikke kan gjøre all verdens med triks, det begrenser seg til loop, roll og inverted i forskjellige kombinasjoner. En er derfor avhengig (synes jeg) av (veldig) høy fart for å ha noe å bryne seg på med dette flyet og for å være ærlig så kunne jeg godt tenke meg enda høyere fart. (4s neste kanskje?)

    Bildene under viser hvordan ting er ordnet, bare spør vis dere lurer på noe, orker ikke legge ut alt av detaljer akkurat nå
    Attached Files
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    Stryker 27C senderen tåler ikke kulde.

    Hei alle sammen. Pakket nettopp ut en ny F27C fra Smallsize. Kontrollen er den originale Parkzone 5-AP.

    Gjorde raskt et nesedykk i gresset, og nærmere undersøkelse viste at fjernkontrollen ikke tåler utetemperaturen på ca +5C.

    Etter en stund utendørs virket ikke balanseror-funksjonen. begge rorene sto litt skeivt og reagerte kun på høyderor-kommando. Balanseror-kommando førte ikke til rorutslag i det hele tatt.

    Da jeg kom hjem og inn i varmen var det hele tilbake på plass i løpet av en liten stund. Et forsøk med kontrollen i kjøleskapet en liten stund fremprovoserte feilen på nytt.

    Er det noen andre som har opplevd dette?

    Comment


    • #3
      Originally posted by Alf Surdal
      Da er de tre første turene unnagjort med det nye oppsettet:

      Mega 16/15/4
      APC E 6*4
      Titan 30A ESC
      ACT 6ch Micro mottaker
      2 stk gws naro servoer
      E-tec 1800 mah 3s 20C Lipo
      Helt enig med deg. Stryker skal ha høy fart!!
      Vet du hvor fort den går med dette oppsettet ??

      Jeg testet en Himark 2300KV med 7x5 APC S.
      Nå har jeg lenge brukt en E-Flite 2000KV med 7x6 APC S.
      Da er jeg også brukt en E-Flite 40A ESC som jeg har vært utrolig fornøyd med. Den har gått i snart ett år nå uten ett eneste problem.

      Har brukt 30A Titan tidligere, men den ble fort varm. Den så faktisk "godt brukt" ut etter noen få turer. Har også hatt en 50A BEC som tok kvelden ganske fort.
      Stryker F-27 (med E-Flite 2000KV, 40A ESC og 7x6 APC)
      Hyperion Yak 55 SP 25e-class
      Superzoom fra www.el-fly.dk
      T-Rex 450 SE V2

      Comment

      Working...
      X