Da er de tre første turene unnagjort med det nye oppsettet:
Mega 16/15/4
APC E 6*4
Titan 30A ESC
ACT 6ch Micro mottaker
2 stk gws naro servoer
E-tec 1800 mah 3s 20C Lipo
Ingen forsterkninger er gjort, kun en kort karbonstang under ESC (under flyet)for å ha mulighet til å feste denne med strips. I tillegg er vertikale staber lakkert oransje for å gjøre det lettere å skille opp fra ned i lufta (funker meget bra)
Vekt ca 600g, flytid ca 8 min med mye full throttle flyging.
Dette gir ca 200W (10V og 20A omtrentlig)
Forskjellen fra det originale oppsettet er veldig tydelig med mye mer fart og mye mer thrust. Ikke uendelig vertikal, men et godt stykke (langt nok).
Vekten er vel omtrent som det var rett ut av esken originalt.
Flyet håndlaunches med ca 1/3 throttle og kastes ca 15 grader oppover. Gir så fult høyderor før jeg guffer på etter noen meter. Er en ørliten tendens til synk ved lav fart og stigning på bånn guffe, men det er nok bare å justere motorvinklingen litt.
Flyet er snilt som et lam, snillere enn originalt faktisk siden jeg nå bruker litt expo og har mye mer power å ta av når det trengs. Med de løsningene jeg valgte for å feste utstyret er det ingen problemer å fly inverted og ta utvendige loop. Vis en ikke fester innmaten og batteriet skikkelig har det en tendens til å forsvinne i utvendige loop har jeg forstått Gøy med lowpass på full guffe, farten er høy (men kanskje ikke fult så høy som jeg hadde forventet).
Med de løsningene jeg valgte er det ingen problem med kjøling av både motor og ESC. Batteriet holder kanskje 45 grader rett etter landing, og lander gjør jo flyet nesten av seg selv
Konklusjonen er at dette er et fly jeg kommer til å ha mye gøy med og som alltid blir tatt med på tur siden det kan slenges opp og landes nesten overalt. Jeg tar likevel ikke helt av i begeistring siden fly med elevon ror ikke kan gjøre all verdens med triks, det begrenser seg til loop, roll og inverted i forskjellige kombinasjoner. En er derfor avhengig (synes jeg) av (veldig) høy fart for å ha noe å bryne seg på med dette flyet og for å være ærlig så kunne jeg godt tenke meg enda høyere fart. (4s neste kanskje?)
Bildene under viser hvordan ting er ordnet, bare spør vis dere lurer på noe, orker ikke legge ut alt av detaljer akkurat nå
Mega 16/15/4
APC E 6*4
Titan 30A ESC
ACT 6ch Micro mottaker
2 stk gws naro servoer
E-tec 1800 mah 3s 20C Lipo
Ingen forsterkninger er gjort, kun en kort karbonstang under ESC (under flyet)for å ha mulighet til å feste denne med strips. I tillegg er vertikale staber lakkert oransje for å gjøre det lettere å skille opp fra ned i lufta (funker meget bra)
Vekt ca 600g, flytid ca 8 min med mye full throttle flyging.
Dette gir ca 200W (10V og 20A omtrentlig)
Forskjellen fra det originale oppsettet er veldig tydelig med mye mer fart og mye mer thrust. Ikke uendelig vertikal, men et godt stykke (langt nok).
Vekten er vel omtrent som det var rett ut av esken originalt.
Flyet håndlaunches med ca 1/3 throttle og kastes ca 15 grader oppover. Gir så fult høyderor før jeg guffer på etter noen meter. Er en ørliten tendens til synk ved lav fart og stigning på bånn guffe, men det er nok bare å justere motorvinklingen litt.
Flyet er snilt som et lam, snillere enn originalt faktisk siden jeg nå bruker litt expo og har mye mer power å ta av når det trengs. Med de løsningene jeg valgte for å feste utstyret er det ingen problemer å fly inverted og ta utvendige loop. Vis en ikke fester innmaten og batteriet skikkelig har det en tendens til å forsvinne i utvendige loop har jeg forstått Gøy med lowpass på full guffe, farten er høy (men kanskje ikke fult så høy som jeg hadde forventet).
Med de løsningene jeg valgte er det ingen problem med kjøling av både motor og ESC. Batteriet holder kanskje 45 grader rett etter landing, og lander gjør jo flyet nesten av seg selv
Konklusjonen er at dette er et fly jeg kommer til å ha mye gøy med og som alltid blir tatt med på tur siden det kan slenges opp og landes nesten overalt. Jeg tar likevel ikke helt av i begeistring siden fly med elevon ror ikke kan gjøre all verdens med triks, det begrenser seg til loop, roll og inverted i forskjellige kombinasjoner. En er derfor avhengig (synes jeg) av (veldig) høy fart for å ha noe å bryne seg på med dette flyet og for å være ærlig så kunne jeg godt tenke meg enda høyere fart. (4s neste kanskje?)
Bildene under viser hvordan ting er ordnet, bare spør vis dere lurer på noe, orker ikke legge ut alt av detaljer akkurat nå
Comment