Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynaflite Bird of Time Kit | 3 Meter F3B seilfly fra 1970 | Byggeblogg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyrre
    replied
    Den finnes nå i elektro utgave også, så man slipper å skjære i kroppen, men denne siden har masse oppgraderinger for BoT, inkludert motorfeste og spoilere. Modellers selger ARF'en for 1300, det er ganske så billig, og sluttsummen på å modifisere den med motorfeste er nok betydelig lavere enn å importere elektro versjonen.

    Leave a comment:


  • Hoppfly
    replied
    Hei
    Hvordan gikk det med dette?
    Spør fordi jeg vurderer en Bird of time . (ferdigbygd med glassfiberkropp)
    MEN: Har behov for å bremse opp hastigheten ved landinger. Har sett på denne siden ang. motorisering og flaps/spoilerkits.
    http://rcairmods.com/
    Er det noen som har satt inn motor i Bird of time glassfiberskrog?
    Med alle modifiseringer, så blir det jo et ganske kostbart sett ( og det uten ailerons) så det blir vel å vurdere andre modeller.
    MEN jeg synes denne ser utrolig flott ut. Er det noen som har erfaringer med et slikt ferdig sett med glassfiberskrog, og kan si litt om det. Både positive og ikke minst negative ting.

    Leave a comment:


  • Kyrre
    replied
    Men motoren er ratet for kun 18A kontinuerlig, det gir 144 watt med 8 volt. Og selv på 2 celler må du bruke en knøtte liten propell, kanskje så liten som 4 tommer. En knøttliten propell som generer 144 watt har betydelig mindre skyv enn feks en 10'' ved samme effekt, det holder ikke bare å måle watt. Skal du i tillegg lime inn motoren, så får den ingen kjøling, og inrunnere blir veldig varme. Du burde i det minste skaffe deg en inrunner med så lav kv som mulig, eller en girboks

    Leave a comment:


  • Shrek
    replied
    Kommer til å skaffe meg en 2 celler pakke og gjøre noen tester. 8 volt x 25 A er akkurat 200 W
    Min Twin Star har 2 x Speed 400 som gir rundt 100 W hvorav halvparten kanskje er tap.

    Det kommer til å bli performance som med strikkmotor, men det er også målet

    Leave a comment:


  • Kyrre
    replied
    Sorry, men det oppsettet der kommer ikke til å fungere, en 4040 kv motor kan vel såvidt dra en 3'' propell på 3S. Og om du så bruker 2S så vil du få alt for lav effekt. Dette er en motor folk bruker i pylon racere som GP Rifle, men du kan jo lese hva en bruker sier her
    I have rifle V2 and love the speed. Hooked now, But I have burned up two motors now and want the speed not just for shot blast of 10 sec.. I been using the ammo 4040kv,motor, 1600 amp battery, electrifly 25 amp esc, 4.75x 4.75 prop. I want to get a motor and esc set up that I can have the speed and not keep burning up motors.
    Han har brent opp to motorer med propell mindre enn 5'' og kun på 10 sekunder. Du må enten skaffe en girboks, eller gå for en outrunner. Basert på bildet så ville det jo gå å feste en outrunner til veggen og bruke cowlingen du har. Kanskje den vil stikke litt utenfor, men det vil i det minste funke. Dessuten tipper jeg du vil trenge masse nesevekt, så det er bare lurt å gå for noe stort og tungt.

    Leave a comment:


  • Shrek
    replied
    Den lille inrunner motoren med latterlig mye KV på tur inn i neseklossen.
    Må nok ha litt tanke på kjøling

    Click image for larger version

Name:	IMG_2278.JPG
Views:	1
Size:	33.2 KB
ID:	613913


    Click image for larger version

Name:	IMG_2280.JPG
Views:	1
Size:	35.9 KB
ID:	613914

    Leave a comment:


  • Shrek
    replied
    This bird has curves!

    Click image for larger version

Name:	IMG_2272.JPG
Views:	1
Size:	113.0 KB
ID:	613900

    Lister funker som spanter og gir profil.
    Et sabla styr å få limt på plass

    Click image for larger version

Name:	IMG_2273.JPG
Views:	1
Size:	95.7 KB
ID:	613901

    Svart tusj på forkant og bakkant gjør det mulig å se hvordan slipingen egentlig går
    Click image for larger version

Name:	IMG_2274.JPG
Views:	1
Size:	77.2 KB
ID:	613902

    Leave a comment:


  • Shrek
    replied
    Høyderorsflatene er latterlig kompliserte.
    Her er det bare å spenne opp balsastrips over lista i midten og lime flush med lista i for og bakkant.
    Click image for larger version

Name:	IMG_2268.JPG
Views:	1
Size:	110.9 KB
ID:	613867

    Leave a comment:


  • Shrek
    replied
    Jobbet med kropp og halefinner.
    Click image for larger version

Name:	IMG_2266.JPG
Views:	1
Size:	129.2 KB
ID:	613858

    Leave a comment:


  • Shrek
    replied
    Foreløpig ingen irriterende skjevheter

    Click image for larger version

Name:	IMG_2263.JPG
Views:	1
Size:	109.9 KB
ID:	613840

    Leave a comment:


  • Shrek
    replied
    Denne vingen er _ikke_ noen søndagstur.
    Endelig har jeg fått alle spant på plass, noe planking og karbonrør til sammenføyningen

    Click image for larger version

Name:	IMG_2260.JPG
Views:	1
Size:	132.8 KB
ID:	613837

    Click image for larger version

Name:	IMG_2261.JPG
Views:	1
Size:	108.4 KB
ID:	613838

    Click image for larger version

Name:	IMG_2262.JPG
Views:	1
Size:	38.4 KB
ID:	613839

    Leave a comment:


  • Shrek
    replied
    Endelig litt energi til Bird'en igjen. Begynte på ytre høyre vingehalvdel men ble stressa a vdet.
    Tar heller samme venstre inboard vingepanel først så jeg kommer igang med midtskjøten og slikt.
    Samme prosedyre, spantene på nederste list, justere og sjekke alle veier og låse med tynn zap.
    Så over med trelim. Utrolig kjipt å gå videre med for og bakkant om spantene ikke står på linje og er like
    lange etc.

    Click image for larger version

Name:	bilde(53).JPG
Views:	1
Size:	106.2 KB
ID:	613396

    Leave a comment:


  • Shrek
    replied
    Originally posted by Kyrre View Post
    Vet ikke. Vi i Moss MFK hadde fått tillatelse til å fly der, og jeg har flydd der mye, men det var faktisk samme person som hadde gitt tillatelsen som nå sa nei. Jeg tørr ikke lande denne på stripa vår som jo strengt tatt er en asfalt stripe midt oppi en steinrøys, men man kan fly på et lignende gressfelt på Fuglevik. Men det var virkelig et flott sted å fly glidere.
    Litt av sjarmen med elektroglidere er jo muligheten til å fly på nye og besynderlige steder. Ingenting som å stå på en gang og sykkelvei og launche ut over et stort åpent terreng. Har en AXN Floater-Jet Glider EPO klar

    Leave a comment:


  • Shrek
    replied
    Denne flasken med edle dråper ble handlet tollfritt på svenskehandel i Strømstad/Nordby!
    Click image for larger version

Name:	bilde(11).JPG
Views:	1
Size:	108.9 KB
ID:	613206

    Leave a comment:


  • Shrek
    replied
    25 A speed kontroller fra Turnigy
    Click image for larger version

Name:	bilde(10).JPG
Views:	1
Size:	119.9 KB
ID:	613205

    Leave a comment:

Working...
X