Announcement

Collapse
No announcement yet.

modellflytilhenger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Varmer opp denne tråden igjen jeg siden tilhengeren til nybegunda har skiftet eier noen ganger og endt opp hos meg Skal bygge om litt slik at den passer mitt behov litt bedre, men det er hovedsakelig snakk om innredning og noe småfiks.

    Tenker den har godt av noen lufteluker, er det noen som har noen gode tips for dette til slik skaphenger?
    Lars Norberg

    Comment


    • #62
      Så kult at den har havnet hos deg Lars!
      Hadde det mye morro når den ble bygget. Jeg kjøpte inn ventiler til den, som jeg skulle montere, men det ble ikke behov da. Hvis den ble litt fuktig inni etter tauing i skikkelig drittvær ville det blitt behov. Jeg hadde mulighet til å lagre den innendørs så da var ikke problemet til stede. Jeg kjøpte ventiler på ei båtforretning. De skal tåle vannsprut i alle retninger og det tror jeg vil være gunstig på den.
      kjekt å vite hvor den befinner seg du får si ifra når du vil selge den igjen!
      Tor Helseth
      Ålesund og Omegn Modellflyklubb

      Comment


      • #63
        Originally posted by nybegunda View Post
        Så kult at den har havnet hos deg Lars!
        Hadde det mye morro når den ble bygget. Jeg kjøpte inn ventiler til den, som jeg skulle montere, men det ble ikke behov da. Hvis den ble litt fuktig inni etter tauing i skikkelig drittvær ville det blitt behov. Jeg hadde mulighet til å lagre den innendørs så da var ikke problemet til stede. Jeg kjøpte ventiler på ei båtforretning. De skal tåle vannsprut i alle retninger og det tror jeg vil være gunstig på den.
        kjekt å vite hvor den befinner seg du får si ifra når du vil selge den igjen!
        Ja er en flott henger, fulgte jo tråden din for mange år siden og ble litt sånn impulskjøp for litt siden. med to barn hjemme ble det mye styr å pakke flya i bilen så tanken er å kunne ha mye av verktøy og utstyr stående i hengeren slik at det bare er å sette inn fly og vinger når man skal ut. Den må stå ute frem til jeg får råd til å bygge med skikkelig garasje, tenker jeg skal kjøpe en presenning og legge over den som ekstra beskyttelse, samt legge en 2x4 på taket slik at presenningen har fall, derfor jeg tenkte å montere noen luker. Takk for tipset, er jo lurt å ha noe som ikke vannet kommer inn i når man kjører.

        Tenker jeg skal oppdatere tråden litt med mine løsninger på den om det er greit Ser også på tanken å montere solcellepanel for batteriet, det var jo noe du nevnte som en ting på listen din når du bygde den.
        Lars Norberg

        Comment


        • #64
          Morrro. Jeg husker at den stod oppjekket med høyt nesehjul for å avlede vann fra taket ut bak, men da kom det noe vann inn gjennom toppen på luken bak. Tipset han som overtok den fra meg om å lime en liten metall eller plastvinkel på tvers, rett over luken som "takrenne" slik at vannet renner ut på siden av åpningen. Vet ikke om han gjorde det?
          Tor Helseth
          Ålesund og Omegn Modellflyklubb

          Comment


          • #65
            Originally posted by nybegunda View Post
            Morrro. Jeg husker at den stod oppjekket med høyt nesehjul for å avlede vann fra taket ut bak, men da kom det noe vann inn gjennom toppen på luken bak. Tipset han som overtok den fra meg om å lime en liten metall eller plastvinkel på tvers, rett over luken som "takrenne" slik at vannet renner ut på siden av åpningen. Vet ikke om han gjorde det?
            Er samme som jeg har gjort når det har regnet nå, men tenker en presenning gjort godt for hengeren uansett så lenge jeg ikke kan sette den i garasjen. Det er ikke montert noen lister, men det er et godt tips, skal få ordnet noe på alle tre dørene. Hva slags lås er det som er på dørene om du husker? Skal bytte pakninger tenkte jeg og tenker litt på å montere to hasper" til på hver dør slik at døren presser mer likt på pakningene. Ser at det de låsene som er montert at tilkobling for linker som kan gå til andre vridere så tanken var at det kun er en lås som tidligere på utsiden og linker på innsiden til de to andre.
            Lars Norberg

            Comment


            • #66
              Originally posted by nybegunda View Post

              Så kult at den har havnet hos deg Lars!
              Originally posted by nybegunda View Post


              Husker du forresten hva de låsene på dørene du monterte heter eller merke? En av de røk her om dagen så burde skaffe en ny samt noen i backup.
              Lars Norberg

              Comment


              • #67
                Aiii! Jeg lette vel og lenge etter og kjøpte forskjellige låser til den tilhengeren som jeg ikke var fornøyd med. Jeg jobber med heiser og vi hadde bestillt en haug med nøkler til noen styreskap. I stedet kom en haug med espagnolettlåser. Jeg kjøpte tre av de låsene gjennom jobben. Mener skapene er av fabrikat HIMEL. Nøkkel kan jeg muligens skaffe hvis du har nummeret på en av de du har. Skal sjekke på mandag, om vi har flere låser liggende jeg. Jeg vurderte å sette på espagnolettstagene, men hadde ikke behov da luken lukket tight .Hadde inbrudd i hengeren en gang hengeren stod innelåst i ett rom på ett stort lager. De brøt seg inn på lageret, brøt opp dørene inn til mitt lokale, brøt opp naboens lokale hvor de stjal skrutrekker. De skrudde av hengslene på luke h/s. Fikk sannsynligvis luken i trynet da gassfjærene slo den ut. Det var endel blod rundt om. Det komiske var at hengeren var tom og at bakluken stod vidåpen
                Tor Helseth
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                Comment


                • #68
                  Originally posted by nybegunda View Post
                  Aiii! Jeg lette vel og lenge etter og kjøpte forskjellige låser til den tilhengeren som jeg ikke var fornøyd med. Jeg jobber med heiser og vi hadde bestillt en haug med nøkler til noen styreskap. I stedet kom en haug med espagnolettlåser. Jeg kjøpte tre av de låsene gjennom jobben. Mener skapene er av fabrikat HIMEL. Nøkkel kan jeg muligens skaffe hvis du har nummeret på en av de du har. Skal sjekke på mandag, om vi har flere låser liggende jeg. Jeg vurderte å sette på espagnolettstagene, men hadde ikke behov da luken lukket tight .Hadde inbrudd i hengeren en gang hengeren stod innelåst i ett rom på ett stort lager. De brøt seg inn på lageret, brøt opp dørene inn til mitt lokale, brøt opp naboens lokale hvor de stjal skrutrekker. De skrudde av hengslene på luke h/s. Fikk sannsynligvis luken i trynet da gassfjærene slo den ut. Det var endel blod rundt om. Det komiske var at hengeren var tom og at bakluken stod vidåpen
                  Har tre nøkler så og sylindrene er i orden, ser ut som den kan flyttes over i en ny lås vil jeg tro. Takk for infoen, skal google litt i morgen og se hva jeg finner. Men om du har noen liggende så kjøper jeg de gjerne av deg

                  Morsom historie, er ikke alltid de skarpeste sjelene som gjør innbrudd, på Blackbird RC sluttet man å låse brakkedøra for det var ingen ting av verdi i klubb-brakka og hver gang det var innbrudd ble det bare masse skader. Men i starten måtte man sette et stort skilt på døra at den er ulåst, for uten det skiltet knuste de fortsatt vinduer og brukte brekkjern på den åpne døra :P
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #69
                    Har prøvd å Google litt, men finner ikke så mye på Himel uten om hovedsiden deres, men ingen slike ting der. Har du du kanskje noe mer info? De har jo klart å lage en lås uten ås sette så mye som en liten logo eller modellnummer på den :P

                    Click image for larger version

Name:	2020-04-20 09.38.21.jpg
Views:	233
Size:	237.1 KB
ID:	680161
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by nybegunda View Post
                      Aiii! Jeg lette vel og lenge etter og kjøpte forskjellige låser til den tilhengeren som jeg ikke var fornøyd med. Jeg jobber med heiser og vi hadde bestillt en haug med nøkler til noen styreskap. I stedet kom en haug med espagnolettlåser. Jeg kjøpte tre av de låsene gjennom jobben. Mener skapene er av fabrikat HIMEL. Nøkkel kan jeg muligens skaffe hvis du har nummeret på en av de du har. Skal sjekke på mandag, om vi har flere låser liggende jeg. Jeg vurderte å sette på espagnolettstagene, men hadde ikke behov da luken lukket tight .Hadde inbrudd i hengeren en gang hengeren stod innelåst i ett rom på ett stort lager. De brøt seg inn på lageret, brøt opp dørene inn til mitt lokale, brøt opp naboens lokale hvor de stjal skrutrekker. De skrudde av hengslene på luke h/s. Fikk sannsynligvis luken i trynet da gassfjærene slo den ut. Det var endel blod rundt om. Det komiske var at hengeren var tom og at bakluken stod vidåpen
                      Fant du ut noe mer om de låsene? Har fikset den ene midlertidig, men finner ikke type eller en som er identisk så må i såfall bytte alle låsene.
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #71
                        Tok sin tid før jeg fikk svart deg dessverre. Vi har sylindere og nøkler liggende, men finner ingen komplette låser. Skal sjekke opp mer. I mellomtiden kan du ta kontakt med Heisplan A/S i Ålesund. De leverer disse styreskapene til sine heiser og om ikke de har på lager, skaffer de nok låsene du trenger. De stod i styreskapene til MacPuersa heisene Legg ved bildet av låsen.
                        Last edited by nybegunda; 04-10-20, 12:51.
                        Tor Helseth
                        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by nybegunda View Post
                          Tok sin tid før jeg fikk svart deg dessverre. Vi har sylindere og nøkler liggende, men finner ingen komplette låser. Skal sjekke opp mer. I mellomtiden kan du ta kontakt med Heisplan A/S i Ålesund. De leverer disse styreskapene til sine heiser og om ikke de har på lager, skaffer de nok låsene du trenger. De stod i styreskapene til MacPuersa heisene Legg ved bildet av låsen.
                          Hei

                          Da skal jeg ta kontakt med dem. Har fikset den midlertidig med en del fra elektroskapet hjemme, men der er vriderdelen litt lengre så luken er ikke så tett som den burde bli.
                          Lars Norberg

                          Comment


                          • #73
                            Har fått jobbet litt med innredning i tilhengeren som er tilpasset mitt bruk. Målet er å ha det meste av fieldutstyret liggende i hengeren med faste plasser.

                            Click image for larger version

Name:	2020-10-12 07.49.59.jpg
Views:	160
Size:	123.3 KB
ID:	680637
                            Click image for larger version

Name:	2020-07-29 18.55.29.jpg
Views:	152
Size:	139.5 KB
ID:	680638
                            Click image for larger version

Name:	2020-10-15 18.32.07-1.jpg
Views:	177
Size:	171.1 KB
ID:	680639
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #74
                              Er på jakt etter en slukasse til å ha foran på tilhengeren da batterikassen skal flyttes slik at vekten fra batteriene kommer bak hjulene.

                              Men jeg trenger en som er maks 50cm på den lengste siden i bakkant, noen tips?


                              Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	177
Size:	53.6 KB
ID:	680641
                              Lars Norberg

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Lars N View Post
                                Er på jakt etter en slukasse til å ha foran på tilhengeren da batterikassen skal flyttes slik at vekten fra batteriene kommer bak hjulene.

                                Men jeg trenger en som er maks 50cm på den lengste siden i bakkant, noen tips?


                                Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	177
Size:	53.6 KB
ID:	680641
                                Noen som vet om kasse som er vanlig firkantet med kun 50cm da?
                                Lars Norberg

                                Comment

                                Working...
                                X